تلویزیون هاراهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

انتخاب صحیح تلویزیون

مقاله راهنمای خرید تلویزیون به شما کمک می کنه تا به یک جمع بندی کلی در مورد تلویزیون ها برسین تا اگر کسی در انتخاب تلویزیون مشکل داشته باشه تا حد زیادی مشکلش بر طرف شده باشد و تلویزیونی که مد نظرتان هست را خودتان انتخاب کنید. خرید یک تلویزیون جدید با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات و تکنولوژی‌ های متفاوت امروزی، همیشه کاری دشوار بوده و هست. نه تنها برای کاربران عادی بلکه برای فروشندگان تلویزیون، تولید کنندگان، خرده‌ فروشی‌ ها و منتقدین هم کاری پیچیده است. با جست‌ و جو در اینترنت، وضعیت پیچیده‌ تر هم می‌ شود چرا که در معرفی محصولات جدید با انبوهی از تکنولوژی‌ های جدید و متعلقات اضافی مواجه می‌شویم. لذا امیدواریم که این راهنمای خرید تلویزیون بخشی از پیچیدگی‌ ها را ساده کرده و در تصمیم‌ گیری به شما کمک کند. ببینیم چه نکاتی در خرید یک تلویزیون جدید اهمیت بیشتری دارند. در این راهنمای خرید نمی‌خواهیم یک یا چند محصول خاص را به شما معرفی کنیم، بلکه هدف این است که آن چه در خرید یک تلویزیون جدید مهم‌ تر است را به صورت خلاصه برایتان بازگو کنیم. بسیاری از ما بخشی از اوقات فراغت مان را صرف تماشای تلویزیون می كنيم، بنابراين بايد تصويری مناسب، دلخواه و دلنشين داشته باشيم و با انتخابی دقیق و هوشمندانه اين لحظات را لذت بخش تر كنيم. همراه ما باشيد تا نكاتی را با شما در رابطه با راهنمای خرید تلویزیون درميان بگذاريم.

1-اندازه تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

بهترین سایز تلویزیون کدام است؟

اگر برای انتخاب برترین سایز از تلویزیون های متنوع در سایز های مختلف، برند را ملاک قرار دهیم، می توانیم اولین برند را ال جی قرار دهیم؛ زیرا این برند در 12 سایز 32، 40، 42، 43، 49، 55، 58، 60، 65، 75، 77 و 79 اینچ تولید و عرضه شده است. تلویزیون سونی به عنوان دومین برند با تنوع سایز بالا محصولاتش را در سایزهای 32، 40، 43، 48، 49، 50، 55، 60، 65، 75 و 85 اینچ ارائه می کند. تلویزیون های سامسونگ با کمترین تنوع رده ی سوم بهترین برند تلویزیون بر اساس سایز را به خود اخصاص داده اند. تلویزیون های سامسونگ در سایزهای 32، 40، 43، 48، 49، 50، 55 و 65 اینچ تولید شده اند. معمولا برای اتاق خواب و یا اتاق خواب با مساحت کم از سایز 40 اینچ و برای محیط های بزرگ تر سایز 55 تا 65 اینچ پیشنهاد می شود.

راهنمای خرید تلویزیون

اندازه‌ی تلویزیون با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی مثل عینک سه‌ بعدی، نرخ نوسازی بالاتر و تلویزیون‌های هوشمند، اهمیت بیشتری دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با بودجه‌ ای که در اختیار دارید، تلویزیون‌ های بزرگ‌ تر را انتخاب کنید. معمولاً بیشتر افراد از این که تلویزیونی با ابعاد بزرگ‌ تر نخریده‌ اند، پشیمان شده اند، حواستان باشد شما هم به این دسته از مشتریان نپیوندید. حداکثر اندازه‌ ی تلویزیون بستگی به بودجه، سلیقه و فضای در دسترس دارد، مورد دیگر اینکه اگر فضای بسته‌ ای برای تلویزیون در اختیار دارید و قبلاً یک تلویزیون کوچک‌ تر در آن قرار داده می‌شد، تلویزیون جدید را طوری انتخاب نکنید که لبه‌ های آن به میز یا دیوار مماس شود و راهی برای تهویه و خنک‌ کاری باقی نماند. بنابراین بهتر است حداقل یک اینچ یا 2.5 سانتی‌ متر فاصله را لحاظ کنید و بعد به انتخاب تلویزیونی با حداکثر ابعاد محاسبه شده بپردازید. حذف پایه‌ ی بزرگ هم راهی برای افزایش فضای تلویزیون جدید است.

راهنمای خرید تلویزیون

( ابعاد و اندازه تلویزیون بر حسب سانتیمتر)

برای مشاهده کلیه تلویزیونها 43 اینچ اینجا را کلیک کنید

برای مشاهده کلیه تلویزیونها 49 اینچ اینجا را کلیک کنید

برای مشاهده کلیه تلویزیونها 55  اینچ اینجا را کلیک کنید

برای مشاهده کلیه تلویزیونها 65 اینچ اینجا را کلیک کنید

نادیده گرفتن اکثر مشخصاتی که روی تلویزیون نوشته شده است

هنگام خرید تلویزیون حتما متوجه نوار باریک کنار صفحه شده اید. نواری رنگارنگ که قابلیت های بی شمار تلویزیون را در چشم شما فرو می کند تا به خرید آن مجاب شوید. حتی بسیاری از افراد برای چند سال برچسب کنار تلویزیون را نگه می دارند تا علاوه بر خودشان دیگران نیز از مشخصات تلویزیون با خبر شوند. به طور کلی این طور در نظر داشته باشید که جدول مشخصات تلویزیون‌ ها، ابزاری برای متقاعد کردن شما در خرید گران‌ قیمت‌ ترین محصولات است. شاید تنها اعداد کاملاً قابل اعتماد در این قسمت، پورت‌های ورودی تلویزیون، وزن و ابعاد آن باشد. پیشنهاد ما این است که بیشتر مشخصات و ادعاهای سازندگان و فروشندگان را نشنیده بگیرید. جدول مشخصات برای مقایسۀ تلویزیون‌ ها از لحاظ دارا بودن ویژگی‌ های مختلف مانند HDR، هوشمند بودن یا چنین مواردی مفید است اما برای مقاصدی مانند مقایسه کیفیت تصویر دو محصول مختلف، واقعاً نمی‌ توان به این جدول و عناوین تجاری مربوط به شرکت‌ های مختلف اعتماد کرد.

2-کیفیت تصویر

1-2 تصاویر تلویزیون full hd 

در این فرمت تصویر، حداکثر ۱۹۲۰ پیکسل به صورت افقی و ۱۰۸۰ پیکسل به صورت عمودی قابل مشاهده است (۱۰۸۰*۱۹۲۰). به همین دلیل به این نوع فرمت ۱۰۸۰ هم گفته می شود که در کل، حداکثر پیکسل های تصویر در حالت عمودی را نشان می دهد.همچنین کیفیت تصویر FULL HD در تلویزیونهایی که نسبت تصویر آنها 16:9 است بسیار عالی نمایش داده می شود.اگر بخواهید در تلویزیون هایی که نسبت تصویر آنها 4:3 است از این فرمت با کیفیت استفاده نمایید مطمئنا پاسخگو نخواهد بود و شما هم کیفیت تصویر و هم اندازه ی کامل تصویر را نمی توانید مشاهده کنید و یا قسمتهایی از تصویر را از دست می دهید یا آنرا با ابعادی کوچکتر یا بزرگتر مشاهده می کنید.

برای مشاهده کلیه تلویزیونهای فول اچ دی اینجا را کلیک کنید

2-2 کیفیت تصویر 4K

تلویزیون های 4K تلویزیون هایی هستند، که کیفیت صفحه نمایش آن ها چهار برابر تلویزیون های FULL HD است. از زمانی که تلویزیون های 4K وارد بازار شده اند به نوعی نسل جدید از تلویزیون ها را تشکیل می دهند که در نوع خود بهترین هستند چون هرکسی که این تلویزیون ها را خریداری نموده و یا از نزدیک آن ها را مشاهده نموده است به خوبی از کیفیت تصویر آن آگاه شده و لذت برده است، آن هم به این دلیل که دقت این تلویزیون ها بالاست چون تمام جزئیات یک شی با محیط را به خوبی نمایش می دهد. این تلویزیون 4K مانند تلویزیون های معمولی LCD و LED نیستند و تفاوت آن ها با دیگر تلویزیون ها در میزان پیکسل آن ها است بدلیل اینکه تلویزیون های 4K پیکسل بالاتری دارند و وضوح تصویر بهتری را خواهند داشت.

برای خرید تلویزیون با کیفیت تصویر 4k اینجا کلیک کنید

راهنمای خرید تلویزیون

3-2 صفحه نمایش UHD

UHD مخفف کلمه Ultra High Definition می باشد و به صفحه نمایش های گفته می شود که رزولوشن آنها 2180*3840 پیکسل است. در حقیقت این مقدار resolution، چهار برابر رزولوشنی می باشد که در تلویزیون های HD استفاده می شود. این مقدار resolution، یعنی تعداد تراکم پیکسلی بالا می باشد که در نهایت منجر به ایجاد تصویر شفاف تر، واضح تر و به طور کلی تصویر با کیفیت می شود.تلویزیون های UHD جدید با وضوح 4K با استاندارد جدید، دارای چندین فناوری مهم می باشند که مفهوم جدیدی از لذت های صوتی و تصویری را در هر اتاق ایفا می کنند.

4-2 HDR چیست؟

بسیاری از محصولات 4k جدید موجود در بازار، از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کنند. با کمک HDR، شاهد کنتراست و رنگ بهتری خواهیم بود و میزان بهبود این تکنولوژی نسبت به حالت معمولی، بسیار محسوس‌ تر از تفاوت 4K و ۱۰۸۰p است. البته میزان این بهبود، بستگی به خود تلویزیون نیز دارد و این را نیز باید در نظر داشت که این تفاوت، وابسته به این است که محتوایی که تماشا می‌کنید، HDR باشد یا خیر. HDRیکی از نکات مهم دیگر می باشد که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه کرد. اچ دی آر که محفف High Dynamic Range به معنای محدوده دینامیکی بالا، از اصطلاحات جدید در دنیای تکنولوژی تلویزیون است که این قابلیت جهش فوق العاه ای در کیفیت تصاویر تلویزیون ایجاد کرده است. بیشتر تلویزیون های 4K از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می کنند. این قابلیت باعث می شود طیف رنگی وسیع تر شده و کنتراست بیشتری را شاهد باشید. با داشتن این قابلیت، برخلاف 4K، به احتمال خیلی زیاد متوجه تغییر در تصویر می شود. حال اینکه این تغییر چقدر است بستگی به مدل تلویزیون شما دارد. حتی ممکن است با وجود بعضی مشخصات سخت افزاری ضعیف، اصلا نتوانید آن را مشاهده کنید. ولی در هر صورت نیاز به محتوای تصویری HDR برای دیدن آن دارید و فکر نکنید هر تصویری که به نمایش دربیاید کیفیت متفاوتی نشان شما خواهد داد.

 5-2 کیفیت فوق العاده تصاویر 8K

ساده‌ترین تعریفی که از روزلوشن 8K می‌توانیم ارائه دهیم این است که این کیفیت، روشن‌ترین تصویری که تاکنون از یک نمایشگر دیده‌اید را به ارمغان می‌آورد. درواقع همین که 4 برابر از کیفیت پیشین نمایشگرهای امروزی یعنی نمایشگر 4K باکیفیت‌تر است، باعث می‌شود تا تعریف ارائه شده، بی‌راه نباشد. یعنی در یک نمایشگر 4K ما شاهد اندازه 4320×7680 پیکسل و تعداد 33,177,600 پیکسل خواهیم بود. حالا در یک نمایشگر 65 اینچی اندازه این پیکسل‌ها بسیار کوچک بوده به طوری که ساختار پیکسل‌ها به هیچ عنوان در حالت عادی قابل مشاهده نیست. درواقع با کیفیت یا رزولوشن 8K که البته کیفیت بالاتری از 4K را شاهد هستیم، می‌توانیم از دنیای فناوری انتظار نمایشگرهای بسیار بزرگ‌تری را با حفظ کیفیت داشته باشیم.

راهنمای خرید تلویزیون

کیفیت تصویر مهمترین بخش کار

اصلی ترین ویژگی محصولات صوتی و تصویری و مخصوصا تلویزیون ها، کیفیت تصویر ارائه شده توسط آن هاست؛ شما می توانید از طریق دستگاه های دیگر، سایر پارامترها را تغییر دهید، مثلا برای تقویت صدا از ساندبار و یا سینما خانگی استفاده نمایید. اما تصویر به تنهایی خود تمام مسئولیت را بر دوش می کشد بنابراین باید در هنگام انتخاب و خرید تلویزیون این ویژگی مورد توجه ویژه قرار بگیرد. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان فهمید بهترین برند تلویزیون در ایجاد بهترین تصویر کدام است؟ برای تعیین بهترین کیفیت تصویر لازم است ملاک هایی از قبیل میزان روشنایی، سطح کنتراست، زاویه ی دید، توانایی تولید رنگ مشکی عمیق، طیف رنگی موجود در نمایشگر و … در تلویزیون ها بررسی شوند. اگر بخواهیم تلویزیون ها را بر اساس کیفیت تصویر رده بندی کنیم، تلویزیون های سونی در رتبه اول، تلویزیون های سامسونگ در رتبه دوم و تلویزیون های الجی در رتبه سوم قرار می گیرند؛ البته این رده بندی به صورت میانگین بیان شده است، تا جایی که در ارائه بالاترین کیفیت تصویر در تلویزیون های بالارده یسامسونگ شکی نیست. تلویزیون های سونی کیفیت تصویر مطلوب را در تمامی رده های بالا و متوسط ارائه می دهند و به همین دلیل رده ی نخست را به خود اختصاص داده اند. کیفیت تصویر در تلویزیون های OLED ال جی نیز خوب است ولی به دلیل قیمت بالای تلویزیون های OLED ال جی، محصولات این برند را در رده ی سوم قرار می دهیم. محصولات پرچمدار سامسونگ، تحت نام تلویزیون های QLED سامسونگ هستند. این نسل از تلویزیون ها در کلیه زمینه ها حتی با تلویزیون های OLED رقابت می کنند.

انتخاب تلویزیون بر اساس کیفیت تصویر

راهنمای خرید تلویزیونبالاترین کیفیت تصویر را در تلویزیون OLED مشاهده خواهید کرد، اما قیمت شان برای عموم افراد به صرفه نیست. تقریبا همه تلویزیون هایی که از فناوری LED و LCD استفاده می کنند هر چقدر هم گران باشد کیفیت آن ها به پای کیفت تصویر OLED نمی رسد. تلویزیون های LED و LCD که از قابلیت نور پس زمینه منطقه ای (local dimming) استفاده می کنند، کیفیت تصویر بهتری نسبت به باقی مدل ها دارند. تلویزیون های LED و LCD که نور از پشت صفحه نمایش به آن ها تابیده می شود معمولا بهتر از مدل هایی هستند که نور از کناره ها تابیده می شود یعنی مدل های معروف به ( edge- lit )قابلیت نمایش دادن مشکی ترین رنگ ممکن، که به آن کنتراست می گویند، مهمترین عاملی است که باید در کیفیت تصویر مد نظر قرار بگیرد. میزان اشباع رنگ، که به صورت مستقیم تحت تاثیر میزان کنتراست است، به عنوان دومین عامل مهم در کیفیت تصویر شناخته می شود. بعد از عواملی که ذکر شد، عوامل کم اهمیت تر به ترتیب این ها هستند: وضوح تصویر، طیف رنگی، پردازشگر ویدئو، میزان نوردهی و وضوح صفحه نمایش )وضوح 4k در مقابل 1080.( در محیط های روشن، صفحه نمایش های مات بهترین گزینه برای جلوگیری از بازتاب تصویر هستند. براق ترین صفحه نمایش ها هم میزان تیرگی تصویر را حفظ می کنند. پس نگران براق بودن صفحه نمایش نباشد. بسیاری از افراد متوجه افکت محو شدن تصویر (Soap Opera Effect) نمی شوند. حتما در تنظیمات آن را خاموش و روشن کنید تا به کیفیت تصویر مورد علاقه خود برسید.

برای مشاهده کلیه تلویزیونهای اچ دی اینجا را کلیک کنید

برای خرید تلویزیون با کیفیت تصویر 4k اینجا کلیک کنید

معرفی انواع تلویزیون

تلویزیون پلاسما

فناوري نمايشگر هاي پلاسما بر اساس لامپ هاي فلور سنت است كه از چندين سلول تشكيل شده و هر يك از آن ها شيشه اي مجزا دارد. در فاصله ميان اين دو صفحه گاز نئون و زنون تزريق مي شود كه در روند توليد پلاسما (مايع) در مي آيد. پلاسما سلول مورد نياز را خودش توليد مي كند و هنگام اتصال تلویزيون به برق اين گاز ها فسفر هاي آبي، قرمز و سبز توليد مي كند و در نهايت منجر به شكل گيري تصوير مي شود. همچنين طول عمر این تلویزيون ها بين 20 الي 60 هزار ساعت است.

تلویزیون LCD

این تلویزیون ها از دو لايه مواد شفاف تشكيل شده اند و محكم به هم چسبيده اند. يكي از اين لايه ها كريستال هاي مايع را نگه مي دارد و اين كريستال ها خودشان نور ندارند و از يك منبع جداگانه براي ايجاد نور مثل لامپ هاي فلورسنت نور مي گيرند و مي توان ميزان نور را به سادگي و با توجه به محيطي كه تلوزيون در آن قرار دارد كم يا زياد كرد. طول عمر ال سي دي ها 60 هزار ساعت ،‌چيزي در حدود 7 سال استفاده مداوم است.

تلویزیون LED

براي روشن كردن صفحه نمايش از ديود هاي ساطع كننده نور ال اي دي در قسمت پشت يا دور تا دور آن استفاده مي شود. با استفاده از اين چراغ ها تصاوير مشكي طبيعي تر به نظر مي رسد و كنتراست آن ها هم بالاتر مي رود. در واقع عبارت LED TV به معنای یک تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED است. در تلویزیون های جدید ال ای دی این لامپ ها با LED ها و LCD ها جایگزین شده اند.

تلویزیون OLED

اين سري از تلوزيون ها (FULL HD) به نسبت پلاسما و ال سي دي نهايت كيفيت تصوير را ارائه مي دهند و تكنولوژي سبب شده است، تلوزيون ها را نازك تر توليد كنند و تعداد پيكسل بدون استثنا 2 مگا پيكسل هستند. OLED از LED های اورگانیک کوچکی استفاده می کنند، که در صورت دریافت الکتریسیته نور رنگی از خود ساطع می کنند. هر لامپ ال ای دی به تنهایی یک پیکسل پنل تلویزیون OLED را تشکیل می دهند. در نتیجه برای ساخت تلویزیون‌ های OLED به میلیون‌ها عدد لامپ LED به‌ طور دقیق ۲,۰۷۳,۶۰۰ عدد در تلویزیون‌های فول اچ‌ دی و ۸,۲۹۴,۴۰۰ عدد در تلویزیون‌ های 4K نیاز است. هرکدام از این میلیون‌ ها LED کوچک‌ می‌توانند به‌ تنهایی و به‌ صورت مستقل از یکدیگر، رنگ خاص خود را تولید کنند یا روشن و خاموش شوند. هنگام نمایش رنگ سیاه نیز LED های متناسب با پیکسل‌ های سیاه کاملا خاموش می‌شوند که منجر به ایجاد عمیق‌ ترین رنگ سیاه ممکن و کنتراست بی‌ نهایت می‌ شود.

تلویزیون QLED

QLED در تلویزیون این قابلیت را پدید می آورد که تصاویر واضح و زنده به نمایش درآیند و مضاف بر آن دارای طراحی زیبا و فوق العاده ای هستند. پنل QLED که از فناوری های برتر سامسونگ می باشد باعث شده که صحنه ها را با جزئیات کامل ببینید و این کیفیت تصویر برای سال ها حفظ خواهد شد و به مرور زمان دچار خدشه و ایراد نخواهد شد.

راهنمای خرید تلویزیون

فناوری کوانتوم دات در تلویزیون QLED

فناوری کوانتوم دات چیست؟

فناوری کوانتوم دات (Quantum Dot) یکی از فناوری‌هایی است که به ساخت تلویزیون‌هایی با قابلیت نمایش محتوای HDR کمک شایانی کرده‌است.

نقاط کوانتومی ذرات بسیار ریزی هستند که اندازه‌ای حدود 2 الی 10 نانومتر دارند. این ذرات به طور متوسط متشکل از 50 اتم بوده و بسیار کوچک‌تر از آن هستند که بتوان آن‌ها را با ابزار معمولی اندازه‌گیری کرد. در واقع همین موضوع فناوری کوانتوم دات را منحصر به فرد و خاص می‌کند. برای اینکه متوجه شوید که چه اندازه این ذرات کوچک هستند، باید اشاره کنیم که یک تار مو حدود 100,000 نانومتر ضخامت دارد!

به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت فناوریQuantum dot  همراه با پنل‌های LED، تلویزیون‌های QLED را تشکیل می‌دهند. در واقع یک تلویزیون QLED مجهز به یک صفحه متشکل از نقاط کوانتومی است که بر روی یک پنل LED معمولی قرار گرفته است. اگر از لایه کوانتومی ذکر شده صرف نظر کنیم، یک تلویزیون LED پیش رو خواهیم داشت. همچنین باید توجه داشت تلویزیون‌های LED هم، همان تلویزیون‌های LCD هستند که نور پس‌زمینه آنها توسط لامپ‌های LED تامین می‌شود. هر دو فناوری مورد بحث از خود نوری ساطع نمی‌کنند؛ بلکه طی چندین مرحله با فیلترهای مختلف، نور تابیده شده از پس‌زمینه را به رنگ‌های مورد نیاز تبدیل می‌کنند.

برای اطلاع بیشتر در مورد فناوری کوانتوم دات اینجا کلیک کنید

مشاهده تلویزیونهای هایسنس دارای تکنولوژی کوانتوم دات

تکنولوژی نانوسل

باتوجه به تحقیقات انجام شده، حدود %60 افراد تلویزیون را نه از روبرو بلکه از کنار یا گوشه نگاه می کنند. در تلویزیون های Nanocell الجی به دلیل وجود زاویه دید گسترده، رنگ های دقیق حتی تا زاویه °60 از تلویزیون قابل مشاهده هستند.نسل سوم تلویزیون‌های Super UHD ال‌جی با فناوری Nano Cell واقعی‌ترین تصویر ممکن را نمایش می‌دهند و دقیق‌ترین و ریزترین جزییات را از هر زاویه دیدی ایجاد می‌کننداین تلویزیون‌های جدید به وسیله فناوری Active HDR با Dolby Vision امکان مشاهده چندین فرمت HDR را میسر می‌کنند و به کاربر دسترسی به طیف وسیعی از محتوای HDR فوق‌العاده باکیفیت را می‌دهند. ترکیب جدیدترین نسخه از پلت‌فرم هوشمند و ملموس webOS، قابلیت‌های صوتی قدرتمند با طراحی چشم‌نواز، باریک و بسیار شگفت‌انگیز در هر کدام از مدل‌های تلویزیون Super UHD ال‌جی به مشتریان امکان می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی مدل دلخواه از تلویزیون خود را که مطابق با نیازها و انتظاراتشان است بیایند.

مشاهده تلویزیونهای ال جی دارای تکنولوژی نانو سل سری 8000 و 9000

راهنمای خرید تلویزیون

سایر موارد مهم در انتخاب تلویزیون

مواردی که در این بخش بررسی می شود شاید زیاد اساسی و مهم نباشد اما معمولا در تلویزیون های درجه یک که کیفیت تصویر بهتری دارند، موجود بوده و در انتخاب یکی از محصولات برتر، باید به چنین اطلاعاتی توجه شود.

3-قابلیت هوشمند تلویزیون| SMART TV

از ویژگی های خاصی که در سال های اخیر در مورد تلویزیون ها مورد توجه ویژه قرار گرفته است ، اسمارت بودن تلویزیون ها است که به صحنه ای رقابتی در میان سازندگان تبدیل شده است. اولین تلویزیون اسمارت توسط کمپانی سامسونگ تولید و به کاربران ارائه شد. قرار گرفتن در دنیای هوشمند و همین طور نیاز افراد به این دسته از وسایل سبب می شود تلویزیون های اسمارت کاربرد بیشتری داشته باشند. تلویزیون های اسمارت در برندهای مختلف با کارایی های ویژه تولید شده اند و برای کاربرانشان امکاناتی متعدد را به کار برده اند. بطور کلی می توان تلویزیون هوشمند را نوعی از کامپیوتر دانست که می توان اکثر امور کامپیوتری را توسط آن انجام داد. امکان وب گردی، دسترسی به شبکه های اجتماعی، دانلود ویدئو و مشاهده ی فیلم های محبوب، اتصال به اینترنت، بهره گیر از اتصالات هوشمند و مجموعه ای دیگر از امکانات توسط این مدل از تلویزیون ها قابل انجام هستند. البته امکان دسترسی به بازی ها با تنوع بالا در تلویزیون های اسمارت موجود است؛ متنوع ترین و خاص ترین بازی ها در در تلویزیون های پاناسونیک به چشم می خورند. قابلیت های جذاب دیگر هم چون هواشناسی، امکان برنامه ریزی در این محصولات و طیف وسیعی از قابلیت ها در این تلویزیون های اسمارت به چشم می خورد. دستیارهای صوتی که در تلویزیون اسمارت تعبیه شده است، این امکان را فراهم می کنند تا تعاملی هوشمند را با تلویزیون داشته باشید. بهره گیری از قابلیت هوش مصنوعی در تلویزیون های جدید ال جی شیوه ای جدید از زندگی هوشمند را ارائه خواهند داد که شما را هیجان انگیز خواهد کرد و این انگیزه را در شما ایجاد خواهد کرد که حتما تلویزیونی اسمارت را خریداری نمایید.

4-انتخاب سیستم عامل مناسب 

راهنمای خرید تلویزیون

با روند رو به رشد استفاده از تلویزیون های Smart (هوشمند)، تقریبا دیگر تلویزیون جدیدی نمی بینید که اسمارت نباشد. قابلیت ها و اپلیکیشن های جالب موجود در تلویزیون های هوشمند که روز به روز گسترده تر و جذاب تر می شوند همه را به سمت خود کشانده است.

اما همۀ این تلویزیون های هوشمند که مانند هم نیستند؛ درست مانند سیستم عامل های دسکتاپ ، سیستم عامل های تلویزیون نیز متفاوت بوده و نقاط قوت و ضعف خود را دارند. برخی از آنها برنامه های گسترده تری دارند برخی دیگر بخاطر رابط کاربری ساده ترجیح داده می شوند برخی با دستگاه های ثالث سازگاری بیشتری دارند و.. .

نوع سیستم عامل نقاط قوت شرکت
تایزن (برای مشاهده تلویزیونها کلیک کنید)
  • سامانه های ارتباط با تجهیزات جانبی مانند گوشی های موبایل
  • دسته بندی با کیفیت اپلیکشین ها و پیشنهاد هوشمند
  • توسعه آسان و مداوم
  • سازگاری با نسخه های پیشین در تلویزیون
  • قابلیت اتصال ماوس و کیبورد
  • پشتیبانی از شبکه های پخش آنلاین مانند NETFLIX
سامسونگ
وب او اس web os (برای مشاهده تلویزیونها کلیک کنید)
  • سهولت در استفاده،
  • ظاهر جذاب و مدرن
  • یادگیری در زمان کم
  • توسعه تخصصی و افزایش چشمگیر
  • کارایی در نسخه های جدید
  • سازگاری پیشرفته با ریموت
 الجی
 اندوید (برای مشاهده تلویزیونها کلیک کنید)
  • استفاده از محیطی مشابه با اندروید
  • استفاده از اپلیکیشن های اندروید
  • پشتیبانی و بروزرسانی قدرتمند
  • استفاده از فروشگاه های آنلاین متعدد
  • قابلیت های بسیار زیاد، پشتیبانی از حافظه هایی با ظرفیت بالا
سونی، هایسنس، تی سی ال، پاناسونیک و فیلیپس
روکو
  •  دسترسی به شبکه های Youtube، Netflix و Google Play Movie & TV
  • اتصال اینترنت-تماشای برنامه های تلویزیونی پخش زنده
  • داشتن بیش از 4000 شبکه و برنامه مختلف
تی سی ال و هایسنس
 Amazon Fire
  • دسترسی به سرویس استریم HBO، Hulu، نتفلیکس و همچنین آمازون ویدیو-
  • پشتیبانی از الکساو استفاده از دستورات صوتی کنترل تلویزیون
توشیبا و اینسیگنا

حالا سوال این است که بهترین سسیتم عامل کدام است؟

 از بین این ها برنده کدام است؟ کدام سیستم عامل بهترین است؟ در این بین سیستم عامل وب او اس، اندروید و روکو در ردۀ 3 گزینۀ اول قرار می گیرند و در حقیقت هر کدام از این سیستم عامل ها در نقاطی با هم تفاوت دارند. Amazon Fire بدلیل عدم وجود یوتیوب و فروشگاه Google Play بازنده است و سیستم عامل تایزن نیز در ضعیف ترین دسته قرار می گیرد و بهمین دلیل از رده خارج شده است.

  • اگر یک سیستم عامل نرم و صاف و متعادل می خواهید سراغ WebOS بروید
  • اگر می خواهید دستتان در انتخاب برنامه باز باشد سیستم عامل Roku را انتخاب کنید
  • اگر لذت بردن از قابلیت Google Assistant (دستیار گوگل) برایتان مهم است سیستم عامل Android را انتخاب کنید.

برای اطلاع بیشتر در مورد سیستم عامل ها اینجا کلیک کنید

تلویزیون 3D سه بعدی

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که تلویزیون های سه بعدی توانایی پخش تصاویر دو بعدی هم دارند. پس در خرید تلویزیون به این قابلیت هم توجه کنید. البته وجود این این قابلیت تا حد زیادی زائد به نظر می رسد چرا که محتوای 3D هنوز کاملاً متداول نشده و بیشتر کاربران از قابلیت‌های سه‌ بعدی تلویزیون خود بهره‌ی زیادی نمی‌ برند. سونی و ال جی رسما اعلام کردند که از قابلیت 3D روی تلویزیون های خود استفاده نمی کنند. سامسونگ و دیگر شرکت ها نیز امسال این قابلیت را از خط تولید خود حذف خواهند کرد.

5-کنترل از راه دور

اکثر تلویزیون های اسمارت به ریموت کنترل هوشمند مجهز شده اند تا کارکرد راحت تری از تلویزیون را برایتان فراهم کنند. این ریموت ها با قابلیت های خاصی که دارند استفاده از برنامه ها و قابلیت های تلویزیون را راحت تر و با سرعت بالاتری انجام خواهند داد. ریموت کنترل جادویی تلویزیون اسمارت ال جی مانند یک موس طراحی شده است و عملکردی مشابه دارد، سرعت کار با این کنترل جادویی بیش از حالت معمول است و استفاده از قابلیت های هوشمند راحت تر و شیرین تر خواهد بود. سایر تلویزیون ها نیز به ریموت کنترل مجهز اند. در بسیاری از مدل ها بر روی ریموت کنترل امکان تعامل صوتی تعبیه شده است تا از طریق صوت خواسته ی خود را مطرح نمایید و در تلویزیون مشاهده نمایید. البته برخی از مدل تلویزیون های اسمارت به ریموت کنترل جادویی مجهز نشده اند، شما می توانید در این موارد اپلیکیشن مورد نیاز را دانلود نمایید و با نصب آن بر روی موبایلتان، آن را به ریموت کنترل هوشمند تبدیل نمایید.

سوالات متداول در مورد خرید تلویزیون

شاید همه سوالات موردنظر شما در این مقاله راهنمای خرید تلویزیون بررسی نشده باشد، لذا برخی سوالات مهم و متداول که معمولاً افراد هنگام خرید تلویزیون جدید می‌پرسند را در این قسمت پاسخ می‌دهیم.

کدام تلویزیون برای بازی‌ بهتره؟برای تماشای مسابقات ورزشی چطور؟

بطور کلی به نظر من بهترین تلویزیون برای بازی و تماشای مسابقات ورزشی و برای هر نوع کاربرد دیگری، تلویزیونی است که رنگ سیاه را با عمق بیشتر، و رنگ‌ ها را با کیفیت‌ تر و طبیعی‌ تر نمایش می‌دهد و ارقام مربوط به کارایی آن بهتر است. رزولوشن ویدیوهای ورزشی هم مسئله ی مهمی نیست چرا که معمولاً ماتی تصویر در این نوع ویدیوها وجود دارد. تأخیر ورودی هم در بیشتر تلویزیون‌ ها با استفاده از حالات خاص مخصوص بازی یا به عبارت دیگر Game Mode از بین می‌رود.

در انتخاب تلویزیون برای تماشای مسابقات ورزشی دقت کنید که، به سه عامل مهم زاویه دید، روشنایی و ماتی تصویر توجه داشته باشید. در مورد دو عامل اول، تشخیص با خودتان است اما در مورد عامل سوم بهتر است سراغ تلویزیون‌ هایی با نرخ نوسازی (Refresh Rate) بالاتر بروید. معمولاً LCD ها هن%

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا