راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

خرید جهیزیه را از کجا و چگونه شروع کنیم ؟

برای خرید جهیزیه ابتدا خانه را به 4 قسمت اشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب وسرویس بهداشتی تقسیم کنید و سپس لوازم مورد نیاز برای هر بخش را مشخص و لیست کنید. اگر می‌خواهید در خرید جهیزیه چیزی را جا نگذارید حتماً ان ها را با دسته بندی یادداشت کرده و همراه خود داشته باشید. در بسیاری از موارد ابتدا لوازم اشپزخانه خریداری شده به دلیل آنکه قلب خانه بوده و نسبت به قسمت‌های دیگر دارای اهمیت بیشتری می‌باشد.

لوازم اشپزخانه مدرن

یکی از بخش‌های اصلی منزل است که کلیه لوازم خریداری شده در جهیزیه باید به دقت جای گذاری شود. قبل از خرید لوازم اشپزخانه مدل و ابعاد را در نظر بگیرید. سعی کنید اگر اشپزخانه کوچکی دارید ان را نمایشگاه لوازم برقی خود نکنید مثلاً به جای خرید مخلوط کن، چرخ گوشت، همزن و بخار پز یک وسیله چندکاره تهیه کنید. در ضمن برای خرید لوازم به کیفیت توجه کنید و اگر قصد هزیه کردن زیدی ندارید کیفیت را بر تعداد بیشتر لوازم ترجیح دهید. ابتدا از لوازم بزرگ شروع کنید و بعد لوازم کوچک مانند سرویس غذاخوری، خرده ریزه و لوازم پلاستیکی را خریداری کنید.  به علت اینکه کلیه لوازم دارای رنگ و تنوع زیادی هستند رنگی را انتخاب کنید که دیرتر لک شود و کیفیت بالاتری داشته باشد.

لوازم اشپزخانه اسان جهاز
لوازم اشپزخانه اسان جهاز

لوازم اتاق نشیمن، شیک و راحت

معمولاً نشیمن خانه شامل مواردی مثل فرش، مبلمان، تلویزیون و در بعضی از موارد میزناهارخوری است. البته برای خرید لوازم اضافه‌تر مانند پارکت، پرده، تابلو و …. به ابعاد خانه و هزینه بستگی داشته و همگی ارتباط مستقیم به سلیقه‌تان دارد. اگرقسمت نشیمن خانه دارای فضای کوچکی است ازفرش و قالیچه‌های رنگ روشن استفاده کنید و اگر نشیمن بزرگ بوده و فضای خالی زیادی دارد از فرش‌های رنگ تیره در جهیزیه خود استفاده کنید به دلیل اینکه فضایی دنج و راحت را بوجود می‌آورد. فرشی که تهیه می‌کنید می‌بایست دارای تراکم و الیاف با کیفیتی باشد.

برای تهیه مبلمان در جهیزیه به رنگ دیوارها و پرده‌ای که دارید توجه کنید مثلاً می‌توانید به صورت همرنگ و یا تضاد رنگ خریداری کنید و سعی کنید به گونه‌ای باشد که زمانیکه رویان‌ها می‌نشینید احساس راحتی داشته باشید.

چیدمان اسان جهاز
چیدمان اسان جهاز

اتاق خواب، آرامش بخش و دنج

برای خرید سرویس خواب و کمدهای درون اتاق خوابتان ابعاد را حتماً در نظر بگیرید ابعاد تخت خوابی که در جهیزیه تهیه می‌کنید را جوری در نظر بگیرید که فضای خالی برای رفت و آمد داشته باشید. برای خرید سرویس خواب تنوع‌های رنگی و طرحی زیادی در بازار موجود است ولی کیفیت چوب و یا فلزی که در تولید استفاده شده است از اهمیت بیشتری برخوردار است سپس برایان یک تشک انتخاب کنید که باید استاندارد باشد و به ستون فقرات تان آسیب وارد نکند.

سرویس بهداشتی

از کم ‌خرج‌ترین قسمت‌های خانه بوده که می‌تواند کم‌ حجم‌ترین قسمت جهیزیه به شمار بیاید اما جایی است که باید حتماً دران از لوازم بهداشتی مانند حوله، سطل اشغال، قفسه، آینه و …. استفاده شود درنتیجه از گرفتن این‌گونه لوازم در جهیزیه خود فراموش نکنید.

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا