چیدمان جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

اصول و ترفندهای چیدمان جهیزیه جذاب و زیبا

بعد از خرید جهیزیه مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود لوازمی که تهیه‌کرده‌اید زیبا و جذاب به نظر بیاید چیدمان جهزیه است. سعی کنید با چیدمان مناسب و به‌خوبی جای دادن وسایل خود بهترین چیدمان جهیزیه را داشته باشید. برای چیدمان جهیزیه ابتدا بر اساس متراژ و فضایی که دارید باید جای هر لوازم برقی و آشپزخانه خود را مشخص کنید. بامطالعه ادامه مطلب از چیدمان جهیزیه خود لذت ببرید.

چیدمان لوازم پذیرایی و آشپزخانه

1- اگر سقف منزل شما بلند است با نصب چوب پرده به نزدیک‌ترین نقطه سقف و آویزان کردن پرده تا کف زمین ارتفاع سقف را بیشتر نمایش دهید به دلیل اینکه سقف‌های بلندتر نمای زیباتری به منزل شما خواهند داد.

2- در صورتیکه از لوازم چوبی استفاده می‌کنید همیشه تنوع رنگ را رعایت کنید استفاده از رنگ چوب به تنهایی، فضای خانه شمارا کوچک و بی‌روح نمایش می‌دهد.

3- فرش و قالیچه‌ای که خریداری کرده‌اید را به نحوی قرار دهید که حدود 60 سانتی‌متر از اطراف میز وسط مبلمان شما بیرون‌تر باشد تا فضای کف پوشش بهتری داشته باشد.

4- زمان خرید مبلمان به فضای خانه توجه کنید سایز مبل‌هایتان باید به‌گونه‌ای باشد که دو سوم فضا را اشغال کند و بقیه فضای منزلتان برای رفت‌وآمد در نظر گرفته شود.

5- سعی کنید برای جای دادن لوازم برقی کوچک آشپزخانه از قفسه استفاده کنید و آن‌ها را کنار یکدیگر قرار دهید تا جلوه بیشتری داشته باشند.

6- هیچ‌گاه اجاق‌گاز و یخچال فریزر را کنار یکدیگر قرار ندهید زیرا حرارت اجاق‌گاز و فر به مرور زمان به یخچالتان آسیب می‌رساند.

7- تلویزیون را جایی قرار دهید که وقتی روی مبل می‌نشینید یا در آشپزخانه در حال فعالیت هستید به‌خوبی بتوانید از آن استفاده کنید و چیزی مانع دید شما نباشد. در ضمن اگر منزلتان آفتاب‌گیر است توجه کنید نور باعث کم دیدی شما نشود.

8- سرویس قابلمه، چینی و ارکوپال خود را درجایی قرار دهید که دسترسی کامل را داشته باشید. بیشتر سعی کنید آن‌ها را در کابینت‌های نزدیک اجاق‌گاز قرار دهید که زمان استفاده راحت‌تر باشید.

چیدمان جهیزیه اسان جهاز
چیدمان جهیزیه اسان جهاز

چیدمان اتاق‌خواب

زمانیکه در حال چیدمان جهیزیه و لوازم خواب خریداری شده خود هستید سعی کنید ابتدا یک فرم کلی در نظر بگیرید و بعد لوازم را قرار دهید که نیازی به جابه‌جایی مجدد نباشد بامطالعه موارد زیر مکان قرارگیری لوازم خود را مشخص کنید.

1- در صورتیکه سرویس خواب خریداری نموده‌اید آن را به‌گونه‌ای قرار دهید که مسیر رفت و آمدتان راحت باشد و تا حد امکان تخت را به کمد نزدیک‌تر کنید تا فضای خالی بیشتری داشته باشید.

2- برای گرم‌تر بودن اتاق‌خواب از قالیچه و فرشینه‌های نرم در کنار تخت خود استفاده کنید و سعی کنید اندازه آن به‌گونه‌ای باشد که زیر تخت قرار نگیرد.

3- می‌توانید برای تزیین اتاق از قاب‌های عکس با تصاویر رنگی استفاده کنید یا حتی عکس‌های خانوادگی‌تان را قاب کرده و به دیوار نصب کنید با این روش اتاق دارای توازن بهتری می‌شود.

4- اگر در اتاق‌خواب خود پنجره دارید پرده‌های رنگ روشن نصب کنید تا فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر بیاید.

چیدمان جهیزیه اسان جهاز
چیدمان جهیزیه اسان جهاز
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا