راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

راهکارهای خرید جهیزیه عروس

 یکی از چالش هایی که برای یک زوج جوان اهمیت زیادی دارد تهیه و خرید جهیزیه است. لوازمی که برای شروع زندگی مشترک لازم و ضروری می باشد. مهم ترین قسمت خرید جهیزیه، خرید لوازم برقی سنگین خانه بوده که وقت و هزینه بیشتری نیاز دارد و پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا لوازم بزرگ را تهیه کرده و سپس سراغ لوازم خورده ریزه و سبک بروید. با مطالعه ادامه مطالب میتوانید از بهترین راهکارهای تهیه و خرید جهیزیه  استفاده کنید.

وسایل بزرگ  در خرید جهیزیه اولویت دارند

ابتدا یک لیست از لوازم بزرگ جهیزیه تهیه کنید. سپس با مشاوره گرفتن از فروشگاه ها و یا کسانی که از برندهای مختلف استفاده کرده اند اطلاعاتی کسب کنید و حتی میتوان با مشاوه خرید گرفتن از فروشگاه های اینترنتی محصولات مورد نظر خود را بررسی کنید. یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و اجاق گاز را در ابتدا لیست جهیزیه خود قرار دهید. این روش باعث میشود با خیال اسوده تری برای خرید لوازم سبک و دیگر وسایل مورد نیاز اقدام کنید. توجه داشته باشید هیچگاه به مد و برند های جدید اهمیت ندهید بدلیل اینکه کیفیت بسیار مهم و ضروری تر در خرید جهیزیه  می باشد.

خرید جهیزیه
خرید جهیزیه

فضای خالی خانه در نظر گرفته شود

یکی از نکاتی که باید در خرید جهیزیه از اهمیت زیادی برخوردار باشد فضای خالی است که قبل از خرید باید در نظر گرفته شود. مثلا باید بدانید یخچال و فریزر را در چه جایی از منزلتان میخواهید قرار دهید. معمولا ابتدا شروع زندگی مشترک خانه به صورت اجاره ای بوده و از متراژ بالایی برخوردار نمیباشد. بنابراین حتما فضای خالی برای قرار دادن هر کدام از وسیله ها باید مورد نظر قرار گیرد.

برای خرید جهیزیه بودجه خود را همیشه در نظر بگیرید

خرید جهیزیه خود را بودجه بندی کنید. اگر برنامه ریزی مالی برای خرید خود داشته باشید هیچگاه دچار مشکل نخواهید شد. در این صورت باید طبق دسته بندی که برای لوازم خود قرار داده اید پیش بروید تا با کمبود بودجه مواجه نشوید. به یاد داشته باشید پیش از خرید وسایل مهم خانه مثل یخچال و فریزر یا لباسشویی که سال‌ها در خانه شما خواهند ماند، خوب تحقیق و بررسی کنید که هزینه زیاد و اضافی پرداخت نکنید و بودجه تان برای خرید لوازم دیگر باقی بماند. 

خرید جهیزیه
خرید جهیزیه

براساس نیاز خرید جهیزیه را انجام دهید 

در دسته بندی و لیست جهیزیه خود از تهیه و خریداری وسایل بلا استفاده خودداری کنید چون تنها هزینه های اضافی بدنبال خود دارند. مثلا ابمیوه گیری یا غذاساز از لوازمی هستند که بدون ان هم میتوان یک زندگی مشترک را اغاز کرد ولی بدون داشتن یخچال و فریزر زندگی دشوار میشود در نتیجه بودجه خود را تنها برای لوازم مورد نیاز و ضروری دسته بندی کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا