کلیه مطالب وبلاگ

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان هایی است که تمام افراد خانواده از آن استفاده می کنند. بنابراین باید نظم و ترتیب به خصوصی داشته باشد تا تمام افراد بتوانند به راحتی به هر چیزی دسترسی داشته باشند.

سرویس ها و ظروف بسیاری برای نظم دهی به آشپزخانه وجود دارند که باید در لیست خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه گنجانده شوند. یکی از این موارد لوازم، جای ادویه جات، حبوبات، برنج، سطل زباله، پاسماوری و غیره است که در اصطلاح به آن سرویس آشپزخانه گفته می شود.

تولید کنندگان سرویس های آشپزخانه، آن ها را در رنگ ها و از جنس های مختلفی می سازند. این سرویس ها تنوع بسیاری دارند و هر کدام از تعداد اجزاء متفاوتی تشکیل شده اند، مثلاً 12 یا 25 پارچه و غیره. برای هماهنگی بیشتر در لوازم آشپزخانه و صرفه جویی در خرید، بهتر است مدل کاملی که شامل همه ی اقلام می باشد را انتخاب کنیم. نکات بسیاری در هنگام خرید این لوازم وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای شود تا سرویس کارآمد و با کیفیتی داشته باشیم.

نکات لازم برای انتخاب و خرید سرویس آشپزخانه

در ابتدا بهتر است این لوازم با سلیقه و انتخاب عروس تهیه شود. برای آنکه بدانید سرویس چند باید پارچه باشد، گنجایش محل چیدمان را اول بسنجید، سپس تصمیم بگیرید. اگر تابع مد هستید نزدیک به تاریخ ازدواج خرید کنید که بعداً از مد نرفته باشند. امروزه آشپزخانه ها از سالن پذیرایی دیده می شوند، بنابراین رنگ سرویس را هماهنگ با رنگ و دکوراسیون آشپزخانه و دیگر لوازم آشپزخانه انتخاب کنید، تا با آنها ست شوند و زیبایی آن را افزایش دهند.

معمولاً تولید کنندگان وزن محصول را در مشخصات ذکر می کنند، توجه کنید کم وزن و سبک باشند تا وقتی که مواد غذایی را درون آنها می گذارید زیاد سنگین نشوند و جابجایی آنها آسان باشد. طراحی درب ظروف هم مهم است، باید درهای آن ها به سهولت باز و بسته شوند و اگر دسته دار هستند از جنس خوب و خوش فرم ساخته شده باشند. از نحوه ی نگهداری و شستشوی آنها آگاه شوید و ببینید قابل شستشو  با ماشین ظرفشویی هستند یا خیر.

برای آنکه پس از هر بار دست زدن به سرویس آشپزخانه، احتیاجی به تمیزکاری نباشد، سرویسی انتخاب کنید که در مشخصات آن عدم اثر انگشت بر روی بدنه داشته باشد. همچنین ضد خش و خراش نیز باشند. اگر از نوع فلزی هستند جذب آهنربا نشوند، از جنس ضد زنگ و قابل شستشو باشند. ممکن است در ساخت آنها پلاستیک بکار رفته باشد پس توجه کنید که پلاستیک به کار رفته، از نوع استاندارد با کیفیت و مرغوب باشد.

چنانچه دارای سرویس کفگیر و ملاقه بود، توجه داشته باشید که قابل استفاده برای همه ی ظروف باشند و برای امتحان آنها را در دست بگیرید و از راحتی کار با آنها مطمئن شوید. جنس دسته ها باید عایق به حرارت باشند. اکثر سرویس ها ترازوی آشپزخانه دارند. این ترازو از هر مدلی که بود از سالم بودن آن مطمئن شوید. در هنگام خرید داخل و بیرون همه ی اجزاء را  کنترل کنید که فرو رفتگی، زدگی یا بد فرمی و غیره نداشته باشند. در مورد سطل زباله و یا سطل برنج اگر پدالی هستند پدال را امتحان کنید.

اجزاء سرویس آشپزخانه

تعداد اجزاء سرویس های آشپزخانه موجود در بازار متفاوت هستند و تنوع زیادی نیز دارند. در اینجا شما را با نام و ویژگی های تعدادی از اجزاء سرویس ها آشنا می کنیم.

  • سطل برنج: برنج از مواد غذایی پر مصرف و رطوبت گیر است که اختصاص دادن ظرف برای نگهداری و محافظت از رطوبت برای آن در آشپزخانه لازم می باشد. در بعضی از مدل ها این ظرف دارای پیمانه و پدال است.
  • سرویس ادویه: برای نگهداری ادویه جات مختلف در مدل های مختلف و درهای متنوع از نوع نمکدانی، قاشقی و غیره هستند. سرویس ادویه بر روی استندهایی با مدل های گوناگون قرار دارند.
  • ظروف نگهداری قند و شکر و چای: به این ظروف پاسماوری گفته می شود و بیشتر در کنار لوازم چای سازی قرار می گیرند.
  • ظرف نگهداری ماکارونی: مواقعی که در پاکت ماکارونی و حبوبات یا سایر خشکبار را باز می کنید، برای حفظ بهداشت و جلوگیری از رطوبت در این ظروف نگهداری می شوند.
  • سرویس کفگیر و ملاقه: یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین لوازمی هستند که بر روی استند آویز در مدل های مختلف قرار دارند و باید دارای دسته های عایق حرارت باشند.
  • ترازو: در آشپزی و بخصوص شیرینی پزی کاربرد زیادی دارد. در مدل های عقربه ای و دیجیتالی و در طرح ها و سایز های مختلف در سرویس ها وجود دارد.
  • طرف نگهداری نان: برای نگهداری نان در جای خشک و بدون رطوبت از این ظرف استفاده می شود. درب و ظاهر این ظرف در طرح ها و شکل های مختلفی می باشد. معمولاً در آن بصورت کشویی یا کرکره ای ساخته می شود.
  • سطل زباله: تقریباً در تمام سرویس ها از نوع پدالی است که بهتر است از نوع آرام بند باشد.
  • سطل دستشویی: در بعضی از سرویس ها وجود دارد و گنجایش آن از سطل زباله آشپزخانه کمتر است و معمولاً طراحی و شکل ظاهری آن مانند سطل زباله آشپزخانه و از نوع پدالی می باشد.

نکات پایانی راهنمای خرید سرویس آشپزخانه

درست است که سرویس آشپزخانه را برای نظم دهی به آشپزخانه تهیه می کنید، ولی فراموش نکنید که نقش زیادی در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه دارند. پس هنگام انتخاب همه ی نکات و جوانب را در نظر بگیرید تا با ذوق و سلیقه خرید کنید.

  • اگر تجربه ی کافی در خرید سرویس آشپزخانه ندارید از افراد باتجربه مشورت بگیرید و برندهای شناخته شده در این زمینه را شناسایی کنید.
  • سعی کنید سرویس های کاملتر را انتخاب کنید تا در هزینه و وقت صرفه جویی کرده باشید.
  • از برندهایی که محصولاتشان را تضمینی و با گارانتی ارائه می کنند خرید کنید. در این مورد می توانید با کارشناسان آسان جهاز به صورت رایگان مشورت کنید.
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا