راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

راهنمای خرید مبل و تهیه مبلمان

امروزه یکی از بخش های جداناپذیر هر خانه ای مبلمان است. سلیقه های مختلف و همچنین طرح های متفاوت و جذابی که از جانب طراحان ارائه می شوند، معمولا افراد را در انتخاب دچار مشکل می کند. بنابراین هر کسی برای زیبایی هر چه تمام تر محیط خانه ی خود هنگام خرید مبل، باید در انتخاب نوع مبلمان و نحوه چینش آنها دقت کنند.

در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی که باید در هنگام انتخاب مبلمان به آنها دقت کنید بیان کنیم. بنابراین در هنگام خرید مبلمان موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

۱.تعریف مبلمان

زمانی که شما از کلمه مبلمان استفاده می کنید باید دقت داشته باشید که مبلمان محدود به مبل نمی شود. میزها کمدها و … مواردی هستند که همگی با هم مبلمان را تعریف می کنند ، بنابراین مبلمان به دو صورت زیر تعریف می شوند:

مبلمان موردی: این دسته شامل میز، صندلی، کمد، درایوها و سایر موارد این چنینی می شود.

مبلمان غیر موردی: این دسته همان مبل ها هستند که شامل مبلمان راحتی و استیل می شود.

۲.دسته بندی مبل ها

هنگام خرید مبل چندین دسته مبل تعریف می شود:

مبل استیل:

مبلمان استیل یا همان سلطنتی دارای بدنه و دسته های چوبی هستند که با تراش کاری تزیین شده اند و معمولا قیمت بالایی هم دارند. در طراحی مبلمان استیل معمولا از چوب گردو یا راش استفاده می کنند. از این چوب ها به خاطر کیفیت خوب و استحکام بالایی که دارند استفاده می شود. این خصوصیت مبلمان استیل باعث شده تا دوام بیشتری نسبت به دیگر مدل های مبلمان داشته باشد.

مبل راحتی:

قسمت اعظم این مبل ها را پارچه یا همان تشک ها تشکیل می دهند. این نوع مبل از ظاهر ساه تری برخوردار است و راحت تر هستند. به همین دلیل مورد مصرف بیشتری دارند.

در هنگام خرید مبل راحتی پارچه ای باید دقت داشته باشید که این مبلمان برای کسانی که دچار مشکلات تنفسی هستند حساسیت زا نباشد. برای اطمینان از این مورد می توانید از مبل چرمی استفاده کنید که علاوه بر رفع مشکل حساسیت، به راحتی نیز قابل شستشو بوده و تمیز می شوند.

۳.فضای موجود

در هنگام خرید مبل حتما به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. طراحی مبلمان می تواند به گونه ای باشد که در فضاهای کوچک کاربرد بهتری داشته باشد. این تفاوت می تواند مربوط به طراحی در اندازه ی مبلمان  و همچنین رنگ بندی آنها باشد. در خانه های کوچک معمولا از مبل های راحتی استفاده می کنند. همچنین نوع مبل می تواند بسته به فضای خانه ۷ یا ۹ نفره انتخاب شود.

۴.رنگ بندی

رنگ بندی مبلمان و ست کردن آن با رنگ بندی فضای مورد نظر (اتاق خواب، نشیمن و …) به زیبایی هر چه تمام تر محیط کمک می کند. اما علاوه بر زیبایی می تواند پوشاننده ی نواقص مبل (مثل خوردگی یا شکستگی چوب) باشد. البته در مبل هایی که چوب آن ها خود رنگ است این مشکل وجود ندارد. هرچند خود رنگ بودن دلیلی بر کیفیت خوب مبل نیست.

۵.بودجه

هرچه مبلمان از طراحی زیبا و کیفیت بالاتری برخوردار باشد قیمت به مراتب بالاتری نیز خوهند داشت. بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بودجه مشخصی را برای خرید مبل در نظر گرفته اید باید به این نکته دقت داشته باشید.

۶.مبل برای کجا

بسیاری از افراد در خرید مبلمان دقت بسیاری به خرج می دهند و تمام نکات لازم را رعایت می کنند. اما زمانی که می خواهند آن را به داخل منزل ببرند متوجه می شوند اندازه مبل به قدری بزرگ است که حتی از درب ورودی نیز داخل نمی شود. پس قبل از خرید مبل از عبور کردن آن از درب های ورودی اطمینان حاصل کنید.

۷.بررسی وضعیت ظاهری

یکی از مهم ترین بخش های هر مبل که در افزایش طول عمر مبل نقش مهمی دارد، پایه های مبل است. باید از کیفیت و استحکام پایه ها مطمئن شوید. با مشورت کارشناسان آسان جهاز، می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

در هنگام خرید مبل به نوع پارچه ی به کار رفته در آن، نحوه برش ها و دوخت انجام شده در مبل دقت کنید. مبل باید از لحاظ ظاهری کاملا تراز باشد.

روی مبل بنشینید و مطمئن شوید طوری طراحی شده است که برای نشست و بلند شدن از روی آن مشکلی وجود نخواهد داشت و دارای اورگونومی مناسبی هست. همچنین وقتی مبل را فشار می دهید نباید فنرها و ساختمان داخلی مبل به راحتی قابل لمس باشند. به علاوه باید پس از برداشتن فشار از روی مبل، مبل به حالت اولیه خود برگردد در غیر اینصورت آن مبل از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

۸ . مبلمان اداری

افرادی که در ادارت یا مراکزی که نیاز به زیاد نشستن هست، کار می کنند معمولا از درد کمر و گردن رنج می برند. از عوامل مهم در کاهش این مشکلات تنظیم ارتفاع صندلی نسبت به میز با استفاده از صندلی هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع است.

طول محل نشیمن گاه می تواند بین ۳۸ تا ۴۰ و عرض آن بین ۴۲ تا ۴۶ سانتی متر باشد که با توجه به این ابعاد بهتر است فاصله ی بین لبه ی جلویی صندلی و پشت زانو بین ۵ تا ۱۵ سانتی متر باشد. اگر بخش جلویی صندلی به صورت آبشاری طراحی شده باشد ،‌ باعث آزادی عمل بیشتر زانو و همچنین جلوگیری از کاهش جریان خون در قسمت پشت زانو می شود.

در استفاده طولانی از یک صندلی باید از تعرق قسمتی که در تماس با صندلی هست جلوگیری شود. صندلی باید دارای روکش پارچه ای مقاوم و دارای قدرت جذب رطوبت باشد و اگر از روکش چرمی استفاده می شود روکش باید دارای شیارهایی برای عبور جریان هوا باشد.

امیدواریم با رعایت این نکات هنگام خرید مبلمان، خریدی رضایت بخش داشته باشید. آسان جهاز با ارائه مشاوره خرید لوازم خانگی، می تواند شما را در خرید مبلمان منزل، اداره و حتی جهیزیه راهنمایی کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا