کلیه مطالب وبلاگماشین لباسشویی

راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی بوش

راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی بوش

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به کیفیت لوازم منزل خود اهمیت می‌دهید و به هنگام خرید با وسواس کالای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید مطالعه  مقاله راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی بوش برای انتخاب یکی از بهترین مدل‌های لباسشویی بوش شما را یاری خواهد کرد. با کسب اطلاعات لازم در رابطه با این محصول می‌توانید درست‌ترین انتخاب را داشته و سال‌ها از آن رضایت داشته باشید. پیش از آن به توضیحاتی درباره برند بوش و ویژگی‌های لباسشویی آن خواهیم پرداخت.

ماشین لباسشویی جزو آن دسته از اقلام ضروری هر خانه‌ای به حساب می‌آید. در گذشته همانند بسیاری از کارها که به صورت دستی بودند شستن لباس‌ها نیز با دست انجام می‌شد که کاری بس مشقت بار بود اما ورود ماشین‌های لباسشویی به این سختی پایان بخشید. همزمان با انقلاب صنعتی و تحولات گسترده در حوزه صنعت و ساخت دستگاه‌های متنوع، سختی انجام کارهای گذشته از یادها رفت و پس از آن انجام کارهای بسیاری به دستگاه‌های جدید سپرده شد. شرکت‌های متعددی در زمینه ماشین لباسشویی دست به تولید و عرضه این دستگاه زدند و روز به روز تولیدات خود را با توجه به نیاز افراد ارتقا دادند تا استفاده از ماشین‌های لباسشویی آسان و همچنین شستشوی همه نوع الیافی با آن امکان پذیر باشد. یکی از این شرکت‌ها که سالیان سال است در این زمینه فعالیت دارد و بسیار موفق عمل کرده شرکت بوش است.

1-تاریخچه شرکت بوش

بوش در سال ۱۸۸۶ در اشتوتگارت آلمان تاسیس شد و پس از طی فراز و نشیب‌های بسیار توانست عنوان برترین تولید کننده اروپا را به خود اختصاص دهد. این برند خوشنام با تولید لوازم خانگی با کیفیت در بسیاری از کشورها محبوبیت ویژه‌ای بدست آورد. یکی از دستگاه‌هایی که شرکت بوش بخاطر طراحی و تولید بی‌نظیر آن بسیار شهرت یافته ماشین لباسشویی است. علاوه بر طراحی زیبای این محصول برنامه‌های بسیار کاربردی و ضروری برای آن تعبیه شده که استفاده از این دستگاه را بسیار لذت بخش کرده است در ادامه به توضیحات بیشتری از این دستگاه خواهیم پرداخت.

2-مشخصات ماشین لباسشویی بوش

لباسشویی‌های بوش در رنگ‌های استیل، سفید و نقره‌ای و با ظرفیت‌های ۶ تا ۹ کیلوگرم تولید و عرضه می‌شوند. این دستگاه در سری ۲، ۴، ۶ و ۸ موجود بوده و جدیدترین سری تولیدات این شرکت سری Home Professional نام دارد که مزیت این سری‌ در مقایسه با سایرین تعداد برنامه‌های شستشو از جمله برنامه لکه‌بری است.

سری Home Professional

اگر مشکل هزینه ندارید بهتر است از سری های Home Professional خرید کنید، که هم دارای سیستم تشخیص وزن و شانزده برنامه لکه بر با مانیتور رنگی و طراحی بی نظیر که به جرات می شود گفت بهترین مدل های لباسشویی بوش در بازار می باشند.

سری های 8 لباسشویی بوش

بعد از سری های Home Professional سری های 8 لباسشویی بوش می باشد که دست کمی از مدل های بالاتر ندارد و تنها فرقی که دارند مانیتور دستگاهای سری 8 به صورت LCD می باشند و درب آن ها تک جداره است و دارای 4 برنامه ی لکه بری می باشند که قیمت این دستگاه پایین تر از سری های Home Professional است و در دو رنگ سفید و استیل در بازار موجود می باشند.

سری 4 و 6 ماش‍ین لباسشویی بوش 

اگر می خواهید کمتر هزینه کنید می خواهیم لباسشویی بوش سری 4 و سری 6 را به شما معرفی کنیم که ساخت کشور ترکیه و اسپانیا می باشد که علی رغم قیمت پایین تر از کیفیت خوبی برخوردار می باشند که دارای ظرفیت از 6 کیلو تا 9 کیلو در بازار موجود می باشند.

قابلیت دیگری که در برخی از تولیدات مدل‌های سری ۸ و Home Professional این شرکت به چشم می‌خورد Home Connect است .این ویژگی باعث شده ماشین‌های لباسشویی نیز از دنیای مدرن امروز عقب نمانند. با قابلیت Home Connect امکان اتصال دستگاه به تلفن همراه برای مصرف کنندگان میسر شده تا از راه دور نیز بتوانند به لباسشویی خود دسترسی داشته و آن را کنترل نمایند.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی

ساخت لباسشویی‌های بوش در ابتدا به طور کامل در کشور آلمان انجام می‌شد اما با افزایش تولیدات این برند مونتاژ این محصول در کشور ترکیه و یک مدل از آن در چین نیز انجام شد بدیهی است که تفاوت در کشور سازنده در قیمت این محصولات نیز بی‌تاثیر نبوده و لباسشویی‌های ساخت کشوری غیر از آلمان نسبتا از قیمت‌های پایین‌تری برخوردارند. تفاوت در کشور سازنده در آغاز کدهای این محصول قابل رویت است و به صورت‌های زیر هستند:

  • کدهای ساخت کشور آلمان WAW، WAY و WAS
  • کدهای مونتاژ کشور ترکیه WAT، WAK و WAB
  • کد مونتاژ کشور چین WVG

علاوه‌ بر آغاز کدها در انتهای آنها نیز حروفی قرار دارد که این حروف نشان‌دهنده آن است که آن مدل به سفارش کدام کشور ساخته شده است. برخی از نمایندگی‌ها در کشورهای مختلف، این دستگاه را از شرکت بوش برای کشور خود سفارش می‌دهند که این موضوع در کدهای این محصولات قابل تشخیص است. کدهایی که در پایان آنها Exclusive، DE، D و XGC باشد به سفارش کشور آلمان و کدهایی که IR هستند به سفارش کشور ایران ساخته شده‌اند علاوه‌بر آن TR نشان‌دهنده ساخت این دستگاه به سفارش کشور ترکیه است. همچنین یک مدل از خشک کن بوش نیز با کد WTG در کشور لهستان مونتاژ شده است.

3-امکانات و ویژگی‌های این دستگاه

نوع موتور

موتور ماشین لباسشویی بوش از نوع BLDC است که این موتور با قدرت بسیار بالا در شستشو و خشک کردن لباس‌ها با دارا بودن سیستم Eco Silence Drive بسیار کم صدا عمل می‌کند. برخلاف گذشته که لباسشویی‌ها بسیار پر سرو صدا بودند امروزه شرکت بوش با اعمال آخرین تکنولوژی‌های روز بر روی لباسشویی‌های خود موفق شده است تا طی مراحل شستشو و خشک کردن هیچگونه صدای آزار دهنده‌ای از این دستگاه به گوش نرسد. به لطف سیستم Eco Silence Drive، موتور این دستگاه از طول عمر بالایی برخوردار است و ۱۰ سال ضمانت شده است.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشوییقدرت موتور

قدرت موتور مدل‌های مختلف لباسشویی بوش شامل ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ دور در دقیقه است که هر میزان قدرت موتور بیشتر بوده رطوبت کمتری در لباس‌ها باقی خواهد ماند. بنابراین قدرت موتور ۱۶۰۰ دور در دقیقه تا ۹۰٪ لباس‌های داخل ماشین را خشک می‌نماید با این میزان دیگر نیازی به خشک شدن کامل البسه در محیط بیرون از خانه نیست. این مزیت برای افرادی که در آپارتمان سکونت دارند و مکان مجزا و مناسبی جهت قرار دادن لباس‌های شسته شده خود ندارند بسیار کاربردی و مهم خواهد بود.

جنس دیگ

جنس دیگ انواع لباسشویی‌های بوش Vario drum است که این نوع از جنس محفظه، با حرکاتی آرام و دقیق به خوبی از لباس‌ها محفاظت به عمل آورده و از سوی دیگر با وجود حرکات آرام و آهسته درام، لباس‌ها کمتر در هم گره خورده و بدین ترتیب چروک کمتری در آنها به جای خواهد ماند. این ویژگی سبب می‌شود تا عمل اتوکشی در مدت زمانی کوتاه و به آسانی انجام گیرد.

سیستم تمیز کننده ی خودکار کندانسور SelfCleaning Condenser

این سیستم در هنگام شستشو سه بار کندانسور را تمیز خواهد کرد و به صورت خودکار کار تعمیر لباسشویی بوش و نگهداری از آن را انجام می دهد. به همین دلیل در عملکرد مناسب ماشین لباسشویی بوش و عمر آن تاثیر بسیاری دارد.

سیستم نشتی آب

طراحی سیستم نشتی آب یا Aqua Stop در لباسشویی‌های بوش امنیت خاطر از استفاده را برای مصرف کنندگان خود به ارمغان آورده این سیستم به طور هوشمند نشتی آب داخل دستگاه را تشخیص و پس از آن بلافاصله جریان آب را متوقف خواهد کرد. با تعبیه سیستم نشتی آب، منازل در برابر خسارت‌های ناشی از آب ایمن خواهند شد.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشوییسنسور اندازه گیری وزن

به لطف سنسور اندازه گیری وزن طراحی شده در لباسشویی بوش دیگر نیازی به منتظر ماندن برای تکمیل ظرفیت دستگاه نیست. این سنسور با توجه به میزان لباس‌های داخل دستگاه آب مورد نیاز برای شستشو را مصرف می‌نماید به این ترتیب حتی اگر لباسشویی شما ظرفیت ۹ کیلوگرمی داشته می‌توانید تعداد کم لباس‌ها را با آن بشویید و منتظر تکمیل ظرفیت آن برای شستشو نباشید.

سیستم Active Water Plus

قرار دادن سیستم Active Water Plus به مصرف بهینه آب در این لباسشویی کمک فراوانی خواهد کرد. این سیستم متشکل از سه سنسور کنترل، حسگر بار و انتقال بهینه آب است. با همکاری این سنسورها میزان لباس‌های داخل دستگاه تشخیص داده شده و با توجه به آنها آب مورد نیاز جهت شستشو به داخل درام هدایت خواهد شد. با وجود این سیستم از مصرف بیهوده آب جلوگیری شده چرا که آب به اندازه وارد سیکل شستشو می‌شود.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی

قابلیت ضد آلرژی Allergy Plus

در ماشین های لباسشویی بوش قابلیت ضد آلرژی وجود دارد. با این قابلیت منابع آلرژی زا تا ۹۹٫۹۹ درصد از روی لباس ها حذف می شوند. در ماشین لباسشویی بوش دما تا میزان زیادی بالا می رود و به از بین بردن باکتری ها و دیگر منابع آلوده کمک می کند. با این ویژگی دیگر لباس ها هیچ گونه حساسیتی را برای پوست شما به وجود نمی آورند.

ویژگی Anti tangle، قابلیت محافظت در برابر به هم پیچیده شدن لباس ها

شاید در بعضی از ماشین های لباسشویی، بعد از فرایند شستشو متوجه به هم پیچیده شدن لباس ها شده باشید. در ماشین لباسشویی بوش به واسطه طراحی کاربردی و زیبای درام یا محفظه شستشو دیگر شاهد چنین وضعیتی برای لباس های خود نخواهید بود. شیوه طراحی درام به گونه ای است که در مراحل آبکشی، آب به طور کامل و به آسانی از سوراخ هایی که بر روی درام قرار دارد، خارج می شود و از به هم پیچیده شدن لباس ها، خراب شدن آنها و چین و چروک روی لباس ها جلوگیری می شود.

قابلیت ضد لرزش Anti Vibration در ماشین های لباسشویی بوش

در ماشین های لباسشویی بوش از محافظ هایی برای جلوگیری از حرکت موتور استفاده شده است. همان طور که می دانید موتور در هنگام چرخش اگر ثابت نباشد به جای اینکه درام را در یک محیط دایره ای بچرخاند، در واقع آن را در یک محیط بیضی وار چرخانده و به واسطه نیروی گریز از مرکز درام ماشین لباسشویی نامتعادل می شود. برای این منظور در ماشین لباسشویی بوش از بتن برای ثابت نگه داشتن موتور استفاده شده است و به همین واسطه وزن ماشین لباسشویی افزایش یافته است. ماشین لباسشویی بوش تا ۹۰ کیلوگرم وزن دارند و از جمله وسایلی هستند که دوام بالایی داشته و بالاترین کیفیت را از خود نشان می دهند.

ویژگی Vario Drum، محافظت  و ایمنی لباس های نازک

در این ویژگی با توجه به طراحی کاربردی درام یا محفظه شستشو ایمنی لباس ها تضمینی است. در ماشین لباسشویی چون انواع لباس در یک فرایند شستشو با هم شستشو داده می شوند، گاها لباس های نازک هم در فرایند شستشو حضور دارند و این ویژگی از لباس های نازک در برابر پاره شدن و از دست دادن کیفیت اولیه جلوگیری می کند.

4-برنامه‌های شستشوی لباسشویی بوش

طراحان متخصص بوش با اجرای قابلیت‌های گوناگون توانسته‌اند این دستگاه را به یک ماشین بسیار بی‌نظیر و هوشمند مجهز سازند تا کار با آنها راحت و لذت بخش باشد. قابلیت‌هایی چون سیستم اندازه‌گیری وزن البسه و یا ضد لرزش بودن این دستگاه، آن را از دیگر برندهای روز دنیا بسیار متمایز ساخته است.
با توجه به انواع پارچه‌های مختلف برنامه‌های گوناگونی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است تا به کمک این برنامه‌ها با روند شستشوی مناسب به الیاف لباس آسیبی وارد نشود. بوش حتی برای لباس‌های ابریشمی و بسیار حساس نیز تکنولوژی‌های گوناگونی طراحی کرده است تا دیگر نیازی به شستشو با دست این نوع از پارچه‌ها نباشد و بتوان تمامی لباس‌ها با هر نوع تاروپودی را با ماشین لباسشویی بوش به راحتی و آسودگی خاطر شست. از اختصاص برنامه‌ای به منظور شستن لباس‌های ورزشی یا لباس‌های بسیار کثیف گرفته تا شستشوی مخصوص لباس‌های ابریشمی، پشمی و ظریف امکان شستشوی همه نوع پارچه و لباسی با این دستگاه فراهم شده است. شستشویی بی‌عیب و نقص در نتیجه قدرت بالای آن سبب رضایت بالای مصرف کنندگان بسیاری گشته است. تعدادی از این برنامه‌ها که در اکثر ماشین‌های لباسشویی بوش وجود دارند به شرح زیر است:

  • Automatic (برنامه شستشوی خودکار)
  • Sport Swear (شستشوی لباس‌های ورزشی)
  • Allergy Plus (شستشوی ضد آلرژی)
  • Super 15/30 (شستشوی سریع)
  • Cottons (شستشوی الیاف کتان/پنبه/نخ)
  • Quick/Mix (شستشوی مختلط)
  • Delicate/Silk (لباس‌های ظریف/ابریشمی)
  • Easy Care (آسان شستشو برای لباس‌های حساس)
  • Duvet Program (شستشوی ملحفه)
  • Drum Clean (شستشوی دیگ با قابلیت یادآوری)
  • Night wash (شستشوی شبانه)
  • Dark Wash (شستشوی شبانه)
  • Wool (لباس‌های پشمی)
  • Dark Wash (شستشوی لباس‌های تیره)

برنامه‌های فوق در همه مدل‌های این دستگاه یکسان نبوده و با تغییر مدل دستگاه، برنامه‌ها نیز تغییر خواهند کرد تا نیازهای تمامی افراد پوشش داده شود و هر فردی با توجه به نیاز خود و خانواده مدل مناسب را انتخاب نماید.

تعدادی برنامه منحصر به فرد نیز در لباسشویی‌های بوش قرار داده شده تا کارکرد آن بهینه و به صرفه گردد که در ادامه به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

برنامه‌های کاهش مصرف انرژی

از آنجا که شرکت بوش به حفظ منابع انرژی و محیط زیست بسیار اهمیت می‌دهد برنامه‌های کاهش مصرف انرژی را برای این دستگاه‌ها تعبیه کرده تا با انتخاب آنها در مصرف آب و برق به میزان چشم‌گیری صرفه جویی شود از طرفی دیگر با وجود این برنامه‌ها به کاهش هزینه خانواده‌ها نیز کمک خواهد شد. دو برنامه Eco perfect و Speed perfect در مدل‌های بسیاری وجود دارند این دو برنامه با کاهش زمان و دمای شستشو در مصرف بهینه آب و انرژی بسیار تاثیرگذار هستند.

اتوکشی آسان (Easy Ironing)

فن‌آوری ضد چروک یکی از تکنولوژی‌های است که امروزه بسیاری به آن توجه می‌نمایند چرا که این ویژگی سبب می‌شود تا با حرکات اصولی و آرام دیگ در طی شستشو، لباس‌ها در هم گره نخورده و چروک بسیار کمتری نسبت به شستشو با لباسشویی‌های قدیمی در آنها باقی بماند. بدین ترتیب کار بسیار زمان‌بر و دشوار اتو کشی با این قابلیت یا به طور کامل حذف و یا راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود.

استفاده بهینه از مواد شوینده  (I-DOS)

این برنامه در برخی مدل‌های ماشین ظرفشویی بوش کمک می‌کند تا در مصرف آب، مواد شوینده و نرم کننده صرفه جویی شود به این صورت که با یک مرتبه تکمیل جایگاه شوینده و نرم کننده و با تنظیم دستگاه در حالت استاندارد تا ۲۰ سیکل شستشو از این مواد شوینده و نرم کننده استفاده خواهد شد و نیازی به افزودن مجدد شوینده در سیکل بعدی شستشو نیست. با دکمه مربوط به I-DOS میزان استفاده از شوینده و نرم کننده قابل تنظیم است به این صورت که برای لباس‌های بسیار کثیف از درجه سه I-DOS و به همین ترتیب برای لباس‌هایی با درجه متوسط کثیفی درجه دو و برای لباس‌های نسبتا کثیف درجه یک I-DOS را می‌توان تنظیم کرد تا با توجه به این تنظیمات مقدار شوینده مصرف گردد.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشوییActive Oxygen

این برنامه در مدل‌هایی که I-DOS ندارند قرار دارد. Active Oxygen برنامه‌ای است که بدون نیاز به هیچگونه مواد شوینده‌ای لباس‌های داخل دستگاه را کاملا بهداشتی می‌شوید. تمامیه لباس‌ها از جمله البسه ظریف نیز با این تکنولوژی به صورتی کاملا بهداشتی حتی در دماهای پایین پاکیزه خواهند شد. پس از شروع سیکل شستشو، مولکول‌های ازون توسط دستگاه تولید و به لباس‌ها افزوده می‌شوند پیش از پایان چرخه Active Oxygen نیز مولکول‌های اکسیژن فعال، باری دیگر به تاروپور لباس‌ها نفوذ کرده و تمامی باکتری‌ها و بوهای ناخوشایند را از بین می‌برند بدین گونه لباس‌هایی عاری از هر گونه جرم و میکروب با رایحه‌ای تازه برای شما به ارمغان می‌آورد این مراحل تنها در مدت ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد. به علت شستشو بدون مواد شیمیایی این برنامه برای افرادی که از حساسیت‌های پوستی رنج می‌برند و یا خانواده‌هایی که دارای کودک هستند بسیار مناسب است زیرا که تا ۹۹/۹۹ درصد باکتری‌ها را ازبین خواهد برد.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشوییبرنامه‌های لکه‌بری

ویژگی جدیدی که در لباسشویی‌های بوش قرار داده شده است تشخیص لکه‌های لباس و از بین بردن آنهاست. این برنامه قادر است در مجموع ۱۶ لکه از مشخص‌ترین لکه‌ها مانند لکه‌های روغن و کاکائو و… را تشخیص و با تنظیم دما، حرکات درام شستشو و میزان آب ورودی به خوبی این لکه‌ها را از روی پارچه و لباس پاک نماید. تعداد برنامه‌های لکه‌بری در مدل‌های مختلف متفاوت است. با این برنامه هیچ اثری از لکه‌های سر سخت باقی نخواهد ماند.

کلیه برنامه‌ها و فن‌آوری‌های تعبیه شده بر روی مدل‌های ماشین لباسشویی بوش، امکان شستشوی متفاوت را برای مصرف کنندگان فراهم آورده است تا بتوانند به وسیله این لباسشویی همه نوع لباسی را به سادگی و با خاطری آسوده از حفاظت الیاف، بشویند و از نتایج فوق‌العاده شستشو لذت ببرند.

5-شرکت‌های گارانتی کننده بوش در ایران

به طور کلی لباسشویی‌های بوش توسط سه شرکت کارا سرویس، بوش سرویس و سیهاوی در بازار لوازم خانگی ایران گارانتی می‌شوند. از سال ۱۳۹۵ نمایندگی رسمی شرکت بوش با نام بوش سرویس در ایران شروع به کار کرد و پس از آن تعداد مدل‌های این دستگاه در بازار افزایش یافت. بوش سرویس از چهار زیر مجموعه به نام‌های کاراگستر، کاسپین، سناپویان و مهستان تشکیل شده است که تمامی این شرکت‌ها محصولات بوش را تحت ضمانت خود در آورده‌اند. شرکت بوش سرویس مدل‌هایی از این دستگاه را به سفارش خود از شرکت بوش درخواست نموده و با اختصاص کد IR، آنها را از سایر مدل‌ها متمایز کرده است.
مدل‌هایی به سفارش اروپا نیز در ایران وجود دارد که این مدل‌ها‌ توسط شرکت کاراسرویس و سیهاوی گارانتی می‌شوند. این شرکت‌ها کلیه مدل‌های لباسشویی بوش را به مدت ۳۶ ماه تحت ضمانت خود قرار داده‌اند.

6-نتیجه‌گیری راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی بوش

بر اساس این مقاله که به طور جامع اطلاعاتی از لباسشویی‌های بوش را در اختیار قرار داد با امکانات و انواع این دستگاه بسیار کاربردی و ضروری آشنا شدیم و دریافتیم که انواع ماشین‌های لباسشویی بوش دارای تکنولوژی‌های متنوعی است و همچنین دارای برنامه‌های گوناگون که این تنوع سبب شده تا مصرف کنندگان بتوانند به آسانی از این دستگاه استفاده نمایند. کیفیت بی‌رقیب در نتایج شستشوی عالی البسه باعث شده لباسشویی بوش رتبه نخست را در بازار رقابتی این دستگاه از آن خود کند.

برنامه‌ها و فن‌آوری‌های تعبیه شده توسط متخصصان این برند شستشوی همه نوع لباس و پارچه‌ای را پوشش می‌دهد به خصوص لباس‌های ظریفی که تا پیش از ورود این لباسشویی هوشمند باید با دست شسته می‌شدند. زین پس با خرید ماشین لباسشویی بوش می‌توانیم شستن لباس‌های ظریف و یا لباس‌های مجلسی را نیز به این دستگاه قدرتمند سپرد بدون آنکه آسیبی به آنها وارد شود. با داشتن این دستگاه سالیان سال با آسودگی خاطر شستن لباس‌هایتان را به آن سپرده و از نتایج بی‌مثال شستشوی آن نهایت رضایت را تجربه کنید.

برای مشاهده مدل های مختلف ماشین لباسشویی بوش اینجا کلیک کنید

برای مطالعه راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی کلیک کنید

ویدئوهای آموزشی مفید و کاربردی در مورد ماشین لباسشویی:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا