راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

دکوراسیون و چیدمان جهیزیه عروس – آسان جهاز

دکوراسیون جهیزیه عروس

چیدمان جهیزیه
چیدمان جهیزیه

برای شروع زندگی مشترک باید ایده های مناسب و ایده برای چیدمان جهیزیه عروس داشته باشیم. اگر با روش های مختلف چیدمان وسایل منزل آشنایی داشته باشیم، می توانیم زیبایی خانه مشترک خود را دوچندان کنیم. شما باید برای اولین دکوراسیون خانه خود تلاش کنید، مجله ها و ژورنال های مختلف را بازدید کنید تا بتوانید از میان آن ها یک مدل را برای چیدمان وسایل خود انتخاب کنید.

اگر چیدمان جهیزیه عروس به صورت اصولی و با سلیقه انجام شود، همه مهمانان در ورود خود به منزل احساس آرامش می کنند و از این که در این محیط قرار گرفته اند کاملا رضایت دارند. اکثرا زوج های جوان در آپارتمان های کوچک ساکنند و یا منزل اجاره ای دارند. توجه داشته باشید که هیچ کدام از این موارد نباید، مانع خلاقیت و ذوق شما باشد. راه های بسیاری برای تزیین آپارتمان های کوچک و یا تزیین موقتی خانه های اجاره ای وجود دارد. گاهی اوقات با روش های ساده و با استفاده از وسایل ارزان قیمت می توانید، یک چیدمان شیک داشته باشید. برای چیرمان بهتر جهیزیه عروس می بایست در قدم اول یک ست دکوراسیون جهیزیه عروس مناسب تهیه شود.

چگونه جهیزیه عروس را بچینیم

برای چیدمان جهیزیه باید به مواردی مثل تم رنگی دیوارها و کاغذ دیواری ها، کابینت ها و کمد های دیواری دقت شود. علاوه بر این نوع فرم و شکل و نورهای مصنوعی و طبیعی خانه در نحوه چیدمان جهیزیه شما اهمیت دارد. شما باید یک درک کلی نسبت به فرم و شکل خانه و رنگ های استفاده شده در منزل داشته باشید. تمامی این موارد در چیدمان وسایل پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب مهم هستند. توجه داشته باشید که به جز موارد نام برده شده، سلیقه شما در این امر بسیار تاثیرگذار است. اگر تمامی این موارد را در نظر داشته باشید به راحتی می توانید، طرح و سلیقه مورد نظر خود را در منزل اجرایی کنید.

خانه شما از 4 بخش اصلی تشکیل شده است، سعی کنید برای این 4 قسمت از سبک های مشخص استفاده کنید. این 4 بخش شامل اتاق پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق خواب است. اگر در منزل خود بالکن، راهرو و … دارید، می توانید بعد از چیدن قسمت های اصلی به این قسمت ها بپردازید.

چیدمان دکوراسیون جهیزیه عروس در سالن پذیرایی

اتاق پذیرایی جایی است که م

چیدمان جهیزیه عروس

مهمانان شما در آن حضور می یابند و در منزل شما نقش تاثیر گذاری دارد. این مکان باید بسیار پرانرژی باشد، دل باز و روشن باشد تا حس خوشبختی را ایجاد کند و حس دعوت کنندگی داشته باشد. اولین نکته در چیدمان سالن پذیرایی توجه به رنگ دیوار ها، سقف و کف است. بین دیوارها، سقف و کف و وسایل پذیرایی مثل مبلمان و میز نهارخوری و فرش و تمام وسایلی که باید در قسمت پذیرایی چیده شود، باید یک تم رنگی ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که شما در مورد دکوراسیون جهیزیه عروس در قسمت پذیرایی باید نوعی نگاه آینده نگرانه داشته باشید. زیرا این محیط ها دائمی هستند و با توجه به گران بودن وسایل این قسمت نمی توانید همیشه در وسایل آن تنوع ایجاد کنید. برای سالن پذیرایی خود می توانید از رنگ های مکمل و متضاد ایجاد کنید.

برای چیدمان مبل های خود ابتدا جای مبل های بزرگ مثل کاناپه را مشخص کنید و بعد از آن مبل های کوچک تر را قرار دهید. تلویزیون و محل قرارگیری آن نیز در چیدمان مبل ها تاثیر گذار است. قالیچه ها و فرش های خود را در وسط مبلمان پهن کنید و اجازه ندهید پایه های وسایل چوبی سنگین مثل مبلمان و میز ها روی آن قرار بگیرد. سعی کنید برای تزیین میز های مبلمان خود از شمع و گل های طبیعی استفاده کنید و روی یکی از دیوار ها یک قاب عکس قرار دهید با این کار انرژی مثبت را در خانه ایجاد می کنید.

چیدمان سرویس آشپزخانه

چیدمان جهیزیه عروس
چیدمان جهیزیه عروس

آشپزخانه و سالن پذیرایی هنگام  چیدن دکوراسیون جهیزیه عروس، قالبا با یکدیگر در ارتباط هستند و دید بصری دارند. بسته به نوع طراحی معماری خانه ممکن است در منازل گوناگون این ارتباط  و دید کمتر و زیاد تر باشد. با توجه به این موارد باید  در انتخاب و چیدمان وسایل آشپزخانه مثل سالن پذیرایی وسواس داشته باشید. بعضی از وسایل آشپزخانه مثل ظروف ادویه، سرویس های چینی و .. باید در کابینت ها باشند اما لوازم برقی و برخی از وسایل آشپزی باید روی کانتر آشپزخانه قرار بگیرد. دقت داشته باشید که همه وسایل برقی را پشت سر هم روی کانتر قرار ندهید و برای قرار گیری آن ها برنامه مشخص داشته باشید، این کار را با توجه به نیاز دسترسی به وسایل انجام دهید.

چیدمان اتاق خواب عروس

چیدمان جهیزیه عروس
چیدمان جهیزیه عروس

این فضا کاملا خصوصی است و فقط سلیقه و خواست عروس و داماد برای تزیین و چیدمان آن مهم است. سعی کنید در دکوراسیون جهیزیه عروس از رنگ های آرامش بخش در این فضا استفاده کنید. ابتدا تخت خود را قرار دهید و بعد از مشخص شدن جای آن برای چیدن کمد ها و میز آرایش خود اقدام کنید. اگر اتاق شما پنجره دارد، پرده ها نیز در چیدمان اتاق تاثیر گذار هستند. اگر شما در منزل اتاق دیگری دارید، سعی کنید، وسایلی مانند اتو و جارو برقی را در اتاق دیگر قرار دهید. استفاده از عکس های شخصی شما در ایجاد یک فضای آرامش بخش موثر است.

چیدمان سرویس بهداشتی

در این قسمت نیز می توانید از یک ست رنگی مناسب برای وسایل این قسمت مانند ست حوله و وسایل بهداشتی این قسمت استفاده کنید.

چیدمان جهیزیه عروس
چیدمان جهیزیه عروس

چند مدل برای چیدمان جهیزیه

برای چیدمان جهیزیه  عروس خود می توانید از سبک های مدرن، سنتی، کلاسیک، رمانتیک و … استفاده کنید.

در سبک مدرن دکوراسیون جهیزیه عروس، احساس حرکت و پویایی ایجاد می شود و در آن از پالت رنگی ساده و المان های ساده استفاده می شود. اگر می خواهید سبک مدرن استفاده کنید، باید وسایل شما مثل مبلمان و … کاملا ساده باشند و تزیینات خاص نداشته باشند.

در سبک سنتی از نقش و نگار های اصیل استفاده می شود که قالبا جنبه هنری دارند. مثل استفاده از قالیچه های سنتی در چیدمان جهیزیه. سبک رمانتیک برای سالن پذیرایی ایده جالبی است. قالبا در این سبک از رنگ های تیره استفاده می شود. گاهی اوقات شما می توانید دو سبک را در چیدمان جهیزیه خود ترکیب کنید. مثلا از دو سبک مدرن و سنتی در کنار هم استفاده کنید.

کلام آخر

سعی کنید قبل از خرید وسایل جهیزیه خود به چیدمان آن فکر کنید و سبک خود را انتخاب کنید، با این کار می توانید وسایل خود را آسان تر انتخاب و خرید کنید.

سایت فروشگاه اینترنتی آسان جهاز با ارائه انواع مبلمان و وسایل چوبی و وسایل دکوری و تزئینی مناسب جهیزیه، سعی نموده است بخش کاملی از دکوراسیون جهیزیه عروس را ارائه نماید و نیاز شما عزیزان را بر طرف نماید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا