کلیه مطالب وبلاگ

مقایسه تلویزیون ال جی 4k با سامسونگ 4k

مقایسه تلویزیون ال جی  4k با سامسونگ 4k

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ 4k

تلویزیون که از آن به عنوان مهم ترین وسیله در خانه یاد می شود و از آنجا که آن را قلب تپنده می نامند قطعا خرید آن نیز دشوارتر از سایر وسایل دیگر است البته که امروزه به سبب تنوع بالای محصولات و برندها باعث شده تا خرید در تمامی زمینه ها به امری دشوار تبدیل گردد. تلویزیون های ال جی و سامسونگ دو غول ابر قدرت دنیای فناوری و تکنولوژی می باشند که در زمینه ی ساخت تلویزیون عملکرد خیره کننده ای را داشته اند و سالیانه نیز شاهد پیشرفت ها و تغییرات نوینی از سوی این دو برند در ساخت محصولاتشان هستیم.

مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ 4k و تفاوت و برتری آنها بر یک دیگر از سوالاتی است که آگاه بودن از پاسخ آنها می تواند شما را در یک خرید موفق و هوشمندانه یاری کند. در ادامه ی مطلب به مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ 4k از جنبه های متفاوت خواهیم پرداخت که حاوی نکات مفیدی خواهد بود و به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

طراحی؛ مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ 4k

طراحی یکی از مؤلفه هایی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که خریدار در نگاه اول با طراحی تلویزیون برخورد می کند که می تواند بر انتخاب خریدار بسیار اثر گذار باشد. در نقطه ی مقابل نیز تلویزیون هر قدر طراحی مجذوب کننده تری داشته باشد به همان میزان نیز درصد فروش آن بالاتر خواهد بود. همچنین طراحی تلویزیون می تواند بر جذابیت و زیبایی دیزاین خانه ی شما بیافزاید و جلوه ی مدرن تر و زیبا تری را به محیط خانه ی شما ببخشد.

طراحی تلویزیون سامسونگ 4k

سامسونگ در بخش طراحی تلویزیون های4k خود، دقت و ظرافت بیشتری را به خرج داده و توانسته کیفیت ساخت آنها را نیز بالاتر ببرد که این طراحی های باریک و خوش ساخت را در اکثر مدل های سامسونگ شاهد هستیم. نکته ی مثبتی که در مورد طراحی تلویزیون های سامسونگ به چشم می خورد، متنوع بودن آنهاست به این معنی که تلویزیون های سامسونگ در مدل های متنوع از ساختار و پایه های متفاوتی بهره می برند.

طراحی تلویزیون ال جی 4K

تلویزیون ال جی 4k در نقطه مقابل تلویزیون های سامسونگ 4K از نظر طراحی، می توان در پاره ای از موارد به ال جی برتری داد. تلویزیون های ال جی در مدل های متنوع و به تناوب مدل هایی که دارند از طراحی های متفاوتی نیز برخوردار هستند. ال جی تلویزیون های پایین تر از 55 اینچ را با پایه های دو شاخه ای و تلویزیون های بالاتر از 55 اینچ خود را نیز با پایه های هلالی شکل طراحی می کند. همچنین تلویزیون های ال جی نیز همانند تلویزیون های سامسونگ از طراحی باریکی برخوردار هستند و در ضمن از حاشیه های بسیار کمتری به نسبت تلویزیون های سامسونگ برخوردار هستند که تمامی این موارد می تواند دلایل برتری نسبی ال جی بر سامسونگ در بخش طراحی می تواند باشد.

کیفیت تصویر؛ مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ 4k

مقایسه کیفیت تصویر  4k تلویزیون سامسونگ و ال جی، همان بخشی است که خریدار را در انتخاب خود با شک و تردید همراه کرده است. قطعا کیفیت تصویر است که بیش از هر بخش دیگری در تلویزیون می تواند فرد را در خرید و انتخاب خود مردد سازد. در این بخش، کیفیت تصویر این دو برند را از چند جهت مورد بررسی قرار خواهیم داد و به طور کلی مشخص خواهد شد که کدام یک بر دیگری برتری دارد.

پنل تلویزیون سامسونگ 4K

پنل یکی از بخش هایی است که بر کیفیت نمایش تصاویر بسیار اثر گذار است. در تلویزیون های سامسونگ از پنل VA بهره برده می شود که این پنل VA دارای مزایا و معایب خاص خود است که آنها را به صورت موردی ذکر خواهیم کرد.

پنل VA از نظر کنتراست و سطح روشنایی عملکرد بینظیری را از خود ارائه می کنند.

کریستال مایع در پنل VA به صورت عمودی نمایش می دهد.

پنل VA برای محیط تاریک گزینه ای بسیار مناسب هستند.

پنل VA در صورت خراب شدن از قیمت پایینی برخوردار هستند.

زاویه دید در پنل VA کم است.

پنل VA در محیط های روشن عملکرد درخشانی را ندارد.

حساسیت به ضربه در آن بسیار بالا است.

پنل تلویزیون ال جی 4K

ال جی در تلویزیون های LED خود از پنل IPS بهره می برد که این پنل در انحصار شرکت ال جی قرار داشته و شرکت های دیگر برای استفاده از آن، آن را خریداری می کنند. پنل IPS نیز همانند پنل VA دارای مزایا و معایبی می باشد که آنها را ذکر خواهیم کرد.

زاویه دید گسترده ای را برای تماشا ارائه می دهد.

کریستال مایع را به صورت افقی نمایش می دهد.

حساسیت به ضربه در آن بسیار پایین است.

برای محیط های روشن بسیار مناسب است.

به نسبت پنل VA از نظر روشنایی و سطح کنتراست عملکرد ضعیف تری را دارند.

از قیمت بالایی برخوردار هستند.

در محیط های تاریک عملکرد درخشانی را ندارند.

در بخش پنل تلویزیون سامسونگ و ال جی، انتخاب شما بستگی به نیاز های شما دارد به این معنی که اگر شما محیط و فضای بزرگی را دارید قطعا تلویزیون ال جی که به پنل IPS مجهز است می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد و در طرف دیگر نیز چنانچه محیط شما بسیار روشن است، تلویزیون سامسونگ که از پنل VA بهره می برد می تواند گزینه ی ایده آلی برای شما باشد.

فناوری HDR؛ مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ 4k

HDR فناوری است که امروزه در جهت نمایش دقیق تر نقاط تاریک و روشن و همچنین افزایش دقت رنگ به کار گرفته می شود اما HDR دارای چندین فرمت می باشد که در تلویزیون ال جی و سامسونگ 4K متفاوت هستند.

HDR در تلویزیون سامسونگ 4

در تلویزیون های سامسونگ4k از فرمت اختصاصی +HDR10 استفاده می شود که در انحصار شرکت سامسونگ قرار دارد و شرکت های دیگر نیز برای بهره وری از این فناوری باید امتیاز آن را از شرکت سامسونگ خریداری کنند. +HDR10 ابر داده های پویایی هستند که در هر فریم می توانند پارمترهای رنگ، روشنایی و کنتراست خاص خود را داشته باشند و تلویزیون را در جهت نمایش تصاویر واقع بینانه تر و درخشان تر یاری کنند. همچنین HDR10 پلاس قابلیت فراهم آوردن روشنایی تا 4000 نیت را نیز دارد.

HDR در تلویزیون ال جی 4K

HDR در تلویزیون های ال جی 4K، بسته به مدل های خود متفاوت اند به این معنی که ال جی در بهره وری از فناوری HDR در تلویزیون های میان رده و بالا رده متفاوت عمل می کند. ال جی برای تلویزیون های میان رده ی خود از فرمت های HDR10 معمولی و در تلویزیون های بالا رده ی خود نیز از فرمت Dolby Vision بهره می برد که می توان دالبی ویژن را برترین فناوری HDR دانست که تا به امروز تولید شده و در تلویزیون ها به کار گرفته می شود. دالبی ویژن نیز همانند +HDR10 از ابر داده های پویا بهره می برد و به هر فریم نیز HDR منحصربفرد خود را می بخشد و روشنایی 10000 نیت و عمق رنگ 12 بیت را در کنار پشتیبانی از 68 میلیارد رنگ غنی شده فراهم می آورد.

جمع بندی بخش کیفیت تصویر

تلویزیون های ال جی و سامسونگ 4k همانطور که مطالعه کردید از نظر پنل و بهره وری از فناوری HDR دارای تفاوت هایی هستند که بر کیفیت تصویر تلویزیون نیز تاثیر مستقیم دارند. در پایان بخش کیفیت تصویر می خواهیم به چند تا از برتری این تلویزیون ها بر یک دیگر اشاره ای داشته باشیم.

  • تلویزیون های سامسونگ طبق بررسی های انجام شده در نمایش رنگ های سیاه بهتر عمل می کند و رنگ های سیاه را با عمق و شدت بیشتری به نمایش میگذارد.
  • تلویزیون های ال جی در زمینه ی نمایش غنی تر رنگ ها (غیر از مشکی) نسبت به تلویزیون های سامسونگ عملکرد بهتری دارند.
  • سطح کنتراست تلویزیون های سامسونگ نسبت به تلویزیون های ال جی بیشتر است.
  • تلویزیون های ال جی نسبت به تلویزیون های سامسونگ زاویه دید گسترده تری را برای تماشای بهتر از زوایا ارائه می دهند.

کیفیت صوتی؛ مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ 4k

کیفیت صوتی بخشی است که خریدار تلویزیون کمترین میزان توجه را به آن دارد در حالی که یک تلویزیون با کیفیت اگر در بخش صوتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد می تواند شما را از خرید سیستم های صوتی بی نیاز کند. ال جی برندی است که در بخش صوتی عملکرد خیره کننده ای را داشته و نه تنها بر سامسونگ بلکه از سایر برندهای دیگر که در زمینه ی ساخت تلویزیون فعالیت می کنند عملکرد بسیار بهتری را از خود ارائه می کند. تلویزیون های بالا رده ی ال جی از سیستم صوتی قدرتمند هارمن کاردن و فناوری صوتی دالبی اتموس بهره می برند که این دو در کنار یک دیگر صدای فراگیر و رسایی را به فراهم می آورند.

سیستم عامل؛ مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ 4k

سیستم عامل یا همان رابط کاربری بخش دیگری است که برخی تفاوت ها را در میان تلویزیون سامسونگ و ال جی ایجاد کرده است و البته از اهمیت بسیار بالایی هم برخوردار نمی باشد. تلویزیون های ال جی 4K از سیستم عامل WebOS بهره می برند که دارای محتوای متنوعی همچون وب گردی و امکان دانلود و نصب بازی ها بر روی تلویزیون می باشد. از طرف دیگر تلویزیون های سامسونگ 4K به سیستم عامل تایزن مجهز هستند که همان قابلیت های سیستم عامل WebOS را دارا هستند و همچنین از سرعت بالاتری نیز برای اجرای برنامه ها برخوردارند.

قیمت؛ مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ 4k

یکی دیگر از بخش های بسیار مهم در خرید تلویزیون، قیمت می باشد. مقایسه قیمت تلویزیون سامسونگ و ال جی4k ، برای بسیاری از کسانی که به دنبال خرید تلویزیون این دو برند هستند می تواند حائز اهمیت باشد و قاعدتا به سبب آنکه هزینه ی نسبتا بالایی برای خرید تلویزیون صرف خواهد شد باید دقت بیشتری را در انتخاب و خرید تلویزیون به خرج داد. قیمت تلویزیون های ال جی و سامسونگ 4k بسته به مدل ها متغیر است و ما نمی توانیم قیمت تلویزیون میان رده ی سامسونگ را با قیمت تلویزیون بالا رده ال جی با هم مقایسه کنیم. در مقایسه قیمت باید توجه داشته باشیم که تلویزیون های هم سطح را با هم بسنجیم و مقایسه درستی را از این موضوع داشته باشیم.

سامسونگ و ال جی حدودا در یک رنج قیمت قرار دارند و تفاوت چشمگیری را با هم ندارند البته که سامسونگ در بخش تلویزیون های منحنی که حضوری فعال تری را نسبت به ال جی دارد از قیمت پایین تری برخوردار است و در رنج قیمت مناسب تری قرار دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا