کلیه مطالب وبلاگ

عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی

همه ما باید هنگام خرید لوازم خانگی، به ویژگی های زیادی توجه داشته باشیم تا سر و کارمان به عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی نیفتد. اما ممکن است اگر خرید خوبی هم داشته باشید، پس از مدتی وسیله شما دچار مشکل شود. در چنین شرایطی باید علت خراب شدن وسیله را متوجه شوید و بتوانید آن را عیب یابی و تعمیر کنید. البته به یاد داشته باشید که در بعضی از شرایط خود شما نمی توانید بدون یک متخصص و تعمیرکار،  عیب یابی و تعمیر وسیله را انجام دهید. در این نوشته سعی داریم علت خرابی وسایل خانگی مانند: یخچال، ماشین لباس شویی و … را توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی که در این مقاله به آن می پردازیم شامل یخچال و ماشین لباسشویی است

عیب یابی یخچال

هنگامی که یخچال شما دچار مشکل می شود باید موارد زیر را بررسی کنید:

1-میزان خنک کردن یخچال

اگر یخچال شما به خوبی خنک نمی کند، ممکن است ترموستات یخچال دچار مشکل باشد و یا شارژ گاز یخچال به پایان رسیده باشد، کمپرسور دچار مشکل باشد و یا فن خرابی داشته باشد. البته به جز بررسی موارد فنی بالا، باید لاستیک درب یخچال را نیز کنترل کنید زیرا خراب شدن این لاستیک ها با هدر رفت انرژی همراه است. سعی کنید این موارد را به همراه تکنیسین چک کنید.

2-نحوه یخسازی یخچال شما چگونه است

حتما قسمت یخساز یخچال را چک کنید، ممکن است این قسمت به خوبی وظیفه خود را انجام ندهد.

3- چک کردن آلارم فیلتر تصفیه آب یخچال

زمانی که این چراغ روشن می شود، حتما باید به آن رسیدگی کنید در چنین شرایطی باید فیلتر داخل و پشت یخچال تعویض شود. دقت داشته باشید که برای تعویض فیلتر پشت از سه فیلتر استفاده کنید زیرا فیلتر یخچال آب را برای شما معدنی می کند، نیترات وارد آب می کند و آنتی باکتریال آب را تامین می کند. برای تعویض این فیلتر باید با دقت کار انجام شود. البته تصفیه یخچال جزء موارد مهم در عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی نیست.

4- کنترل قسمت منجمد کردن فریزر

اگر فریزر شما به خوبی مواد خوراکی را فریز نمی کند باید موارد زیر را بررسی کنید: ابتدا ترموستات را چک کنید سپس مواردی مثل شارژ گاز یخچال فریزر، کمپرسور دستگاه و فن چک شود.

5- آیا موتور یخچال شما داغ می کند؟

توجه داشته باشید که گرمای یخچال تا 80 درجه عادی است اما اگر بیشتر از این باشد، باید یخچال را فوراً خاموش کنید و از یک تکنسین کمک بخواهید. ممکن است موتور یخچال شما نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد.

6- بررسی برفک یخچال

اگر یخچال شما از نوع دستگاه های دیفر است، داشتن برفک عادی است. اما اگر دستگاه شما از نوع نوفر است، این برفک ها به دلیل خرابی المنت است که باید تعمیر و یا عوض شود.

7- صدای بیش از حد یخچال

اگر یخچال شما صدای غیر عادی دارد باید پایه های موتور و فن آن بررسی و تعمیر شود.

8- علت اصلی روشن نشدن یخچال

اگر با خاموشی یخچال خود روبرو شدید حتما عوامل زیر را بررسی کنید: ابتدا دو شاخه و سیم رابط را بررسی کنید، ممکن است در این میان مشکلی وجود داشته باشد. اگر از این نظر مطمئن شدید حتما ترموستات، اورلود را چک کنید، اگر این دو مورد هم سالم بود باید به سراغ موتور یخچال بروید و سالم بودن آن را چک کنید. مشکلات برقی از جمله رایج ترین علل در عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی است.

9- علت اتومات نکردن یخچال چیست

اگر یخچال به درستی اتومات انجام نمی دهد، عوامل زیر را بررسی کنید.

  • لوله بلو ممکن است از جای خود خارج شده باشد
  • تنظیمات ترموستات دچار مشکل باشد.
  • فن دچار مشکل باشد.
  • میران برفک دستگاه زیاد باشد.

بررسی عیب یابی ماشین لباس شویی

عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی
عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی

هنگامی که ماشین لباس شویی شما دچار مشکل است، موارد زیر را بررسی کنید.

1- بررسی لباس ها پس از شستشو

اگر لباس های شما به خوبی شسته نشده اند، شاید به دلیل این است که دستگاه به خوبی آبگیری نمی کند.

2- بررسی چرخش دیگ ماشین لباسشویی

اگر دیگ به درستی کار نمی کند باید تسمه لباسشویی، کاسه نمد بلبرینگ دستگاه و دینام بررسی شود. اگر باز هم مشکل برطرف نشد باید خود دیگ به صورت مستقیم مورد بررسی قرار گیرد.

3- دلایل اصلی روشن نشدن ماشین لباسشویی

قبل از هر اقدامی ابتدا بررسی کنید که آیا سیستم برق کشی درست است یا خیر؟ اگر از این مورد مطمئن شدید عوامل دیگر را بررسی کنید. برق موجود در پریز را بررسی کنید. ممکن است به خاطر وجود کابل های معیوب و یا خراب بودن قفل ایمنی در این اتفاق افتاده باشد.

4-تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

علت اصلی آن پمپ تخلیه دستگاه است که دچار مشکل شده است و به خوبی کار نمی کند. اگر پمپ دستگاه سالم است باید پروانه پمپ، فیلتر پمپ، شیلنگ تخلیه، الکتروپمپ و … بررسی شود.

5- علت برق داشتن بدنه دستگاه چیست

علت اصلی برق داشتن بدنه ممکن است بدلیل ارت دستگاه و یا موتور سوخته باشد. گاهی اوقات ممکن است سیستم برق کشی دستگاه دچار مشکل باشد. اگر موارد نام برده شده سالم باشد، باید قطعات الکتریکی مانند خازن، سیم کشی دستگاه، سیم ارت و لولای در بررسی شود.

6-علت لرزش و صدای زیاد دستگاه چیست

  • ممکن است پیچ های حمل و نقل باز باشد.
  • بلبرینگ خراب باشد.
  • سه نظام دستگاه شکسته باشد.
  • المنت دستگاه در جای خود قرار نگرفته باشد.
  • لاستیک لرزه گیر کمک فنر پوسیده شده باشد.
  • ماشین لباسشویی تراز نباشد.

7- علت خرابی درب ماشین لباسشویی

اگر درب ماشین به خوبی باز و بسته نمی شود، باید قفل و میکروسوییچ دستگاه کنترل شود.

8- آیا ماشین لباسشویی در حین کار آب به بیرون می ریزد؟

  • ممکن است شیلنگ تخلیه پاره شده باشد.
  • لاستیک درب از کناره ÷آن جدا شده باشد.
  • لاستیک آب بندی دیگ دچار خوردگی باشد.
  • دیگ به خوبی منتاژ نشده باشد.

9- علت عمل نکردن دور خشک کن ماشین لباسشویی

اگر خشک کن دستگاه عمل نمی کند، موارد زیر را بررسی کنید

  • خازن راه انداز
  • دستگاه برد تنظیم دور
  • مجموعه کلید
  • فیلتر پمپ
  • شیلنگ تخلیه

با توجه به این موارد می توانید عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی خود را انجام دهید. همیشه شماره تکنسین های مرتبط را داشته باشید و در صورت لزوم با آنها تماس بگیرید. بعضی از برند ها یکی از خدمات پس از فروشی که ارائه می دهند، فرستادن تکنسین برای تعمیر و عیب یابی لوازم خانگی هست. با انتخاب و خرید از برند هایی که این خدمات را ارئه میدهند، لازم نیست نگران بوجود آمدن مشکلات احتمالی باشید.

محصولات شرکت برتینو که محصولات آن در آسان جهاز نیز عرضه می شود با داشتن پوشش کامل کشوری خدمات پس از فروش برتینو، بهترین خدمات را به شما عرضه می نماید. با سرویس 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز و خدمات اینترنتی خدمات پس از فروش مشرتیان برتینو خیالتان بابت هرگونه عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی راحت باشد.

عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی
خدمات پس از فروش برتینو
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا