راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

ترفندهای خرید جهیزیه عروس

خرید جهیزیه از مسائلی است که بسیاری از جوانان در حال ازدواج با دغدغه ان رو به رو هستند. اما این طرز فکر و نگرانی کاملا اشتباه است به دلیل اینکه خرید جهیزیه برای شروع یک زندگی مشترک صورت می گیرد و میتواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز نیز باشد. برای جهیزیه لیستی تهیه کنید مطابق با ان کلیه لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

تعریف کلی از جهیزیه

میتوان گفت جهیزیه لوازمی است که خانواده عروس قبل از ازدواج دختر خود تهیه میکنند تا کمک هزینه ای برای شروع زندگی مشترک زوج جوان باشد . تهیه و خرید جهیزیه ممکن است در شهرها و کشورهای دنیا متفاوت باشد و هر خانواده به نحوی جهیزیه را تهیه کنند. و این موضوع کاملا به رسم و رسوم خانواده بستگی دارد. برخی از خانواده ها بصورت مشترکی خریداری میکننده یعنی بخشی از لوازم را داماد و بخشی دیگر را عروس تهیه میکند و برخی دیگر جهیزیه را خانواده عروس به تنهایی تقبل میکنند.

خرید جهیزیه عروس
خرید جهیزیه عروس

هزینه خرید جهیزیه

باتوجه به اینکه بسیاری از اجناس با افزایش قیمت ها روبه رو شده اند می بایست خرید هدفمندی داشته باشید تا بتوانید کلیه لوازم مورد نیازتان را با بودجه ای که کنار گذاشته اید خریداری کنید. ابتدا با دسته بندی کالاها شروع کنید و به هر دسته بندی باتوجه به بودجه خود هزینه ای را اختصاص دهید سپس با داشتن لیست جهیزیه خود اقدام به خرید کنید. در ضمن هنگام خرید و تهیه لیست جهیزیه از لوازم بلا استفاده و غیر ضروری چشم پوشی کنید.

ذوق و سلیقه در خرید جهیزیه

در خرید جهیزیه خود سلیقه و ابتکار به خرج دهید و برای ان وقت بگذارید. لوازم را به گونه ای انتخاب کنید که با متراژ منزلتان همخوانی نیز داشته باشد. وسیله هایتان  را باید در ابعادی تهیه کنید که در جایگذاری ان ها دچار مشکل نشوید.

خرید جهیزیه عروس
خرید جهیزیه عروس

نکات مهم در خرید جهیزیه

1- حتما قبل از خرید لیست لوازم مورد نیازتان را تهیه کنید.

2- قبل از خرید اقلام ضروری و لوازم برقی حتما از نزدیکان پرس و جو کنید یا حتی میتوانید از مشاوره خرید جهیزیه رایگان، آسان جهاز استفاده نمایید .

3- زمان خرید کالاهای برقی از اصل بودن کالا و داشتن خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کنید.

4- از خرید لوازم غیر ضروری اجتناب کنید.

5- زمان خرید متراژ منزل را حتما در نظر بگیرید.

6- در تهیه جهیزیه، خود را با دوستان و اشنایان مقایسه نکنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا