راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

راهنمای جامع خرید سرویس چینی

چه نکاتی در خرید یک سرویس چینی زیبا موثر است؟

همه ی ما وقتی که می خواهیم مهمانی ترتیب دهیم، تلاش می کنیم که از بهترین و زیباترین سرویس خود برای پذیرایی استفاده کنیم تا باسلیقه ترین به نظر بیاییم و سفره آرایی متفاوتی داشته باشیم. در این میان موضوعی که حائز اهمیت است، استفاده از سرویس چینی است که در آن ها قرار است غذایمان را سرو کنیم. سرویس چینی نقش بسیار مهمی در زیبایی سفره شما و همچنین تحریک اشتهای مهمانان دارد.

امروزه در بازار، انواع سرویس چینی زیبا با طرح های متفاوت را می بینیم. همین موضوع باعث می شود وقتی که وارد فروشگاه ظروف چینی می شویم، برای خرید دچار شک شویم. اما زیبایی تنها ملاک برای خرید این ظروف نیست، بلکه نکات مهمی وجود دارند که باید موقع خرید به آن ها دقت کنیم. به خصوص نو عروس ها که به دنبال سرویسی زیبا و شیک برای جهیزیه خود هستند، مستلزم دانستن آنها هستند. در این مقاله قصد داریم این نکات مهم را با هم بررسی کنیم:

به طرح طلایی و نقره ای دقت کنید

در انواع سرویس که امروزه در بازار مشاهده می کنیم، چیزی که نظر ما را به خود جلب می کند، استفاده از رنگ طلایی و نقره ای در طرح این ظروف است. این ایده تولید کنندگان بوده و سبکی نو به بازار ارائه داده است. این مدل سرویس چینی علاوه بر زیبا و سلطنتی بودن، جلوه خاصی به سفره شما می بخشد.

البته باید در هنگام خرید از فروشنده اطلاعات لازم در مورد شستشو را بگیرید تا از داشتن عبارت “dishwasher safe” روی بسته بندی سرویس اطمینان حاصل کنید. چرا که ماشین های ظرفشویی ظروف را با آبی با دمای بسیار بالا شسته و این به مرور باعث از بین رفتن طرح روی ظروف می شود.

شکل سرویس چینی را در نظر بگیرید

نکته دوم شکل سرویس چینی است که تا چندی پیش فقط ظروف گرد و بیضی شکل را در بازار می دیدیم. اما امروزه سرویس هایی با شکل مستطیل یا مربع شکل نیز به اقتضای مد وارد بازار شده است. باید توجه کنید که استفاده از این سرویس ها برای پذیرایی کمی دشوار است چون در هنگام شستن ممکن است لب پر شوند در صورتی که برای ظروف گرد نیاز نیست نگران چنین موضوعی باشیم. می توانید انواع سرویس های چینی با شکل های متنوع را در سایت آسان جهاز مشاهده کنید.

از مواد اولیه مطمئن شوید

یکی دیگر از نکات مهم خرید سرویس چینی، توجه به سلامت ظروف است. بعضی اوقات لازم است که غذای داغ در ظروف سرو شود یا غذا در فر یا مایکروفر گرم شود. اگر مواد اولیه استاندارد نباشد، باعث نفوذ مواد شیمیایی به غذا می شود که برای انسان خطرناک است.

برخی از کارخانجات از فلزاتی سنگین چون سرب و یا کادمیم برای لعاب کاری و ایجاد ظاهری براق در ظروف چینی استفاده می کنند. پس توجه به این مورد نیز از اصول خرید سرویس چینی است. برای آگاهی از برند مورد نظر و انتخاب با کیفیت ترین و مطمعن ترین برند با مشاورین آسان جهاز تماس بگیرید.

به کیفیت ساخت توجه کنید

توجه به کیفیت ساخت سرویس چینی خیلی مهم است و ما به شما پیشنهاد می کنم تا به آن توجه ویژه داشته باشید. اگر وزن ظرف بالا باشد، برای جا به جایی و شستن آن ها دچار مشکل خواهید شد. از طرفی کیفیت سرویس چینی باید آن قدر خوب باشد که در برابر ضربه دچار شکستگی نشوند و این به برند ظروف نیز بستگی دارد.

بهتر است سرویس چینی خود را از کارخانه ای معتبر تهیه کنید که علاوه بر کیفیت، تولیدات خود را نیز ضمانت کند. البته اکثر کارخانه ها تضمینی در قبال سرویس ها به مشتری نمی دهند و تعداد محدودی هستند که برای جلب رضایت مشتری های خود قطعاتی را تعویض می کنند. برای خرید بهترین سرویس های چینی با ضمانت نامه، به سایت آسان جهاز مراجه کنید.

مناسب تعداد مهمان ها خرید کنید

حال می رسیم به موضوع مهم دیگری که در هنگام خرید خیلی از ما را در انتخاب درست سردرگم می کند و آن اینکه سرویس چینی به اصطلاح چند پارچه باشد؟ این موضوع به تعداد مهمانانی که اغلب اوقات دعوت می کنید بستگی دارد. اگر در خانواده ای پر جمعیت زندگی می کنید که مرتب درگیر مهمانی دادن هستید باید با دقت بیشتری سرویس چینی را تهیه کنید.

توصیه ما به شما این است که به جای خرید یک دست سرویس چینی 18 نفری، یک دست سرویس چینی 12 نفری به همراه یک دست سرویس چینی 6 نفری تهیه کنید. در این صورت  اقلام پرمصرفی نظیر دیس، بشقاب پلو خوری، سالاد خوری و… در دسترس دارید. در صورتی که به نمک دان اضافی یا سوپ خوری نیاز ندارید. این کار هم مقرون به صرفه است و هم نیاز شما را در مهمانی های شلوغ برطرف می کند.

به برند توجه کنید

مسلما برندهایی که نا شناخته هستن کمتر مورد اعتمال مردم هستند. مخصوصا اگر روی بسته بندی محصول، اطلاعات کافی از برند و سرویس چینی درج نشده باشد. در این مورد به قیمت اعتماد نکنید. بی دلیل برندی ارزان نیست و برندهای گمنام گران هم شک برانگیز هستند. اگر خرید سرویس چینی، برای جهیزیه عروس است این را در نظر داشته باشید که قرار است سال ها سرویس چینی شما کاربرد داشته باشند. بهتر است قبل از انتخاب، با مشاورین ما در آسان جهاز تماس بگیرید تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

جمع بندی

سرویس چینی، جزء جدایی ناپذیر جهیزیه عروس است که باید با دقت انتخاب شود. با رعایت نکات گفته شده می توانید انتخابی دقیق تر و مطمعن تر داشته باشید. فراموش نکنید که قبل از خرید سرویس جهیزیه عروس، به ضمانت نامه و خدمات پس از فروش دقت کنید. آسان جهاز با داشتن بهترین کارشناسان، می تواند بهترین مشاور خرید جهیزیه شما باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا