راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

چگونه هنگام خرید جهیزیه کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

در دنیای امروز کالاهای زیادی به صورت تقلبی عرضه میشود که تشخیص آن ها بسیار سخت و دشوار میباشد به دلیل اینکه در هر صنف و بازاری که میرویم از کالای لوکس تا کالای معمولی همه میتوانند بصورت تقلبی به فروش برسند که دردسرهای زیادی را برای خریداران نیز بوجود می آورند.با خریدن کالای اصل با اطمینان از کالای خود استفاده کنید. راه هایی برای جلوگیری از خریدن کالای تقلبی وجود دارد که امیدواریم بتوانید با مطالعه ادامه مطلب به راحتی کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

  • بررسی کردن معامله در حال انجام :

برای خریدن کالای اصل باید به علامت استاندارد و آرم تجاری که بر روی وسیله موجود است توجه نمایید در صورت نداشتن استاندارد و آرم تجاری کالا تقلبی بوده و فاقد هرگونه اعتبار میباشد. باید توجه داشت که در بسیاری از مواقع قیمت تقلبی و اصل یکی بوده و یا تفاوت چندانی نداشته است.

اسان جهاز
اسان جهاز
  • توجه کردن به محصول خریداری شده:

امروزه نام های تجاری و برندهای معروف لزوما دارای کیفیت بالا نیستند. بنابراین می بایست به خود کالا توجه نمود و نه برند و نام تجاری زیرا در بسیاری  از مواقع از نام و برند کالا سوء استفاده کرده و کالای تقلبی را در بازار به فروش میرسانند.

  •  کیفیت ضعیف با ظاهری نامرغوب:

در بسیاری از مواقع مشاهده میشود کیفیت کالا ضعیف بوده و ظاهری بسیار نامرغوب دارد اما در برند معروف خود را به نمایش گذاشته است با توجه به این موضوع متوجه میشویم کالا تقلبی میباشد و از خریداری باید جلوگیری کنیم. البته گاهی ظاهر کاملا مشابه را هم دارند ولی دارای کیفیت قابل توجهی نیستند.

  • دقت کردن به بسته بندی کالا:

کالای اصل همیشه دارای بسته بندی کامل تری میباشد به گونه ای که رنگ بندی و جنس بهتری دارد و طرح روی آن ها نیز با دستگاه های مخصوص چاپ نیز آماده شده است. در صورتی که کالای تقلبی همیشه دارای بسته بندی کاملی نبوده و نوشته های روی بسته بندی نادرست و دارای قالب نوشتاری نیستند. نکته دیگر این است که باید به برچسب ها و هولوگرام روی بسته بندی توجه ویژه نمود. در صورت نداشتن بارکد و یا هولوگرام کالا تقلبی بوده و از خرید آن خودداری نمایید. ضمنا کالاهای اصل همیشه دارای شماره تلفن مستقیم کارخانه بر روی بسته بندی هستند تا مشتری بتواند به راحتی با کارخانه ارتباط برقرار کند.

  • ضمانت نامه و دفترچه راهنمای مخصوص کالا:

کالای اصل همیشه در بسته بندی دارای ضمانت نامه و دفترچه راهنما مخصوص همان کالا میباشد که در آن نحوه کار کردن آن وسیله نوشته شده است . در صورتیکه کالای تقلبی نه برگه ضمانت دارد و نه دفترچه راهنما در نتیجه این نکته هم بسیار برای تشخیص مناسب میباشد.

  • لوازم جانبی کالا:

اکثر کالاهای تقلبی هیچ گونه لوازم جانبی همراه خود ندارند و یا از لوازم جانبی که دارای نقص فنی هستند استفاده میکنند که اعتبار کالای تولید شده خود را بسیار پایین آورده و مشتری با دانستن  این موضوع دیگر فریب نمیخورد.

 کالای اصل اسان جهاز
اسان جهاز

امیدواریم بوسیله نکته های گفته شده و به خاطر سپردن ان ها بتوانید کالای اصل را از تقلبی تشخیص داده و برای پول خود ارزش قائل شوید. 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا