کلیه مطالب وبلاگ

آون توستر بهتر است یا ماکروفر؟

آون توستر بهتر است یا ماکروفر ؟ نظر شما چیست؟

خواندن این مطلب 5 دقیقه وقت می‌برد”]در این مطلب می‌خواهیم خیلی کوتاه در مورد فواید آون توستر برتینو مدل ROMANO-50L و ماکروفر (ماکروویو) صحبت کنیم.شاید شما هم برای خرید این دو محصول بر سر دو راهی باشید و با خواندن این مطلب تصمیم بهتری را برای خرید لحاظ کنید.

اگر شما می‌خواهید از توستر برای گرم کردن نان? استفاده کنید می‌توانید از توسترهای دو دهانه و چهار دهانه معمولی استفاده کنید اما اگر نیاز به پخت و پز هم دارید می‌توانید از آون توستر یا ماکروفر استفاده کنید.

یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه‌دار و نوعروسان?‍? داشتن فضای کافی و بهینه در آشپزخانه است و دغدغۀ بعدی حذف هزینه‌های اضافی با حذف وسایل کم کاربرد است که این دغدغه‌ها در خانه‌های متراز پایین بیش از پیش احساس می‌شود.

مزایای خرید آون توستر چیست ؟


از آون توستر می‌توان برای سرخ کردن، گرم کردن، برشته کردن، یخ زدایی و… استفاده کرد.سوالی که از خانم‌های خانه دار می‌توان پرسید این است:
چقدر از فرگاز استفاده می‌کنند؟

اکثراً بجز چند بار پخت کیک استفاده متناسب با فر را انجام نمی‌دهند و فر گاز خانه به جای کمد استفاده می‌شود.اگر شما قصد استفاده از فر را ندارید می‌توانید از گاز رومیزی استفاده کنید و بجای فر از آون توستر استفاده کنید که هم در اثاث کشی‌ها راحت‌تر باشید هم در فضا صرفه جویی کرده باشید و هم در هزینه‌ها.


نحوۀ پخت در آون توستر

در آون توستر فرآیند پخت با استفاده از المنت‌های☀️ تعبیه شده در کف و قسمت بالایی توستر جهت تولید گرما استفاده می‌شود.این پروسه باعث گرم شدن و برشته شدن مواد غذایی می‌شود.

در ماکروفرها از انرژی موجود در امواج الکترومغناطیسی برای افزایش انرژی جنبشی بین ملکولهای ماده غذایی استفاده می‌شود پس این روش برای پختن و به جوش آوردن مایعات و مواد غذایی بکار می‌رود.

مقایسه مدت زمان پخت

در آون توستر با توجه به سیستم گرمایشی زمان پخت کمی بیشتر است ولی در ماکروفر با توجه به انرژی بالای امواج الکترومغناطیسی زمان پخت کمتر است اما از نظر پزشکان ماکروفر خطرات زیادی برای سلامت انسان دارد.

هزینه‌ها
هزینه برق مصرفی در ماکروفر تقریباً با آون توستر برابر است.رنج مصرف انرژی در آون توستر بین 1200 وات تا 1800 است و این توان در ماکروفر از 1200 و کمی کمتر است.اما هزینه خرید یک ماکروفر از یک میلیون تا 15 میلیون متغیر است.قیمت آون توسترها از 700 هزار تومان تا 3 میلیون متغیر است.
یکی دیگر از مزایای آون توسترهای جدید استفاده از فن کانوکشن است که گرما را بطور یکنواخت در محفظه به چرخه درمی‌آورد که باعث می‌شود پخت یکنواخت انجام شود.

یکی از بهترین برندهای موجود برای خرید آون توستر، برتینو است که خدمات پس از فروش مناسبی دارد و دو سال گارانتی دارد و بهترین برند ماکروفر از نظر ما پاناسونیک و ال جی است.

لینک کوتاه:https://asanjahaz.com/?p=10045

امکانات آون توستر

دارای جوجه گردان

محدوده دمایی متنوع

محدوده دمایی بالا برای پخت انواع مواد غذایی

فن کانوکشن

جهت گردش هوا در محیطی 360 دجه حول ماده غذایی

محیط ایزوله

حفظ دمای محیط و جلوگیری از انتقال حرارت از آون توستر به محیط آشپزخانه

دسترسی راحت

به راحتی محیط آون توستر قابل باز شدن و تمیز کاری است

ایمنی بالا

استفاده از تایمر جهت کاهش خطای انسانی

انرژی کانونی

متمرکز کردن انرژی در مرکز برای پخت بهتر

ارگانیک

حفظ آب میان بافتی مواد غذایی

در نهایت از نظر ما آون توستر به صرفه تر و کارآمدتر از ماکروفر است اما اینکه از نظر شما جواب این سوال که آون توستر بهتر است یا ماکروفر ؟ انتخاب بازهم با شماست

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا