کلیه مطالب وبلاگماشین لباسشویی

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش

قبل از استفاده از لباسشویی بوش خود سعی کنید حتما دفترچه راهنمای فارسی و نحوه کار با آن را با دقت بخوانید. هر چند که استفاده از لباسشویی ساده است اما بسیاری از افراد از قابلیت های ماشین لباسشویی بوش به طور کامل اطلاع ندارند. پس با مطالعه مقاله راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش از لباسشویی خود بهتر استفاده کنید.

1-نکات مهم راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش

به صدای لباسشویی توجه کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی باید مورد توجه قرار گیرد، سر و صدای این دستگاه است. تق تق کردن ماشین و یا لرزش آن در هنگام شستشو یکی از علائم خرابی قطعات داخلی این دستگاه است. عدم توجه به این موارد باعث فرسودگی دستگاه شده و عمر آن را کاهش می دهد. لذا لازم است که ضمن توجه به سر و صدای دستگاه و پیدا کردن منشأ آن، در اسرع وقت اقدام به رفع این صداها نمایید.

زیپ های باز لباس ها را ببندید

یکی از مواردی که معمولا کاربران به آن توجه نمی کنند، باز بودن زیپ لباس هایی است که قصد شستشوی با ماشین لباسشویی را دارند. وقتی لباس ها را بازیپ یا گره داخل ماشین می ریزید، حتما زیپ را ببندید که درب ماشین را خراش نیندازد و لباس های دیگر را نیز خراب نکند.

از پودر زیاد استفاده نکنید

متاسفانه برخی از کاربران تصور می کنند که لباسشویی با پودر زیاد عملکرد بهتری خواهد داشت. این در حالی است که استفاده از مقدار زیاد پودر های شستشو می تواند منجر به بروز آسیب در قطعات مختلف لباسشویی شود. یکی از نکات استفاده از ماشین لباسشویی این است که طبق دستور از پودر شوینده استفاده کنید؛ بیشتر از حد مجاز استفاده از مواد شوینده کار ماشین را مختل می کند.

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوشلباس ها را داخل ماشین جمع نکنید

برخی کاربران عادت دارند که در طول ایام هفته، لباس های  کثیف را داخل لباسشویی ریخته و پس از چند روز دستگاه را روشن می کنند. باید بدانید که این کار اصلا برای لباسشویی خوب نیست و موجب بروز بوی بد در فضای دستگاه می گردد. بهتر است لباس ها را چند دقیقه پیش از روشن کردن ماشین داخل آن انداخته و به این ترتیب، از بروز بوی بد در آن جلوگیری نمایید.

ماشین لباسشویی را ضد عفونی کنید

ضد عفونی کردن یکی از کاربردی ترین نکاتی است که در استفاده از ماشین لباسشویی مورد توجه قرار می گیرد. برای این کار کافی است یک فنجان سرکه و جوش شیرین را داخل ماشین بریزید و ماشین را روشن کنید تا چرخ کوتاهی بزند. به این ترتیب دستگاه ضد عفونی شده و بوی بد آن نیز از بین می رود.

فیلتر ماشین لباسشویی را بشویید

شستشوی فیلتر هم یکی از نکات کاربردی استفاده از ماشین لباسشویی می باشد. با انجام این کار از انسداد فیلتر که موجب بروز اختلال در روند تخلیه دستگاه می شود جلوگیری خواهید نمود. به دفترچه راهنمای لباسشویی خود مراجعه کرده و با پیدا کردن محل قرارگیری فیلتر، آن را بیرون آورده و شستشو دهید.

نکات استفاده از ماشین لباسشویی بوش

برای اطلاعات بیشتر در مورد ماشین لباسشویی بوش مقاله راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی بوش را مطالعه کنید

2-شروع کار با ماشین لباسشویی بوش

نحوه کار با ماشین لباسشویی بوش بسیار آسان است و از پیچیدگی برخوردار نیست و می‌توان با سادگی هرچه تمام‌تر به شستشوی لباس‌ها با این ماشین لباسشویی اقدام کرد. راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش کمک می‌کند افرادی که این نوع مارک لباسشویی را خریداری کرده‌اند، با سهولت بیشتری از آن استفاده کرده و شستشوی لباس‌ها به مراتب راحت‌تر صورت بگیرد.

عملکرد ساده یا معمولی ماشین لباسشویی بوش

  • برای شستن لباس‌هایی که به طور مداوم و بی‌وقفه در طول روز از آن‌ها استفاده می‌شود، می توانیم از قابلیت معمولی لباسشویی که هر دستگاه ماشین لباسشویی از آن برخوردار ، استفاده نماییم.
  • برای شستن لباس‌هایی که بافت و دوختی محکم و از پارچه‌ای ضخیم دارند، نیز عملکرد ساده و معمولی ماشین لباسشویی کافی خواهد بود.

عملکرد دائمی ماشین لباسشویی بوش

این نوع عملکرد هم به شیوه‌ای سریع و هم به نحو آهسته کاربرد دارد:

  • گاهی لباس‌هایی داریم که باید به خوبی شسته شوند. از آن جا که میزان پاکیزگی و تمیزی لباس‌ها با مدت زمانی که صرف شستشوی آن‌ها می‌شود رابطه مستقیم دارد، اگر شستشو را برای تایم بالاتری تنظیم کنیم لباس‌ها به نحو احسن و به تمیزترین شکل شسته خواهند شد.
  • اگر می‌خواهیم لباس‌هایمان چروک نشوند یا اگر لباس‌هایی داریم که پس از شستشوهای پی در پی انجام گرفته ذرات فیبر را جمع نکنند، می‌توانیم از این نوع توان ماشین لباسشویی بهره بگیریم.

عملکرد مخصوص

اگر یک لباسشویی همه جانبه بخواهیم که کارهایی نظیر پاکسازی لکه‌های عمیق و برجسته، ایجاد بخار، قابلیت حفظ و مراقبت از الیاف پارچه‌های ظریف و یا حتی انتقال خاصیت ضدآلرژیک یا ضد باکتریایی به پارچه‌ها را انجام دهد؛ عملکرد مخصوص دستگاه ماشین لباسشویی بوش تا حد زیادی این خواسته‌ها را برآورده خواهد کرد. در راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش ۹ کیلویی کارایی های از قبیل شستشوی ضدآلرژی، بخارشویی و … را می‌یابیم.

عملکرد ظریف

برای شستشوی لباس‌های خاص که تار و پودی ویژه و الیافی ظریف دارند و به منظور جلوگیری از آسیب وارد شدن به آن‌ها، ماشین لباسشویی بوش این لباس‌ها را با ظرافت و به صورت آهسته داخل سیکل خود می‌چرخاند. در این برنامه از اصطکاک بیش از حد لباس‌ها با بدنه داخلی سیکل یا شدت شستشو و کشیده شدن این لباس‌ها کاسته می‌شود. این در حالی است که استفاده از این عملکرد لباس‌ها را به خوبی و با پاکیزگی هرچه تمام‌تر می‌شوید.

شروع کار با ماشین لباسشویی بوش

تنظیمات ریست کردن دستگاه ماشین لباسشویی بوش

گرچه ماشین لباسشویی بوش جزء مارک‌های مورد رضایت و باکیفیت موجود در بازار است، اما هر دستگاهی ممکن است روزی دچار نقص و مشکل شود و در این صورت باید در صدد رفع آن برآییم. در کنار یادگیری طرز استفاده ماشین لباسشویی بوش شاید لازم باشد که این مراحل ریست کردن را نیز بیاموزید.

در اینجا مراحل تنظیماتی که به منظور ریست کردن دستگاه ماشین لباسشویی بوش باید انجام دهیم را بر می‌شماریم:

  •  ابتدا لازم است با حرکت دادن و چرخاندن دستگیره چرخانی که تنظیمات داخلی ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند، این دستگیره را روی بخش خاموش یا Off یا همان ساعت ۱۲ قرار دهیم‌.
  • سپس این دستگیره مذکور را بر روی ساعت ۶ تنظیم می‌کنیم.
  • دکمه ای به نام دکمه spin را فشار داده و همزمان با فشار دادن این دکمه، دستگیره چرخان را بر روی ساعت ۷ تنظیم می‌کنیم.
  • بعد از ۶ ثانیه از فشردن دکمه دست می‌کشیم و دستگیره چرخان را مجددا روی قسمت خاموش یا Off تنظیم می کنیم.
  • با انجام صحیح مراحل ذکر شده ماشین لباسشویی بوش ما با موفقیت ریست خواهد شد.

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش

3-جرم زدایی ماشین لباسشویی بوش

ماشین های لباسشویی با توجه به تماس مکرر بدنه داخلی آن با لباس های کثیف و باکتری های مضر هر چند وقت یک بار باید رسوب زدایی شوند تا تضمینی جهت بهداشتی بودن و شستشوی تمیز پوشاک شما عزیزان باشند.

لباسشویی های اتوماتیک بوش متشکل از دیگ و درام هستند و قسمت داخلی آن قابل دسترسی نمی باشد .

هنگامی که شما لباس های کثیف و آلوده را در دفعات زیاد و پشت سر هم می شویید با شستشو های مکرر در کف دیگ باکتری و مقداری کثیفی در هر مرحله به جا می ماند و انباشته می شود .

قبل از اینکه این آلودگی ها به صورت لایه لایه بر روی هم انباشته شوند ، باید با مواد مخصوص رسوب زدایی شوند .

دوره رسوب زدایی ماشین های لباسشویی بوش به صورت ۳ یا ۴ ماه یکبار می باشد.

چه زمانی جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی نیاز است؟

به طور کلی پس از مدتی استفاده از ماشین لباسشویی امکان اینکه بوی بدی از ماشین لباسشویی ساطع شود وجود دارد و یا لباس‌ها پس از شستشو چرک مرده شوند ، تمام این موارد دلیل واضحی دارد چرا که تمام میکروب‌ها و باکتری‌های روی لباس را گرفته اند و برای از بین بردن آن باید رسوب زدایی ماشین لباسشویی و جرم گیری ماشین لباسشویی انجام شود.

نکته : تمیز نشدن لباس‌ها  هشدار می‌دهد که باید رسوب گیری لباسشویی انجام شود.

دلایل جرم گیری منظم ماشین های لباسشویی بوش

۱- برای اشخاصی که آلرژی پوستی دارند و یا کودکان و نوزادان تمیز نشدن لباس‌ها بسیار خطرناک است .

۲- برای افراد سالم تمیز نشدن لباس ها باعث بروز قارچ‌های پوستی می گردد که با جرم گیری ماشین لباسشویی می‌توانید از آن‌ها جلوگیری نمایید

۳- با ماندن باکتری‌ها درون لباسشویی که یک محیط مرطوب است پس از مدتی بوی بدی تولید می‌شود که باعث می‌شود لباس‌های شما هم بو بگیرند.

در صورتی که شما لباس‌های خود را با لباسشویی شستشو می‌دهیدکه لباس‌ها تمیز شوند ولی لباس‌های شما کثیف تر می‌شوند و کاربرد لباسشویی را زیر سوال می‌برند.

چگونه ماشین لباسشویی را رسوب زدایی کنیم؟

در صورت رعایت نکردن و انجام ندادن به موقع رسوب زدایی ماشین های لباسشویی بوش باعث افت کیفیت شستشو می شویم .

برای جرم گیری لباسشویی های بوش بهتر است از نوع پودر و چند کاره آن استفاده نماییم .

برای انتخاب رسوب زدا به نوع و برند آن دقت نمایید تا شدت خورندگی آن کنترل شده باشد تا به قسمت های فلزی آسیب نرساند .

برنامه شستشو برای لباس های کتان و دمای ۸۰ درجه را انتخاب نمایید .

پودر را به اندازه مصرف یک بار که بر روی بسته بندی یه صورت مندرج می باشد در داخل محل شوینده که بزرگترین محفظه را به خود اختصاص می دهد بریزید .

برنامه لباسشویی را بدون لباس استارت کنید تا تمام توان لباسشویی صرف شستن دیگ شود .

بعد از اتمام کار شستشو لباسشویی در قسمت پایین سمت راست محل فیلتر خروجی را چک نمایید زیرا مواد کنده شده از دیگ در اینجا جمع می شوند .

در مرحله بعد برنامه فقط آبکشی را انتخاب نمایید و دکمه استارت را بزنیدتا لباسشویی شروع به کار نماید .

چند نکته مهم

نکته اول : برای اینکه کمتر به جرم گیری و رسوب گیری ماشین لباسشویی نیاز باشد ، بیشتر از پودر ماشین لباسشویی استفاده نمایید زیرا مایع لباسشویی درون لباسشویی باقی می‌ماند و باعث ایجاد رسوب می شود .

نکته دوم : پس از به اتمام رسیدن شستشوی لباس‌ها درب ماشین لباسشویی را مدتی باز گذاشته تا رطوبت داخل لباسشویی خشک شود زیرا اگر رطوبت موجود درون لباسشویی خشک نشود باعث تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها شده و بوی بد درون لباسشویی تولید می شود .

نکته سوم : در صورت جرم گرفتن دیگ ماشین لباسشویی به خوبی نمی چرخد .

توصیه های پایانی جهت جرم گیری در مقاله راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش

  • جرم گیری ماشین لباسشویی کارخاصی ندارد ، فقط کافی است یکی از ساشه‌های موجود درون بسته را به همراه پودر ماشین لباسشویی به همراه آب داغ درون محفظه ماشین لباسشویی بریزید .
  • توجه نمایید لباس درون ماشین لباسشویی نباشد تا به سرعت جرم گیری ماشین لباسشویی انجام گردد .
  • جرم گیری ماشین لباسشویی بوش علاوه بر رسوبات ، باکتری‌ها و لجن‌های درون لباسشویی را هم از بین می‌برد و به همین خاطر این جرم گیر از بقیه متمایز می شود .
  • جرم گیری ماشین لباسشویی بوش یکی از کارهای مهم است که باید هر چند ماه یک بار انجام شود.
    جرم گیری باید با استفاده از مواد شوینده مناسب انجام شود .
  • یعنی از مواد شوینده ای که دارای خورندگی کنترل شده باشند استفاده نمایید که به فلز ماشین لباسشویی شما آسیب وارد ننمایند.
    به طور کلی بهتر است از مواد شوینده ای چند کاره (بوگیر، رسوب زدا، آنتی باکتریال) استفاده کرده که با یک بار استفاده تمام این کار‌ها را انجام می دهد.

فروشگاه اینترنتی آسان جهاز برای راحتی شما مشتریان و هموطنان عزیز علاوه بر فروش و آشنایی شما با قیمت ماشین های لباسشویی بوش ، مشاور تخصصی رایگان در زمینه انواع ماشین لباسشویی از جمله بوش را در خدمت شما عزیزان قرار می دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

جرم زدایی ماشین لباسشویی بوش

4-چند توصیه کاربردی برای شستشوی لباس

پیش از شروع استفاده از ماشین لباسشویی بوش، باید روی دسته بندی لباس‌ها و جداسازی و تفکیک آن‌ها توجه داشته باشید.

  •  جنس و نوع برخی از لباس‌ها یا پارچه های ما به نحوی است که اگر برای شستشوی آن ها از ماشین لباسشویی استفاده نکنیم بهتر است. به طور مثال ظرافت بافت‌ها و نوع دوخت بعضی از پارچه‌ها و لباس‌ها به شکلی است که وقتی آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازیم ممکن است عملکرد شدید و سریع ماشین لباسشویی برای این نوع از پارچه و لباس مضر بوده و به آن‌ها آسیب برساند، بنابراین شستشوی این گونه از لباس‌ها با دست محتاطانه‌تر و بهتر است.
  • رنگ برخی از پارچه‌ها و لباس‌ها با یکدیگر ناسازگاری دارد و باید توجه داشته باشیم که بعضی از لباس‌ها را به همراه بعضی دیگر از آن‌ها در داخل ماشین لباسشویی نریزیم. این کار که ممکن است باعث شود که رنگ آن‌ها بر روی هم تاثیر بگذارد و سبب چند رنگ شدن لباس‌ها و پارچه‌ها شده و شکل اولیه آن‌ها را از بین ببرد و در نهایت به این نوع لباس‌ها آسیب برسد.
  • اگر لباسی را برای اولین بار می‌شوییم باید به جنس و نوع لباس توجه کافی داشته باشیم؛ چرا که ممکن است این لباس در روند طولانی مدت و پر شدت شستشو با ماشین لباسشویی رنگ ببازد. در واقع میزان زیاد آبی که برای شستشو به داخل ماشین لباسشویی وارد می شود، ممکن است این لباس‌ها را آغشته کرده و رنگ آن‌ها را بگیرد و لباس‌ها به عبارتی رنگ و رو رفته شوند.
  •  در شست و شوی برخی از لباس‌ها باید به میزان دمای آب توجه کنیم؛ نوع بافت برخی پارچه‌ها به گونه ای است که شستشوی آن‌ها با آب گرم سبب آسیب رسیدن به پارچه شده و پارچه را چروک نشان می‌دهد یا شکل محکم و منسجم اولیه را از پارچه می‌گیرد.
  • بدیهی است که در شستن لباس‌هایی که پارچه ای حساس و نفیس دارند نیز باید تک تک اقدامات احتیاطی لحاظ شود. برای شستن لباس‌هایی که به طور مثال پارچه‌ای ابریشمی یا پارچه‌ای از جنس حریر دارند، نباید از هر نوع شوینده‌ای استفاده کرد، باید میزان دمای آب را کنترل کرد. همچنین شستن این لباس‌ها با ماشین لباسشویی چندان مناسب نیست، چرا که این نوع شستشو برای این دسته از لباس‌ها خشن تلقی می‌شود و ممکن است به تار و پود آن‌ها آسیب بزند
  • برای شستن بعضی لباس‌ها و پارچه‌ها استفاده از وایتکس یا ماده سفیدکننده خطرناک است و این نوع ماده شوینده تنها برای پاکیزه‌سازی نوع خاصی از لباس‌ها کاربرد دارد.
  • برای شستن لباس‌های تیره‌ای که از رنگ باختن و سفید شدن آن‌ها می‌ترسیم، باید از مواد شستشوی ویژه لباس‌های تیره استفاده کنیم. بنابراین بهتراست لباس‌ها و پارچه‌هایی که طیف رنگ مشابه دارند را همراه هم بشوییم.
  • ضخامت پارچه‌ها نیز از دیگر نکاتی است که به هنگام شسشو باید رعایت شود. پارچه‌های ضخیم در مقابل میزان اصطکاک با دیگر لباس‌ها و همچنین تماس با سیکل ماشین لباسشویی مقاومند، اما برای شستن پارچه‌ها و لباس‌های نازک‌تر و ظریف‌تر باید دقت عمل بیشتری به کار گیریم تا این نوع پارچه‌ها آسیب نبینند.برای شستن لباس‌های زیر که نسبت به لباس‌های دیگر حساس‌تر هستند، لازم است آن‌ها را به صورت جداگانه بشوییم و از لباس‌های دیگر تفکیک کنیم.اگر لباس‌های کثیفی با لکه‌های عمیق چربی یا لکه‌های پررنگ خون یا لکه‌های برجسته‌ای از مواد شیمیایی داریم؛ لازم است ابتدا و قبل از وارد کردن آن‌ها به ماشین لباسشویی بوش یا هر ماشین لباسشویی دیگری، در حد امکان این لک‌ها را بر طرف کنیم.
  • تقریبا شستن تمام پارچه‌ها اعم از پارچه‌های سنگین و ضخیم یا حتی کفش‌ها و کتونی‌ها نیز با ماشین لباسشویی موثر و شدنی خواهد بود، اما در شیوه شستشوی آن‌ها باید دقت کنیم. این کار سبب می‌شود که به هنگام شستشو انرژی کمتری نیز صرف شود و در نهایت نتیجه کار، مطلوب باشد.
  • راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوشنکته: البته گاهی در برخی از لباس‌ها لیبل‌هایی وجود دارد که راهنمای شستشوی مناسب این گونه لباس‌ها محسوب می‌شود. با توجه به نکات ذکر شده در این برچسب‌ها که اغلب در حاشیه یقه، جیب‌های پشتی و یا در قسمت‌های درونی لباس قرار دارند؛ می‌توان به شستشوی صحیح این قبیل لباس‌ها اقدام کرد. این مورد را نیز باید در طرز استفاده ماشین لباسشویی بوش به کار گیرید.

چند توصیه کاربردی برای شستشوی لباس

5-چگونه ماشین لباسشویی بوش را نصب کنیم؟

1-جایگذاری ماشین لباسشویی در منزل

با توجه به فضای محدود سبک زندگی این روزها، ممکن است شما گزینه های محدودی برای قرار دادن ماشین لباسشویی تان داشته باشید؛ اما با تمام محدودیت های ممکن، توجه به محل قرار گیری ماشین لباسشویی اهمیت بسیاری در نصب صحیح آن دارد. توجه کنید که ماشین لباسشویی در کم ریسک ترین محل ممکن، برای جلوگیری از آب پس دادن، بار اضافه و امکان آسیب زدن به سایر اقلام الکتریکی منزلتان قرار بگیرد. ضمنا توجه داشته باشید که این محل نزدیک به لوله های آب گرم و سرد و همچنین چاه تخلیه­ ی آب شستشوی ماشین لباسشویی باشد.

  • یک سطح صاف و پایدار را جهت قرار دادن ماشین لباسشویی انتخاب کنید.
  • توجه کنید که محل قرارگیری ماشین لباسشویی خیلی سرد نباشد.
  • ضمنا از قرار دادن ماشین لباسشویی در کنار منابع گرما همچون رادیاتور، شومینه و یا گاز پرهیز کنید.
  • اگر در آشپزخانه منزل شما هم همچون بسیاری از خانه ها محلی برای ماشین لباسشویی وجود دارد، حواستان باشد که ماشین لباسشویی از تمامی جهت ها کمی فضای خالی داشته باشد.
  • در هنگام خریدن ماشین لباسشویی حتما به ابعاد آن توجه کنید تا به راحتی و بدون آسیب زدن به آن، بتوانید ماشین لباسشویی را در محل مناسبی قرار دهید. لطفا به ابعاد درب ورودی آپارتمانتان نیز توجه کنید. ضمنا توجه داشته باشید که درب ماشین لباسشویی پس از قرارگیری نهایی آن، به راحتی و بدون مزاحم، باز و بسته شود.
  • توجه به روش صحیح بستن پایه های متحرک ماشین لباسشویی، اهمیت بسیاری دارد. این پیچ ها به شما کمک می کنند تا ماشین لباسشویی تان را از نظر موقعیت قرارگیری کاملا کالیبره و صاف قرار دهد. بی توجهی به روش بستن پایه ها در مرحله نصب ماشین لباسشویی می تواند علاوه بر آسیب زدن به آن، موجب ایجاد صدای مزاحم در هنگام شستشو شوند.
  • با چرخاندن پیچ ها در جهت عقربه های ساعت، ارتفاع آنها را زیادتر و با چرخاندن برعکس، ارتفاع آنها کمتر می شود. شما می توانید برای دقت بیشتر در این مرحله از نصب ماشین لباسشویی، از یک تراز استفاده کنید. پس از رسیدن به وضعیت پایدار و کالیبره شده، از مهره های زیر هر پایه برای تثبیت جایگاه آن استفاده کنید. آنها را در جهت عقربه های ساعت، تا زمان محکم شدن بپیچانید و آخرین نکته در این بخش از چگونگی نصب ماشین لباسشویی ، توجه به تراز بودن آن در تمامی جهت هاست؛ پس از تراز خود در چپ و راست و عقب و جلوی ماشین لباسشویی تان استفاده کنید. این موضوع می تواند با افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، از مشکلات آتی و نیاز به تعمیر تخصصی آن در آینده بکاهد

2- اتصال لوله های آب و لوله تخلیه

حتما قبل از نصب لوله های آب گرم و سرد از عملکرد صحیح شیرهای آب اطمینان حاصل کنید. در بسیاری از آشپزخانه ها، محل نصب ماشین لباسشویی و به طبع آن، خروجی آب گرم و سرد و چاه تخلیه در نظر گرفته شده است. پس از اتصال لوله های آب گرم و سرد، از محکم بودن واشرها و عدم چکه آب اطمینان حاصل کنید.

ضمنا برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید از چسب های مخصوص استفاده کنید. اما حواستان باشد از سفت کردن بیش از حد واشرها و مهره ها پرهیز کنید. اگر در هنگام نصب متوجه شدید که شلنگ های اتصال کمی کوتاه هستند، هرگز آنها را در وضعیتی که کشیده شده باشند، استفاده نکنید. بهتر است پس از محاسبه اندازه مورد نیاز، اقدام به خریدن شلنگ های جدید کنید. در هنگام اتصال لوله ها حتما به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید. برخی از ماشین های لباسشویی نیازمند رعایت روش های متفاوتی در نصب می باشند. استفاده از چسب تفلون در نهایت می تواند خیال شما را از هر گونه چکه آب راحت کند. در مورد لوله تخلیه و محل قرارگیری آن نیز تا جای ممکن در هنگام نصب ماشین لباسشویی دقت به خرج دهید. بسیاری از چکه ها و سر ریز شدن آب آلوده در آشپزخانه به علت عدم نصب صحیح لوله تخلیه در ماشین لباسشویی می باشد. توجه کنید که لوله تخلیه تا جای امکان در داخل مسیر چاه قرار گرفته باشد و با تکان های احتمالی و یا ضربه های جزئی، از آن خارج نگردد.

3- زمان امتحان کردن ماشین لباسشویی فرا رسیده است

توجه کردن به همین چند نکته­‌ی ساده و قطعا مطالعه دقیق دفترچه راهنمای روش نصب ماشین لباسشویی ، می تواند به شما در نصب بی دغدغه آن کمک کند. پس از آنکه از تمامی مراحل نصب ماشین لباسشویی خیالتان راحت شد، حالا نوبت یک شستشوی تستی فرا می رسد. به شما توصیه می کنیم حتما قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی و پر کردن آن، با منوها و روش های شست و شوی آن به صورت کامل آشنا شوید.

ماشین لباسشویی تان را با حداقل بارِ ممکن و در کوتاه ترین روش شستشو، آزمایش کنید. بهتر است در چند شست و شوی اول، با دقت به لوله های آب و لوله تخلیه توجه کنید. هر گونه چکه را جدی بگیرید. ضمنا ماشین لباسشویی شما باید با حداقل لرزش ممکن، کار کند. توجه کنید که هیچ لَنگی­ای در هنگام کارکرد ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد. در انتها به شما توصیه می کنیم به صورت دوره ای به تمیز کردن و نگهداری از ماشین لباسشویی تان توجه کنید. اگر هم نگران آب پس دادن ماشین لباسشویی به هر علتی هستید، می توانید از پنل های جمع آوری آب اضافه که به راحتی برای هر نوع ماشین لباسشویی در بازار موجود است، یکی را تهیه کرده و در زیر ماشین لباسشویی تان قرار دهید.

چگونه ماشین لباسشویی بوش را نصب کنیم؟

اگر در انتخاب برند ماشین لباسشویی سردرگم اید و نمی توانید تصمیم نهایی را در انتخاب ماشین لباسشویی خود بگیرید در این زمینه مقاله راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی بوش را به شما پیشنهاد می کنم با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی در مورد انواع ماشین لباسشویی، ویژگی ها و کاربرد های آن بدست خواهید آورد و می توانید انتخاب صحیحی را در خرید خود داشته باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا