چیدمان جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

اصول فنگ شویی برای داشتن آشپزخانه لوکس

فنگ شویی به معنای چیدمان یک ساختمان مسکونی، اداری و …. است به نحوی که چیدمان کلیه عناصر بتواند انرژی های مثبت را به شما و دیگران منتقل کند. وجود انرژی مثبت در بخشهای مختلف باعث میشود محیط، جذابیت بیشتری داشته باشد و از خسته شدن و کار کردن به صورت مستمر در محیط خسته نشوید. اگر قوانین فنگ شویی را در خانه و اشپزخانه خود رعایت کنید مطمئن باشید بهترین اشپزخانه لوکس را خواهید داشت.

اصول کلی فنگ شویی آشپزخانه:

با رعایت اصول فنگ شویی میتوانید بهترین دکوراسیون لوکس ، مدرن و سرشار از انرژی را برای خود و خانواده تان فراهم کنید. با مطالعه این مطلب از بهترین اصول فنگ شویی اگاه شوید.

اصول فنگ شویی اشپزخانه اسان جهاز
اصول فنگ شویی اسان جهاز

نظم دهی و طبقه بندی لوازم اشپزخانه:

براساس اصول و قوانین فنگ شویی باید اشپزخانه را از هرگونه شلوغی و در هم ریختگی دور نگه دارید تا بتوانید ساعاتی که در حال فعالیت هستید را براحتی بگذرانید. شلوغی بیش از حد، دکوراسیون اشپزخانه را از بین می برد و جلوه زیبایی نخواهد داشت. برای چیدمان لوازم اشپزخانه خود از طبقه بندی های مختلف استفاده کنید و همه لوازم را بعد از هر بار استفاده در طبقه مخصوص خود قرار دهید تا بتوانید اشپزخانه ای لوکس و زیبا داشته باشید.

نورپردازی و روشنایی آشپزخانه:

یکی از مهم ترین مواردی که در داشتن اشپزخانه ای لوکس بسیار کمک میکند نورپردازی به اندازه است زیرا نور پردازی از خستگی و افسردگی جلوگیری کرده و فضایی سرشار از انرژی را برایتان فراهم میکند. بنابراین بهترین روش برای داشتن نوردهی مناسب ساخت اشپزخانه در نقطه ای است که افتابگیر باشد. ولی اگر منزلتان دارای نور طبیعی نیست میتوانید با نورهای مصنوعی مانند لامپ و مهتابی مناسب ان را روشن نگه دارید.

انتخاب رنگ مناسب لوازم اشپزخانه:

در انتخاب رنگ لوازم توجه ویژه ای داشته باشید زیرا رنگ لوازم است که میتواند روحیه شما را عوض کند. رنگ های تیره شما را دارای افسردگی کرده و فضای سنگینی را بوجود می اورد ولی در نقطه مقابل رنگ های روشن فضای اشپزخانه را بزرگ تر جلوه میدهد بنابراین طراحی دکوراسیون براساس ترکیب رنگ برایتان بسیار جذاب خواهد شد.

اصول فنگ شویی اشپزخانه اسان جهاز
اصول فنگ شویی اشپزخانه اسان جهاز

قرار دادن وسایل اشپزخانه در مکانی مناسب:

یکی دیگر از اصول فنگ شویی برای چیدمان مناسب محل قرار گیری لوازم است. براساس این اصل از قرار دادن سینک و ماشین ظرفشویی در کنار یکدیگر باید خودداری کنید زیرا باعث ایجاد فضایی نفرت انگیز و خسته کننده خواهد شد. بهتر است بین ظرفشویی و سینک خود از کابینت ها و قفسه های چوبی یا عناصر دیگری استفاده کنید.
نکته دیگر این است که هیچگاه نباید اجاق گاز ، ظرفشویی و یخچال را در کنار یکدیگر قرار دهید و سعی کنید به نحوی باشند که هر کدام خود یک راس مثلث را تشکیل دهند.

قرار دادن گیاهان طبیعی و خانگی در فضای آشپزخانه:

گیاهان و گل های طبیعی انرژی زیادی را منتقل میکنند که میتوان از ان ها برای چیدمان و دکوراسیون استفاده کرد. البته باید گفته شود که مرتبا باید نگهداری های لازم به عمل اید تا از خراب شدن و از بین رفتن گیاهان جلوگیری شود. میتوانید از گل و گلدان های رنگی استفاده کنید که شادابی بیشتری به فضای شما ببخشد.

اصول فنگ شویی اشپزخانه اسان جهاز
اصول فنگ شویی اسان جهاز
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا