راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

راهنمای جامع خرید مبلمان

راهنمای جامع خرید مبلمان

خرید مبلمان
خرید مبلمان

امروزه مبلمان در چیدمان و دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تاثیر به سزایی دارد و نمی توان از اهمیت آن و نقشی که در چیدمان جهیزیه عروس ایجاد می کند، چشم پوشی کرد. به همین منظور توجه به نوع مبلمان و داشتن اطلاعات کافی در مورد خرید مبلمان در انتخاب شما تاثیر چشم گیری دارد. در این نوشته سعی داریم تا شما نوعروسان و تمام افرادی را که سعی دارند مبلمان منزل خود را تغییر دهند و یا عوض کنند را با اصول اولیه انتخاب مبلمان آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب دقیق تر و جامع تری داشته باشید در ادامه با  ما در «راهنمای جامع خرید مبلمان» همراه باشید.

به یاد داشته باشید که برای خرید مبلمان باید یک اصول ابتدایی را در ذهن خود داشته باشید و با توجه به آن برای خرید اقدام کنید.

یک تصمیم گیری جامع داشته باشید

هنگام خرید مبلمان به دقت بررسی کنید و تصمیم بگیرید که چه مبلمانی را نیاز دارید و چه مدت می خواهید از آن استفاده کنید. آیا این مبلمان برای اتاق پذیرایی شما است و یا قرار است در کنار تلویزیون چیده شود. حتی ممکن است یک مبلمان دو نفره برای چیده شدن در مقابل پنجره خانه شما باشد. همچنین مشخص کنید که این مبلمان باید توسط چه کسانی استفاده شود؟ ممکن است این مبلمان برای اتاق خواب شما و یا فرزندانتان باشد. توجه به موارد ذکر شده، باعث می شود راحت تر بتوانید در مورد مدل، جنس و رنگ مبلمان تصمیم بگیرید.

به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید مبلمان باید به آن توجه شود در نظر گرفتن فرم و شکل فضایی است که در اختیار دارید. سعی کنید پلان فضایی را که در اختیار دارید را در نظر بگیرید. توجه به شکل هندسی فضا، ارتباط فضاهای دیگر ساختمان مثل راهرو، راه پله و آشپزخانه و اتاق خواب ها با این محیط، رنگ دیوار ها و دکوراسیون آشپزخانه و … در انتخاب مبلمان تاثیر گذار است. اگر خانه شما متعلق به خودتان است، راحت تر می توانید برای آن مبلمان انتخاب کنید اما اگر منزل شما اجاره ای باشد، باید در انتخاب مبلمان خود دقیق تر عمل کنید.

چقدر می خواهید هزینه کنید

قبل از اقدام به خرید مبلمان، ابتدا باید در نظر بگیرید که برای خرید مبلمان چقدر می خواهید هزینه کنید. شاید مد نظر داشته باشید که برای مبلمان پذیرایی خود بیشتر هزینه کنید در صورتی که تصمیم دارید برای سرویس غذاخوری خود کمتر هزینه کنید. باید اهداف بلند مدت خود را در نظر داشته باشید تا بتوانید دقیق تر انتخاب کنید.

پس از گذراندن مراحل بالا سعی کنید به مجلات و سایت های مرتبط با تزیین جهیزیه عروس و دکوراسیون داخلی مراجعه کنید و از تجربیات و عکس های دکوراسیون داخلی که توسط دکوراتیوهای حرفه ای معرفی شده است، استفاده کنید. مشاهده این گونه عکس ها می تواند به شما در انتخاب رنگ و نوع مبلمان منزل کمک کند. گاهی اوقات در این گونه از مجلات مکان های مناسب و نمایشگاه های ارائه این گونه خدمات وجود دارد.

آشنایی با انواع مبلمان

خرید مبلمان
خرید مبلمان

دو نوع مبلمان وجود دارد. 1- مبلمان روکش دار 2- مبلمان موردی

مبلمان روکش دار دارای فنر می باشد و قابلیت ارتجاعی دارد، مانند مبلمان های نشیمن و کاناپه هایی که بالشتک دارد. مبلمان موردی شال میز، ویترین و … می شود.

مبلمان موجود در بازارهای ایرانی اغلب از چوب سخت و یا چوب نرم ساخته می شوند. چوب درختان گردو، ساج، گیلاس، افرا و بلوط جزء چوب های سخت و چوب درختانی مانند کاج، صنوبر و … جز چوب های نرم هستند. مبلمانی که به وسیله چوب های نرم ساخته می شوند از مبلمانی که با چوب های سخت ساخته می شوند ارزان ترند.

جنس پارچه و بالشتک های مبلمان

جنس پارچه های مبلمان، پد های نشیمن، نوارهایی که برای دوردوزی استفاده می شود در مبلمان مختلف متفاوت است و تعیین کننده میزان راحتی مبلمان است. برای راحتی بیشتر صندلی ها اصولا از فنرهای کویل و فنرهای زیگ زاگ و مارپیچی که به وسیله نخ و یا سیم مفتولی به هم متصل می شود، استفاده می کنند. برای روکش مبل از انواع پارچه های طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. جنس پارچه در قیمت مبلمان تاثیر به سزایی دارد، پارچه های مرغوب اکثرا در مبلمان های گران قیمت استفاده می شوند. به یاد داشته باشید حتما از فروشنده در مورد جنس پارچه و نحوه نگه داری آن سوال بپرسید.

قاب نشیمن

این قاب قالبا از چوب های سخت ساخته می شود. ممکن است حتی از تخته های لمینیت و یا پلاستیک فشرده نیز استفاده شود. این قسمت توسط مشتری دیده نمی شود، اما می توانید مرغوب بودن آن را تست کنید. اگر به پد مبل فشار وارد کردید و با این کار توانستید قاب را حس کنید، باید بدانید که این مبلمان پس از مدتی کیفیت خود را از دست می دهد. بیشتر مردم هنگام خرید مبلمان این نکته را فراموش میکنند.

خرید مبلمان از کجا و در چه زمان

برای خرید خود سعی کنید از فروشگاه های مختلف دیدن کنید تا بتوانید در میان انواع مختلف مبلمان آنچه را که نیاز دارید انتخاب کنید. اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید، می توانید از تخفیف های فصل و تخفیف های نمایشگاهی استفاده کنید. می توانید به فروشگاه های اینترنتی خرید مبلمان و جهیزیه مراجعه کنید و خرید خود را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهید. برای یک انتخاب هوشمندانه می توانید به سایت آسان جهاز مراجعه کنید.

دریافت اطلاعات مبلمان از فروشنده

به هنگام خرید مبلمان دقت داشته باشید که حتما فروشنده گارانتی و اطلاعات کارخانه ساخت مبلمان و نوع چوب و پارچه استفاده شده را در اختیار شما قرار دهد. سعی کنید خرید خود را از برند های معتبر انجام دهید. این کار باعث می شود از خرید خود اطمینان و رضایت خاطر داشته باشید.

شما می توانید جهت خرید مبلمان در سایت آسان جهاز مدلهای مختلف مبلمان را که از بهترین کیفیت درست شده اند ببینید و با بهیتزین قیمت تهیه کنید و درب منزل خود دریافت کنید. جهت مشاهده اینجا را کلیک کنید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا