کلیه مطالب وبلاگ

راهنمای جامع خرید ساید بای ساید

راهنمای جامع خرید ساید بای ساید

مقدمه راهنمای جامع خرید ساید بای ساید

راهنمای جامع خرید ساید بای ساید به شما کمک می کند تا بتوانید در نهایت یخچالی متناسب با نیاز و همچنین مقدار بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید خریداری نمایید. خرید یک یخچال مناسب نکته بسیار مهمی است که باید خانواده ها آنرا در نظر گرفته و در انتخاب آن دقت کنند. یخچال های ساید بای ساید، نوعی یخچال هستند که معمولا دارای دو یا چهار درب بوده و فضای یخچال توسط یک خط عمودی از وسط به دو نیم تقسیم می شود. هنگام گذاشتن مواد غذایی و یا نوشیدنی ها می توانید آنها را در هر یک از دو طرف راست و یا چپ یخچال قرار دهید. این نوع یخچال ها دارای مزایای زیادی هستند و محبوبیت آنها نزد مشتریان و خریداران چنان افزایش پیدا کرده که بسیاری از فروشگاه ها و وب سایت های فروش آنلاین، فقط یخچال های ساید بای ساید به فروش می رسانند. از این رو امروزه بسیاری از شرکت های معروف اقدام به تولید و عرضه یخچال های ساید بای ساید با کیفیت مناسب کرده اند. از جمله ال جی (LG) ، دوو (Daewoo)، بوش، سامسونگ (Samsung)، هیتاچی ، AEG و ..  که همین موضوع انتخاب و خرید یخچال سایدبای ساید را سخت تر می نماید.

همه این شرکت ها جزء تولید کنندگان بهترین یخچال های ساید بای ساید هستند. در حال حاضر سالها از عرضه انواع یخچال ساید بای ساید در ایران می گذرد. این نوع یخچال ها، دارای بدنه هایی با طرح های زیبا و جالبی هستند و به همین دلیل فروش آنها در سالهای گذشته در کشورمان افزایش چشم گیری داشته است. همچنین تنوع اندازه و سایز این نوع یخچال ها هم مزیت بزرگی می باشد بطوری که هر کسی با هر سلیقه و یا فضای آشپزخانه اش می تواند جهت خرید یخچال ساید بای ساید سایز بزرگ، متوسط و یا کوچک را انتخاب نماید. این یخچال ها برای همه به خصوص جوانان و نسل های جدید که معمولا غذاها و نوشیدنی های کم حجم ولی متنوع دوست دارند، بسیار مناسب است.

در راهنمای خرید ساید بای ساید نکات مهمی که در هنگام خرید یخچال ساید بای ساید باید در نظر داشته باشید را جهت اطلاع هر چه بیشتر شما علاقه مندان و مشتریان گرامی آورده ایم:

1-بودجه

اولین مسئله در راهنمای جامع خرید ساید بای ساید مسئله هزینه خرید و قیمت یخچال ساید بای ساید است. بسیاری از خریداران به نکات مهم در این زمینه توجه نمی کنند از جمله اینکه با پرداخت قیمت بیشتر و خرید یخچال ساید بای ساید جدیدتر در دراز مدت بیشتر به نفع آنها تمام می شود و این مسئله مهمی است. چرا که یخچال های جدیدتر دارای قطعات الکترونیکی پیشرفته تر و امکانات بروز تری هستند و دارای کیفیت و دوام بیشتری بوده و از طرف دیگر مصرف انرژی کمتری هم دارند. بنابراین با خرید یک دستگاه یخچال ساید بای ساید درجه یک و عالی، می توانید استفاده از آن و عدم نیاز به سرویس و تعمیرات آنرا برای خود تا سالهای سال تضمین کنید. همچنین داشتن فضای بزرگ در داخل یخچال، که این نکته را هم باید در نظر گرفت. به یاد داشته باشید که خرید یک یخچال درجه یک و کاملا جدید، حکم یک سرمایه گذاری دراز مدت و مطمئن را برای شما دارد.بنابراین نوع یخچال را بر اساس میزان بودجه ای که برای خرید آن در نظر گرفته اید انتخاب کرده و سعی کنید از جدیدترین مدل ها و تکنولوژی ها استفاده نمایید.

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید2- توجه به اندازه هنگام خرید یخچال ساید بای ساید

ظرفیت یخچال های ساید بای ساید هم نکته کلیدی مهمی در راهنمای جامع خرید ساید بای ساید است. معمولا گنجایش یخچال های ساید بای ساید توسط لیتر یا فوت و سانتی متر مشخص می شود. لطفا دقت داشته باشید که بعضی از یخچال های ساید بای ساید، دارای فضای بزرگ و یا کوچکی در بخش های داخلی از جمله فریز هستند. سایز فریزر همیشه مهم است و به خصوص برای خانواده های پرجمعیت و یا کسانی که مهمانی های زیادی در منزل بر پا می کنند و طبیعتا در بسیاری از موارد مواد غذایی را می خواهند به مدت طولانی نگه دارند و کسانی که میوه و سبزیجات زیاد مصرف می کنند، بهتر است جهت خرید یخچال ساید بای ساید، سایز بزرگ آنرا انتخاب کنند.

البته به مکانی که در آن قرار است یخچال ساید بای ساید را در آن بگذارید نیز توجه کنید. اینکه در کجای آشپزخانه و با چه ارتفاعی می خواهید یخچال ساید بای ساید شما گذاشته شود. ضمنا فاصله یخچال از دیوار، ابعاد یخچال، فضایی که هنگام بازکردن هر یک از درب ها اشغال می کند و سایر موارد مربوطه را تا حد امکان پیش از خرید در نظر داشته باشید تا بعد از خرید، موقع نصب و قرار دادن یخچال در مکان مورد نظر، مشکلی پیش نیاید.

در حقیقت هنگام خرید یخچال ، بخصوص خرید اینترنتی یخچال ازآسان جهاز، یکی از مهمترین نکات توجه و به سایز و اندازه و همچنین گنجایش هریک از بخش های یخچال و فریزر است که حتما باید در نظر گرفته شود.

  • روش محاسبه ظرفیت داخلی ساید بر اساس تعداد اعضای خانواده

اگر برای تهیه جهیزیه می خواهید ساید بخرید یک سایدی که ظرفیت آن بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ لیتر (ظرفیت داخلی ساید با واحد لیتر و ظرفیت بیرونی ساید با فوت اندازه گیری می شود.) باشد برای یک خانواده دو نفره بسیار مناسب است. کافی است به ازای هر یک نفر ۲۰۰ لیتر به ظرفیت گفته شده اضافه گردد.البته این معیار کاملا اختیاری می باشد و شما می توانید از سایدی با ظرفیت بالاتر استفاده کنید.

(تبدیل ظرفیت یخچال از لیتر به فوت مکعب و بالعکس)

در محاسبه ظرفیت یخچال از دو واحد لیتر (L) و فوت مکعب (Ft) استفاده می‌شود که روش دوم در ایران مرسوم‌تر است ولی در بیشتر مواقع واحد استاندارد لیتر تعریف شده و ظرفیت یک یخچال را با واحد لیتر بیان میکنند. اما برای تبدیل لیتر به فوت مکعب چه کار باید کرد؟

برای محاسبه ظرفیت یک یخچال خصوصا در کشور ما از واحد فوت مکعب استفاده میشه . هر فوت مکعب یا Cubic Foot برابر است با ۲۸٫۳۷۲ لیتر (به طور خلاصه‌تر و جهت حفظ سریع ۲۸٫۳ لیتر) . لذا با این وجود بصورت کاملا مشخص و واضح داریم :

یک لیتر = یک مکعب با ابعاد ۱۰ سانتی متر = ۱۰۰۰ سانتی متر مکعب
یک فوت = ۳۰٫۵ سانتی متر
یک فوت مکعب = ۳۰٫۵*۳۰٫۵*۳۰٫۵ = ۲۸۳۷۲ سانتی متر مکعب = ۲۸٫۳۷۲ لیتر

حال با اطلاعات بالا شما بایستی قادر باشید تا به آسانی ظرفیت یک یخچال را با داشتن ظرفیت بر اساس لیتر یا فوت مکعب به یکدیگر تبدیل کنید. به عنوان مثال میخواهیم بدانیم ظرفیت یخچال ساید بای ساید هیتاچی RM700 با ظرفیت ۵۸۹ لیتر چند فوت است. با توجه به اینکه هر فوت برابر با ۲۸٫۳ لیتر است پس :

ظرفیت یخچال RM700 هیتاچی برحسب لیتر = ۵۸۹ لیتر

ظرفیت یخچال RM700 هیتاچی بر حسب فوت = (۵۸۹ تقسیم بر ۲۸٫۳) فوت = ۲۰٫۸۱۲ فوت

که اگر این عدد را رند کنیم به عدد ۲۱ خواهیم رسید. یعنی ظرفیت یخچال ۵۸۹ لیتری هیتاچی برابر با ۲۱ فوت می باشد.

  • ارتباط مصرف انرژی و اندازه ساید

نکته مهم دیگری که در راهنمای خرید ساید بای ساید باید به آن دقت کنید مصرف انرژی ساید بای ساید است. به خاطر داشته باشید که هر چقدر ساید بزرگتر باشد انرژی بیشتری هم استفاده می کند. معمولا رتبه بندی مصرف انرژی در ساید و یخچال فریزر با حروف A تا G مشخص می‌شود. که حرف A نشان دهنده حداقل مصرف و حرف G نشان دهنده حداکثر مصرف است.

  • اندازه ساید بر اساس فضای آشپزخانه

قبل از خرید ساید ببینید آشپزخانه شما فضای کافی برای قرارگیری ساید بای ساید دارد؟ راه ورودی آشپزخانه شما به چه صورت می باشد؟ آیا به راحتی می توان ساید را داخل آشپزخانه برد؟ تهویه ساید هم بسیار مهم می باشد. مقدار فضای مناسب برای تهویه ساید از هر دو طرف ۲ سانتی متر و از بالای ساید هم ۳ سانتی متر فاصله نیاز است. با توجه به مدل و کارخانه سایدی که خریداری کرده اید این مقدار می تواند متغیر باشد.

راهنمای جامع خرید یخچال ساید بای ساید

3-دمای یخچال ساید بای ساید

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید ساید بای ساید دمای یخچال است. می دانید که دمای یخچال و فریزر دو عدد کاملا متفاوت هستند و دمای فریزر همیشه پایین تر است. این امر در مورد دمای یخچال های ساید بای ساید نیز کاملا صادق است و دمای استاندارد برای فریزر 18- درجه سانتی گراد و برای فضای داخل یخچال در حدود 5 درجه سانتی گراد می باشد. البته با امکانات و قابلیت های جدیدی که در یخچالهای ساید بای ساید جدید تعبیه شده، امکان تنظیم دما بصورت سوپر یا سوپر فریزر نیز وجود دارد.

قابلیت تنظیم دما در یخچال ساید بای ساید

در بعضی از این نوع یخچالها، قابلیت تنظیم دما وجود دارد که می توان برای مثال دمای بخشی از یخچال را پایین تر از طبقات و بخش های دیگر قرار داده و برخی از مواد غذایی که ممکن است سریع تر خراب و یا فاسد شوند را در این بخش نگهداری کنید. در این صورت می توانید در حالت “سوپر” دمای یخچال را بین صفر تا دو درجه سانتی گراد و در حالت سوپر فریزر، نیز دما را تا 24- درجه هم کاهش دهید.

راهنمای خرید ساید بای ساید

4-مصرف انرژی 

مسئله مهم راهنمای خرید ساید بای ساید که هنگام خرید یخچال ساید بای ساید، باید درنظر داشته باشید، مصرف انرژی است. این نکته که چقدر این یخچال ها برق مصرف می کنند برای بعضی از خانواده ها اهمیت دارد. برای مثال، در یخچال هایی که سیستم ذوب برفک (defrost) بصورت اتوماتیک را دارند، معمولا مصرف برق شان دو برابر یخچال هایی است که این سیستم در آنها وجود ندارد و یا در بیشتر مدلهای یخچال ها، فریزر در بخش بالایی آنها قرار دارد چرا که علاوه بر دسترسی مناسب، موجب می شود که مصرف برق فریزر کاهش یابد و 7 تا 13 % کمتر انرژی مصرف می کنند. همچنین یخچال های دارای کمپرسور خطی و اینورتر 32% انرژی کمتری مصرف می کنند و 21% سر وصدای کمتری هم تولید می کنند .در ایام قدیم، یخچال ها عمدتا جزء پرمصرف ترین دستگاه ها و وسایل برقی خانگی به شمار می آمدند ولی امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی مصرف آنها کاهش پیدا کرده و شرکت های تولید کننده مرتب تلاش می کنند که تا حد امکان، در مدلهای جدید مصرف انرژی برق یخچال ساید بای ساید را کاهش دهند.

یخچال فریزرهای بزرگ هم طبیعتا مصرف برق بیشتری دارند. از طرف یخچال های ساید بای سایدی که امکاناتی مانند یخساز و یا آبسردکن دارند، ۱۴ تا ۲۰ درصد بیشتر انرژی مصرف می کنند. از نظر مصرف انرژی یخچال فریزرهای ۱۶ تا ۲۰ فوت اقتصادی تر هستند واضح است که هر قدر اندازه یخچال بزرگتر باشد، مصرف انرژی آن نیز بیشتر است.این امر شاید برای بسیاری از خانواده ها چندان مهم نباشد، اما در هر صورت برای بعضی از خریداران یخچال فریزر فاکتور مهمی است که نباید از نظر دور نگه داشت.

راهنمای جامع خرید ساید بای ساید5-آبسردکن و بار ساید بای ساید

  • بار ساید بای ساید

یکی از کارهایی که از ساید انتظار می رود، سرد کردن و سرد نگاه داشتن آب می باشد. به همین علت در ساید بای ساید، بار  و آب‌سرد کن تعبیه شده است.بار دریچه کوچکی است بر روی درب یخچال(در مدل های ساید بای ساید) که شما میتوانید نوشیدنیهای خنک را در این قسمت قرار دهید تا لازم نباشد که برای برداشتن این نوشیدنیها درب یخچال را باز کنید به این ترتیب شما با باز کردن همین درب کوچک قادر خواهید بود که نوشیدنی را خارج کنید تا در مصرف انرژی ساید شما صرفه جویی گردد.

اگر می خواهید که بطری آبی که خنک است را از ساید بردارید کافی است در بار ساید را باز کنید و بطری را بردارید. سایدتان در صورت داشتن آبسردکن دیگر احتیاجی به باز و بسته کردن در ساید نیست.

راهنمای خرید ساید بای ساید

  • یخساز ساید بای ساید

از دیگر ویژگی های بارز بعنوان راهنمای جامع خرید ساید بای ساید مجهز بودن آنها به یخساز است.  یخسازها بصورت اتوماتیک و خودکار یخ را در قالبهای حبه ای یا بدون قالب بندی خاصی تولید می کنند . با این قابلیت دیگر همیشه یخ و آب خنک در اختیار دارید، کافی است دکمه ی یخ ساز را فشار دهید. می دانید که هر چه قابلیتها بیشتر، قیمت نهایی هم بیشتر می شود. ساید بای سایدها دارای آبسرد کن اتوماتیک هستند. می دانید که در آب سرد کن های اتوماتیک، آب بوسیله ی شلنگ از لوله ی آب شهری تامین می شود .

راهنمای خرید ساید بای ساید

مشاهده کلیه ساید بای سایدهای دارای یخساز اتوماتیک در این لینک 

6-سیستم سرمایشی

سیستم خنک کنندگی این یخچال ها خوشبختانه در طول دهه ها و سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و امروزه سیستم خنک کننده یخچال فشار بسیار کمتری را به موتور خنک کننده آن وارد می کند. بطوری که حتی بسیاری از مدلها، قابلیت تنظیم دما را هم دارند. البته در کنار این مسئله، بسیاری از مدلهای جدید این یخچالها، دارای محفظه خاص نگهداری مواد غذایی نیز هستند که دمای آن بخش باز هم پایین تر است و معمولا برای نگهداری برخی اقلام و مواد غذایی که برای مدتی طولانی تری می خواهید آنها را در یخچال نگهداری کنید ولی به دلایلی تمایل به گذاشتن آنها در فریزر ندارید، بسیار مناسب است.

7-فضای داخلی 

این مسئله هم هنگام خرید یخچال در راهنمای جامع خرید ساید بای ساید، مهم است و اینکه آیا می توان ارتفاع آنها را تنظیم کرد یا خیر. همچنین مسئله دیگر عرض طبقات یخچال است که طبیعتا هر چه بیشتر و بزرگ تر باشند، راحت تر می توان قابلمه و ظروف بزرگ حاوی غذا را در آنها نگهداری کرد. همچنین بسیاری از یخچال های ساید بای ساید دارای فضایی بزرگی هستند که به آن اصطلاحا “بار خانوادگی” می کنند. زمانی که درب این نوع یخچالها را باز می کنید، می توانید از دو ردیف درب های آنها در هر بخش استفاده و مواد غذایی، نوشیدنی ها و یا سایر اقلام مورد نظرتان را در آنجا بگذارید.

دقت داشته باشید که در یخچال های دارای یخساز و آبسرد کن بخشی از فضای داخلی یخچال  فریزر اشغال خواهد شد. پس در خرید بهترین مدل یخچال فریزر ساید بای ساید اگر فضای داخلی برایتان اهمیت دارد ، هیچ شکی به دلتان راه ندهید و مطابق میلتان خرید یخچال فریزر و خرید ساید بای ساید مورد نظرتان را انجام دهید .

8-ویژگی اینستا ویو

یخچال‌های ساید بای ساید هوشمند ال‌جی Instaview از یک پنل شیشه‌ای نیمه شفاف بهره می‌برند که با زدن دو ضربه بر روی آن کاملا شفاف شده و شما می‌توانید بدون اتلاف هوای سرد درون یخچال، داخل آن را ببینید.اینستاویو یک درب جدا است که به شکل خاصی روی یخچال طراحی شده در واقع جدا از یخچال می‌باشد. هدف ال‌جی از طراحی یخچال‌های door in door جلوگیری از باز کردن درب اصلی یخچال و جلوگیری از هدر رفتن سرمای داخل یخچال می‌باشد. شما با داشتن این یخچال می‌توانید تنها با فشار یک دکمه به آسانی به مواد غذایی و نوشیدنی‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.در یخچال‌های InstaView می‌توانید یخچال را به یک برنامه (smart thinQ) وصل کنید و دمای یخچال را از گوشی خود کنترل کرده، مشکلات را تشخیص داده یا به حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی تغییر دهید.

راهنمای جامع خرید ساید بای ساید

برای مشاهده یخچال ساید بای ساید با ویژگی اینستا ویو اینجا کلیک کنید

یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی مدل SXI535NS

یخچال ساید بای ساید ال جی مدل x29

یخچال ساید بای ساید ال جی مدل بنتلیlg x247

9-محفظه ی مخصوص نگهدارنده

محفظه مخصوص نگهدارنده یکی دیگر از قابلیتهای یخچالهای ساید بای ساید است، که به محفظه ی جادویی مواد غذایی نیز شهرت دارد. با بوجود آوردن محیطی خالی از اکسیژن، مواد غذایی را به مدت زمان طولانی نگهداری می کند . این سیستم بوسیله ی خارج شدن هوای داخل محفظه، عمل اکسیداسیون با تاخیر زیادی انجام می شود و در نهایت به تازه ماندن طعم مواد غذایی کمک می کند . هم چنین چراغ آبی که در داخل محفظه ی مخصوص سبزی و میوه معبیه شده است، با تجدید فعالیت فوتوسنتز، شاداب ماندن و تازه ماندن مواد غذایی را تضمین می کند و جالب تر اینکه ارزش مواد غذایی و ویتامینهای آنها را نیز افزایش می دهد .هم چنین محفظه ی نگهداری و حفظ رطوبت نیز یکی دیگر از محفظه های نگهداری است که میوه و سبزیجات را تازه و سالم  نگه می دارد و مدت زمان نگهداری از آنها را افزایش می دهد .

10-طرح و رنگ بدنه 

  • بدنه

برای خرید بهترین مدل یخچال فریزر ساید بای ساید جنس و رنگ بدنه قطعا برای شما اهمیت خواهد داشت . بر روی بدنه یخچال های ساید برای استفاده آسان تر ۲،۳ و گاهی ۴ عدد در قرار داده شده، البته وجود این درها علاوه بر راحتی باعث زیبایی بیشتر یخچال فریزر نیز می شود. در خانواده های پر جمعیت که عموما به تعداد دفعات بیشتری در یخچال باز و بسته می شود، ترجیح بر این است که یخچال هایی را انتخاب کنند که دارای بار خانوادگی هستند. چک کردن لاستیک های دور در را نیز در هنگام خریدبهترین مدل یخچال ساید بای ساید فراموش نکنید و مطمئن شوید که چسبندگی کافی را داشته باشند؛ در غیر اینصورت جزو اولین بخش هایی است که باید آنرا تعمیر کنید.در برخی از یخچال و فریزرها به منظور زیبایی بیشتر چراغ های LED قرار داده شده که به آن جلوه خاصی می بخشد.

  • ظاهر 

یخچال فریزرها عموما در سه رنگ استیل، تیتانیوم و سفید ارائه می شوند. البته بعضی از برندها رنگ های دیگری مانند مشکی، قرمز، صورتی و … را نیز در لیست محصولات خود قرار داده اند و شما می توانید متناسب با آشپزخانه خود آن را انتخاب کنید. بعد از انتخاب رنگ مورد نظر بهتر است از ضد ضربه بود و ضد لک بودن رنگ یخچال مورد نظرتان نیز مطمئن شوید. یخچال هایی که اثر انگشت بر رویشان باقی می ماند، یخچال های مناسبی به نظر نمی رسند. توجه شود انتخاب رنگ در خرید بهترین مدل یخچال فریزر ساید بای ساید بسیار اهمیت دارد و خوب که در هنگام خرید یخچال فریزر و خرید ساید بای ساید به آن توجه شود چرا که بخشی از نمای آشپزخانه شما را تشکیل می دهد .

سایدهایی که رنگ آنها استیل ضد زنگ و براق است در میان خریداران ساید توانسته محبوبیت زیادی کسب کند. متاسفانه مشکل این نوع سایدها باقی ماندن اثر انگشت و لک روی در و بدنه است. برخی از شرکت‌های تولیدکننده ساید، با استیل ضد زنگ یا استیل ضد زنگ برس خورده که اثر انگشت را جذب نمی‌کند، توانسته‌اند این مشکل را حل کنند. برخی دیگر از مدل‌ها هم همراه با کیت ویژه تمیزکننده استیل ضد زنگ به مشتری عرضه کرده‌اند تا مشتریان با استفاده از آنها بتوانند از ساید بای سایدی که ظاهر زیبا و براق داشته باشد کمال استفاده را ببرند.

11-تعداد درب های یخچال

ساید بای ساید هایی که برای هر درب یک دستگیره سر تاسری برای بازو بسته کردن دارند در استفاده به شما راحتی بیشتری را میدهند. لاستیک هایی که دور تا دور درب های ساید بای ساید وجود دارد از جمله اقلامی است که زود تر سایر اجزای ساید بای ساید نیاز به تعمیر پیدا می کند. باز و بسته کردن مداوم یخچال از عمر آن میکاهد و به مرور موتور یخچال را مستهلک میکند. می دانید که یخچالهای ساید در ساده ترین حالت دو درب دارند ولی امروزه یخچالهای سه درب و چهار درب هم با طراحی های زیبا و مدرن تولید می شوند. تعداد درب های بیشتر به منظور فضای بیشتر و دسترسی سریع و راحت مورد استفاده قرار می گیرد. هر چه درب های یخچال بیشتر باشد، فضای ذخیره سازی هم بیشتر و دسترسی به مواد غذایی راحت تر خواهد شد.

برخی از یخچالها دارای قابلیتی به نام « home bar» یا بارخانگی هستند که می توان انواع بطری و انواع نوشیدنی را داخل این محفظه قرار داد . هوم بار بر روی درب  قرار دارد و باز کردن این محفظه، باعث هدر رفت انرژی کل یخچال نمی شود . یا اینکه برخی دیگر از یخچالها به جای این محفظه، از طراحی خاص موسوم به door in door یا در تو در استفاده می کنند. که این مدل نوعی طراحی نوآورانه است، در این طرح مدرن بر روی درب اصلی یخچال، یک درب دیگر کار گذاشته می شود . که اصطلاحاً به آن درب دوم هم می گویند. شما می توانید انواع بطری های نوشیدنی و انواع خوراکی را داخل این درب بگذارید . معمولاً مواد غذایی و خوارکی که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند در درب دوم یا درب کوچک نگهداری می شوند. دسترسی راحت و فضای بیشتر هدف این نوع طراحی خاص است . و به میزان 41% از هدر رفتن سرمای داخل یخچال جلوگیری می کند . همچنین داشتن یخچالی با قفسه های غیر متحرک عذاب آور است . اما اگر قفسه های یخچال قابل جابجایی باشند قضیه فرق می کند .

مشاهده سایدهای 4 درب در این لینک

راهنمای جامع خرید ساید بای ساید

یخچال درب فرانسوی ترکیبی از مدل ساید بای ساید و فریزر پایین است یخچال و فریزر فرانسوی به طور متوسط حدود 36 “و اندازه ان بین 20 تا 27 فوت مکعب است. این دستگاه سبک مدرن به جای طولانی تر، گسترده تر است و جای بیشتری برای ذخیره اقلام وسیع و گسترده دارند.تفاوت این یخچال فریزرها با یخچال فریزرهای ساید بای ساید این است که این مدل یخچال فریزرها دارای سه درب و بعضا چهار درب می باشد که طراحی آنها را نسبت به ساید بای سایدها متفاوت کرده است

مشاهده کلیه سایدهای درب فرانسوی در این لینک

یخچال فریزرهای درب فرانسوی معمولا حجم ذخیره سازی بیشتری نسبت به سایر سبک ها ارائه می دهند و به طور معمول سه فوت مکعب در یخچال فریزر و پهنای کمی بیشتر، فضای بیشتری را برای ذخیره سازی مواد غذایی در مقایسه با یخچال فریزرهای ساید بای ساید فرآهم می کند. کاربرانی که یخچال فریزر درب فرانسوی را به یخچال فریزر ساید بای ساید ترجیح می دهند، غالبا دلیل آنها این است که چون بخش یخچال در بالای دستگاه قرار دارد و معمولا استفاده از این بخش به مراتب از بخش فریزر بیشتر است، لذا همواره محتویات این بخش راحت تر در دسترس قرار می گیرد. در حالی که محفظه فریزر که کمتر مورد استفاده است در پایین دستگاه قرار گرفته است.

راهنمای خرید ساید بای سایدقابلیت تبدیل یخچال به فریزر و بالعکس

در مدل های جدید یک صفحه لمسی قرار دارد که شما به صورت دیجیتالی می توانید برنامه تنظیم دما در ۶ ناحیه از یخچال فریزرتان را انجام دهید. مثلا تنظیم دما برای میوه ها، پنیر ها، نوشیدنی های خنک، غذاهای یخ زده و .. دیگر مانند مدل های قدیمی لازم نیست با آن عقربه های کذایی دمایی را برای کل یخچال تنظیم نمایید.

در یخچال های فرنچ سامسونگ Smart Divider کشوی هایی مستقل است که می تواند مواد غذایی هفتگی هر خانواده ای را در خود جای می دهد. شما با استفاده از این قابلیت فوق العاده به راحتی می توانید مواد غذایی خود را سازماندهی کنید و آن ها را بر اساس ترجیحات خانواده، نوع غذا و یا هر راه دیگری که مناسب شما است، مرتب کنید.

 در کشو کوچک تر از قابلیت ویژه ای به نام یخچالی در یخچال دیگر استفاده کرده است که با استفاده از این قابلیت می توانید دمای داخل کشو را به صورت جداگانه تنظیم کنید.  سامسونگ برای پاسخگویی به خواسته های بی نظیر سلایق و نیازهای خانواده شما این قابلیت را طراحی کرده است.

کنترل این کشوی فوق العاده راحت است که به صورت مستقل است و به عنوان یخچال در یخچالی دیگر برای شما کار می کند. فقط کافی است حالت مورد نیاز و نوع غذای مورد نظر خود را از میان چهار حالت تنظیم انتخاب کنید : دمای 29 درجه برای مواد گوشتی و ماهی ، 33 درجه برای سرد کردن انواع نوشیدنی ها (نوشیدنی های سرد) ، 37 درجه برای انواع میان وعده ، 42 برای غذا و انواع آب میوه . این کشو فوق العاده تغییرات دما را برای مطابقت با نیازهای منحصر به فرد شما تظیم می کند و تمامی این تنظیمات را فقط با لمس یک دکمه می توانید انجام دهید.

راهنمای خرید ساید بای سایدبرای مشاهده انواع یخچال درب فرانسوی به این صفحه مراجعه کنید

12-گارانتی

یکی از موارد بسیار مهم و نگران کننده در راهنمای جامع خرید ساید بای ساید ،گارانتی آن محصول است که موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است. نگرانی هایی از جمله پاسخگویی به موقع در هنگام خرابی محصول ، تضمین تعویض قطعات از جمله این موارد است .قبل از خرید یخچال ویا انتخاب مدل و شرکت آن باید به خدماتی که آن شرکت در اختیار مصرف کنندگان پس از خرید قرار میدهد توجه کنید.

در واقع خدمات پس از فروش یخچال یکی از مهم ترین قسمت های هر خریدی به شمار می آید که حتما باید توسط شرکت های تولید کننده مورد توجه قرار بگیرد، هر وسیله الکترونیکی ممکن است تحت عوامل مختلفی دچار مشکل شود که خود شخص خریدار در آن دخیل نمی باشد این خدمات پس از فروش آن محصول می باشد که بایستی پاسخگو باشد.بنابراین در هنگام خرید ساید بای ساید به شرکت گارانتی دهنده توجه کنید تا با مشکل مواجه نگردید.

جمع بندی راهنمای جامع خرید ساید بای ساید

  • معایب ساید بای سایدها

یخچال های ساید نسبت به یخچال های تک در قیمت بسیار بالاتری دارند شاید همان یخچال های تک در هم کار شما را راه بیاندازند و مجبور نباشید هزینه زیادی بپردازید . بعضی از مدل های ساید بای ساید دارای فیلترهای تصفیه آبی هستند که بعضی از انواع آنها هر 4 تا 6 ماه یکبار و بعضی دیگر هر یک سال یکبار بار باید تعویض شوند. و باید در نظر داشته باشید که هزینه خرید فیلتر و نصب آن جزو هزینه های ثابت یخچال خواهد شد . جا به جا کردن این یخچال ها به دلیل سایز بزرگ آنها بسیار مشکل است. اگر مستاجر هستید و مجبورید زود به زود اسباب کشی کنید، به فکر جا به جا کردن این یخچال مخصوصا در راهروهای باریک طبقات آپارتمان ها باشید. اگر آشپزخانه نقلی و کوچکی دارید اصلا به فکر خریدن این مدل یخچال نباشید چون فضای زیادی را اشغال خواهد کرد و جایی برای بقیه وسایل آشپزخانه باقی نخواهد ماند. اگر دو نفر بیشتر نیستید و حتماً فضای این یخچال ها بزرگتر از نیاز روزانه شما خواهند بود برای همین موجب اتلاف هزینه و انرژی خواهند شد. معمولاً دو نفر به فضایی معادل 16 تا 20 فوت مکعب نیاز دارند. به چینش کابینت های خود در آشپزخانه توجه کنید. ممکن است چینش کابینت ها به صورتی باشند که با قرار دادن این یخچال در میان آنها نتوان از فضای تعدادی از کابینت ها استفاده کرد و شکل نا منظمی هم پیدا خواهند کرد. اندازه یخچال باید با بقیه وسایل آشپزخانه مخصوصاً کابینت ها جور باشد . زمانی که یخچال های ساید بای ساید گران قیمت ایرادی پیدا کنند و نیاز به تعمیر داشته باشند هزینه تعمیرشان نیز نسبت به یخچال های معمولی بیشتر خواهد شد . یکی از نکات منفی یخچال فریزر های ساید بای ساید در مقایسه با مدل هایی که فریزر آنها در پایین قرار گرفته این است که برای دسترسی به مواد غذایی که در قسمت های پایین یخچال قرار داده می شود باید بیشتر خم شد در حالی که در یخچال فریزر هایی که فریزر آنها در پایین قرار دارد نیازی به خم شدن مکرر برای دسترسی به موادی که دائما لازم داریم نیست . با استفاده از یخچال فریزر ساید بای ساید شما انرژی بیشتری را به نسبت مدل های فرنچ یا درب فرانسوی مصرف می کنید . به این دلیل که هر بار مجبور خواهید بود درب یخچال یا فریزر را به طور کامل باز کنید و با این کار اجازه می دهید که هر بار هوای خنک بیشتری از یخچال فریزر خارج شود . در حالی که در مدل های فرنچ هر بار می توانید تنها نیمی از فضای یخچال را برای یافتن آنچه که می خواهید باز کنید.

  •  مزایای ساید بای سایدها

در راهنمای جامع خرید ساید بای ساید فراموش نکنید که یخچال های ساید بای ساید مزایای زیادی دارند. بزرگ و جادار هستند. برچسب انرژی اکثر آنها A است. به دلیل اتصال به آب شهری لازم نیست مثل یخچال های دیگر مخزن آبشان دائم پر شود. قسمت فریزر از یخچال جداست و بوی مواد منجمد شده به درون محیط یخچال راه پیدا نمی کند و همچنین شیک و زیبا هستند . یکی دیگر از مزایای یخچال فریزر های ساید بای ساید که استفاده کنندگان آن را به خوبی درک کرده اند وجود ظرفیت ذخیره سازی بیشتر این مدل ها بر روی در آنها ست به ویژه در مدل های فرنچ با استفاده از این مزیت %8

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا