راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

اطلاعات مفید درباره غذاساز مورد نیاز در جهیزیه

غذاساز یکی از وسیله های چندکاره ای است که اکنون در بسیاری از خانه ها وجود دارد. با غذاساز میتوانید سرعت کارهای خود را افزایش داده و غذایتان را زودتر اماده کنید. این وسیله قادر است مواد غذایی را پوره، رنده، اسیاب و ورقه کند . البته با چندکاره شدن ،عملیات دیگر مانند ابگیری، هم زدن و چرخ کردن هم به ان ها اضافه شده است. میتوان گفت غذاساز از لوازمی است که یکی از مهم ترین اجزا جهیزیه ها به حساب می اید و با خرید ان هم در هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود و هم به دلیل اینکه چند دستگاه در یکی جای داده شده است فضای کمتری اشغال میکند.

قطعات اصلی غذاساز:

غذاساز های تولید شده در سایز های متفاوت تولید شده اند. این وسیله در هر سایزی که باشد شامل یکسری لوازم جانبی و قطعات اصلی است . که از مهم ترین قطعات اصلی میتوان به موتور، محل تغذیه و کاسه یا پرچ درب دار اشاره کرد. موتور دستگاه در پایه قرار می گیرد که سنگین قسمت یک غذاساز را شامل میشود و هرچه غذاساز بزرگ تر باشد موتور نیز سنگین تر است. در واقع دلیل این سنگینی این است که دستگاه در حال کار کردن از جای خود تکان نخورد.

غذاساز اسان جهاز
غذاساز اسان جهاز

برای ثابت ماندن کاسه یا پارچ که محل قرارگیری مواد غذایی درون ان  است یک میله عمودی از  قسمت موتور به بالا امده تا استحکام و پایداری ظرف را بوجود اورد . ظرف از نوع پلاستیک بوده که درب بر روی دهانه ان به صورت کامل قفل میشود و مانع بیرون ریختن مواد غذایی میشود. گنجایش غذاساز بستگی به سایز ان دارد .سایز بزرگ دارای گنجایش 9 تا 13 پیمانه از موادغذایی، سایز متوسط 5 تا 7 پیمانه و سایز کوچک 2 تا 5 پیمانه را در خود جای میدهد.

درب مخزن دستگاه دارای یک دهانه برای وارد نمودن موادغذایی است که میخواهید درون دستگاه قرار دهید که اندازه درب بیستگی به اندازه دستگاه داشته و در سایز های مختلف متفاوت است.

قطعات جانبی غذاساز :

علاوه بر قطعات اصلی ، لوازم جانبی هم در کارکرد دستگاه تاثیر زیادی میگذارند. یک این دستگاه شامل لوازم جانبی زیر میباشد:

1- تیغه جهت رنده کردن موادغذایی : این تیغه به شکل s بوده و در کف ظرف قرار میگیرد. این قطعه شامل دو لبه بسیار تیز و برنده است که در دو جهت مخالف از هم قرار گرفته اند.

2- صفحه جهت رنده و خرد کردن : از جنس فلز است و در بالای ظرف قرار داده خواهد شد بصورتیکه موادغذایی وارد شده بلافاصله با تیغه تماس پیدا کرده و به محض خرد شدن به داخل ظرف ریخته میشود.

3- صفحه خلال کن : این صفحه دارای دندانه های کوتاه و تیز است که مواد غذایی را به شکل باریک خرد میکند.

4- قطعه ابمیوه گیری: این صفحه شامل یک برامدگی بوده که مرکبات را به راحتی میگیرد.

غذاساز اسان جهاز
غذاساز اسان جهاز

نکات کلیدی انتخاب غذاساز مناسب

برای انتخاب یک غذاساز مناسب معیارهای زیادی را باید در نظر بگیرید که در اینجا به برخی مورد می پردازیم:

گنجایش : با توجه به نکات گفته شده این دستگاه در سایز های مختلف در بازار موجود است که شما باید با توجه به میزان مصرف استفاده خود انتخابتان را انجام دهید. اگر خانواده ای پر جمعیت هستید و مهمانی های زیادی می دهید حتما از سایز بزرگ تهیه کنید ولی اگر در حال خرید جهیزیه هستید همان سایز کوچک هم اکتفا میکند.

نیروی دستگاه : نیروی این دستگاه از 400 تا 1100 وات متفاوت است. هرچه نیروی موتور بالاتر برود کارهایی که به دسنگاه سپرده می شود زودتر پیش می رود . سعی کنید  با توجه به هزینه ای که در نظر گرفته اید قوی ترین مدل را خریداری کنید.

تیغه ها: بهترین تیغه از نوع فلز زنگ زنگ است زیرا جنس های دیگر مقاوم نبوده و دوام زیادی ندارند.

امیدواریم باتوجه نکات گفته شده بتوانید بهترین غذاساز را برای جهیزیه خود تهیه و خریداری کنید. توجه داشته باشید که برای صرفه جویی در هزینه پیشنهاد میشود از نوع چند کاره ها برای جهیزیه خریداری کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا