راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

لیست بهینه جهیزیه شامل چه مواردی است؟

یکی از مسائلی که امروزه قبل از، ازدواج بسیار ضروری و مهم تداعی می‌شود خرید جهیزیه به کمک والدین برای شروع یک زندگی مشترک است که معمولاً بسیار پرخرج و بسیار پرزحمت می‌باشد. باید توجه داشت که در خرید جهیزیه می‌بایست لوازمی خریداری شود که بسیار پرکاربرد هستند و از خرید هرگونه لوازم غیرضروری اجتناب شود تا هم هزینه کمتری کنید و هم جهیزیه بهینه‌ ای داشته باشید. این مسئله بیشتر برای وسایل آشپزخانه کاربرد دارد زیرا بیشترین لوازم مثل ظرف و ظروف، قابلمه و انواع تابه‌ها و لوازم برقی در آشپزخانه جای می‌گیرد.

نکته‌ای که در خرید جهیزیه باید به آن دقت کرد متراژ منزل عروس و داماد، مقدار پس‌انداز می‌باشد که باید سعی کنیم وسایل اضافی را حذف کنیم تا در چیدمان آن‌ها راحت ترباشیم.

اسان جهاز
اسان جهاز

نکاتی که موقع خرید باید به آن توجه کرد:

اگر می‌خواهید یک جهیزیه بهینه و مناسب داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

1- قبل از تهیه جهیزیه لیست لوازمی که لازم دارید را یادداشت کنید.

2- برای خرید لوازم آشپزخانه به رنگ کابینت‌ها و دیوار حتماً توجه کنید که معمولاً این مسئله بیشتر برای آشپزخانه‌های اپن از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

3- ابتدا با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید لوازم برقی سنگین مانند یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون و…. را خریداری کنید سپس لوازم برقی کوچک را تهیه کنید و در آخر وسایل پلاستیکی را خریداری نمایید.

4- به رنگ لوازم برقی خود توجه لازم را داشته باشید زیرا لوازم برقی آشپزخانه ازنظر رنگ تنوع زیادی ندارند و بیشتر باید از رنگ سفید و سیلور استفاده کنید که بیشتر رنگ سفید را انتخاب می‌کنند البته این نکته بسیار سلیقه‌ای بوده و هیچ اجباری در همرنگ بودن وسایل نیست.

5- در خرید جهیزیه از برندهای معروف و معتبر استفاده کنید تا در صورت هرگونه مشکل و خرابی قطعات بتوانید با مراجعه به نمایندگی‌ها نمونه آن را پیدا کنید.

6- برای خرید جهیزیه بهینه پیشنهاد می‌کنیم از اجناس ایرانی استفاده کنید که هزینه کمتری هم کرده باشید. در میان برندهای ایرانی هم‌جنس خوب، باکیفیت و در قیمت مناسب‌تر وجود دارد.

اسان جهاز
اسان جهاز

مشورت قبل از خرید جهیزیه

قبل از خرید کالاهای ضروری و اساسی جهیزیه حتماً باید تحقیقات لازم در مورد برندهای موجود در فروشگاه‌ها و بازار اطلاعاتی داشته باشیم. که بهترین راهکار تحقیق کردن از طریق دوستان و آشنایان است که جدیداً مشابه آن کالا را خریداری نموده‌اند.

این کار باعث می‌شود زمانی که برای خرید کردن می‌روید سردرگم نباشید و بدانید چه لوازمی با چه برندی می‌خواهید خریداری کنید.

تهیهٔ لیست جهیزیه

برای اینکه هنگام خرید کردن دچار فراموشی و بی‌نظمی نشوید لیستی تهیه کنید که شامل کلیه لوازم مدنظر جهیزیه خود باشد. مثلاً وسایلی که برای اتاق‌خواب لازم دارید در یک دسته‌بندی، لوازم آشپزخانه را در دسته دیگر و لوازم پذیرایی را نیز در دسته دیگر قرار دهید. تهیه این لیست باعث می‌شود نظم فکری بیشتری داشته باشید و وسیله‌ای را از قلم نیندازید و درنهایت از خرید کلیه لوازم خود لذت ببرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا