راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

از کجا جهیزیه بخریم؟

از کجا جهیزیه بخریم؟

مهمترین کارهایی که خانواده های عروس و داماد، قبل از مراسم عروسی انجام میدهند، خرید جهیزیه است. این خرید کار چندان راحتی نیست، مخصوصا برای خانواده هایی که تجربه چندانی در این زمینه ندارند. کیفیت، هزینه مناسب و ظاهر شیک وسایل و لوازم خانه، از اولویت ها در این خرید هستند. اما اینکه از کجا جهیزیه بخریم تا همه خریدمان این ویژگی ها را با هم داشته باشند، تبدیل به یک ابهام برای همه افرادی شده که در این موقعیت هستند.

از کجا جهیزیه بخریم
از کجا جهیزیه بخریم

در این متن میخواهیم این ابهامات را از شما دور کنیم تا برای خرید برنامه ریزی کنید، دچار سردرگمی نشید و در نهایت از خریدتان لذت ببرید. با ما همراه باشید:

اقدامات قبل از خرید جهیزیه

برای راحتی در خرید جهیزیه ابتدا باید لیستی از لوازمی که مورد نیاز هر خانه هستند را دسته بندی کنید. به طور مثال هر کدام از  اجناس برقی، چوبی، ظروف، فرش و غیره را جداگانه یادداشت کنید. در مورد اندازه، تعداد، حجم، نوع جنس، کاربرد و از این قبیل مشخصات تصمیم گیری کنید. سپس اطلاعاتی در مورد بهترین مارک ها و برندهای کالاهای مختلف که اجناس معتبر و با کیفیت تولید می کنند، جمع آوری کنید و با هم مقایسه کنید. قبل از اقدام به خرید لیست تمام نمایندگی ها، فروشگاه ها و مغازه های معتبر ارائه دهنده لوازم خانگی را شناسایی کنید.

چه کسانی به خرید جهیزیه بروند

برای خرید جهیزیه معمولا افرادی از هر دو خانواده که در این زمینه تجربه دارند، به همراه عروس و داماد به خرید می روند. باید سلیقه عروس و داماد در خرید اولویت باشد تا در آینده با آرامش بیشتری در خانه خودشان زندگی کنند.

در بعضی از خانواده ها، در میان اقوام و یا آشنایان خود افرادی را می شناسند که تجربه ی خوبی در شناخت جنس مرغوب و چگونگی خرید جهیزیه دارند. اگر شما هم چنین فردی را در خانواده خود دارید، می توانید قبل از خرید با آن ها مشورت کنید. بطور کلی کسانی که برای خرید جهیزیه همراه عروس و داماد هستند، باید با تجربه، صاحب نظر و با سلیقه باشند. همچنین وقت و حوصله ی زیادی داشته باشند تا خرید جهیزیه نتایج خوبی داشته باشد.

راه های کم کردن هزینه خرید جهیزیه

اگر می خواهید برای خرید جهیزیه، خیلی زیاد خرج نکنید و از خرج های اضافی جلوگیری کنید، با کمی همفکری خانواده و دوراندیشی می توانید از راه های مختلفی این کار را انجام دهید. مثلا:

  • با خرید یک دستگاه برقی همه کاره برای آشپزخانه، از خرید چند دستگاه اجتناب کنید.
  • ازخرید کالاهای تجملی که با مد روز هستند صرف نظر کنید. زیرا بعد از گذشت یک یا دو سال از مد می افتند و بی استفاده می شوند.
  • کالاهای برقی و غیر برقی تجملی و دکوری کم کاربرد را خریداری نکنید.
  • لوازم منزل را متناسب با تعداد اعضا خانواده خریداری کنید.
  • از فرش ماشینی با جنس مرغوب به جای خرید فرش دست بافت استفاده کنید.
  • می توانید بعضی از اقلام را به جای خرید آماده، با هنر خودتان آن ها را بدوزید. مانند ست دستگیره آشپزخانه و یا سرویس رو تختی.
  • و…

راه هایی زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها هزینه ها را کم کنید. با این کار میتوانید در هزینه ها صرفه جویی کنید و با به جای هزینه های اضافی، کالا های اساسی منزل را از نوع بسیار عالی و با کیفیت خریداری کنید.

از کجا جهیزیه بخریم؟

به صرفه ترین و اقتصادی ترین نوع خرید، خرید بدون واسطه است که هزینه های خرید را بطور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. برای این کار می توانید از کارگاه های تولیدی، نمایندگی های فروش کارخانجات، فروشگاه های بزرگ، تعاونی ها و فروشگاه های خرید اقساطی و … خرید کنید. بهتر است این موارد را به عنوان اولین گزینه برای خریدتان در نظر بگیرید.

خرید از کارگاه تولیدی

موقع خرید جهیزیه این سوال که  از کجا جهیزیه بخریم باعث می شود مشریان ذهنشان به سمت کارگاه های تولیدی برود. کالاهایی را که می توانید از کارگاه های تولیدی خرید کنید شامل: سرویس خواب، بوفه، مبلمان، میز ناهار خوری، میز زیر تلویزیون، پرده، جا کفشی و … می شود. خرید این اقلام از کارگاه مزایای زیادی دارد مثلا باعث می شود در وقتتان صرفه جویی کنید و یا با سفارش محصول با سلیقه خودتان، رضایت بیشتری از خرید داشته باشید

مزایای دیگری که این نوع خرید دارد این است که می توانید از خدمات خود کارگاه ها مانند حمل رایگان، تحویل در محل به شرط سلامت کالا، نصب رایگان، خدمات پس از فروش و دیگر خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند استفاده کنید. همچنین بعضی از این کارگاه ها با خرید همزمان چند کالا، تخفیف ویژه در نظر می گیرند. بعضی کارگاه ها موقعی که برای جهیزیه از آن ها خرید می کنید، هدیه ای از تولیدات کارگاه خودشان، به عنوان هدیه عروسی در وسایل خریداری شده قرار می دهند.

خرید از نمایندگی های فروش

اگر تصمیم تان از خرید بعضی از اقلام جهیزیه، مارک و برند خاصی است، بهتر است بدانید که کارخانجات تولیدی این نوع اجناس، نمایندگی های فروش  دارند که قیمت کالا در آن ها نسبت به فروشگاه های دیگر ارزانتر است. نمایندگی ها مزایای دیگری هم برای مشتری  در نظر می گیرند که شامل: دادن ضمانت نامه، خدمات مدت دار پس از فروش، حمل و نصب رایگان کالا، آموزش رایگان استفاده از کالا و … می شود.

خرید از فروشگاه های بزرگ

از کجا جهیزیه بخریم
از کجا جهیزیه بخریم

در بسیاری از شهرها مخصوصا شهرهای بزرگ، فروشگاه های بزرگی وجود دارد که تمامی لوازم منزل را عرضه می کنند که بعضی از آن ها فقط برای فروش جهیزیه هستند. خرید از  فروشگاه هایی که بیشتر اقلام مورد نیاز را برای جهیزیه دارند مزایای بسیاری دارند. از جمله این مزایا:

  • صرفه جویی در هزینه و وقت
  • استفاده از خدمات فروشگاه
  • حمل رایگان کالا
  • استفاده از تخفیف های ویژه
  • شرکت در قرعه کشی

و دیگر مزایایی که ویژه خرید جهیزیه برای مشتری در نظر می گیرند.

خرید از فروشگاه های تعاونی و اقساطی

بعضی از خانواده ها ترجیح می دهند از تعاونی محل کار خود خرید کنند؛ زیرا با این کار می توانند از مزایایی که دارد استفاده کنند. از جمله این مزایا: قیمت مناسب، خرید اقساطی، عدم درخواست چک و یا ضامن توسط تعاونی و … . البته بعضی هم که محل کارشان تعاونی ندارد، می توانند از فروشگاه های دیگر، اقساطی خرید کنند. به طور کلی خرید از این گونه فروشگاه ها برای خانواده هایی که بودجه اولیه را برای خرید ندارند مناسب هستند. زیرا کالاهای مورد نیازشان را تهیه و فرصت پرداخت آن را طی اقساط بلند مدتی که فروشگاه و یا تعاونی در نظر می گیرد پیدا می کنند.

سخن پایانی

این سوال که از کجا جهیزیه بخریم همیشه سوال خیلی از افراد جامعه بوده و هست. خرید جهیزیه شاید کمی مشکل و پر هزینه به نظر برسد اما می توانید با روش های گفته شده در این متن، هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و در وقتتان صرفه جویی کنید. فقط کافیست قبل از اقدام به خرید، لیست خرید خود را بنویسید، راجع به فروشگاه های خرید جهیزیه کمی تحقیق کنید تا خریدی لذت بخش داشته باشید.

شایان ذکر است که فروشگاه اینترنتی آسان جهاز با عرضه انواع جهیزیه با قیمت مناسب و ارسال درب منزل شما، به شما اطمینان مید هد که در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد و یک تجربه خرید عالی را به شما هدیه می دهد. پس با خرید از آسان جهاز، دیگر از کجا جهیزیه بخریم دغدغه شما نخواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا