راهنمای خرید جهیزیهکلیه مطالب وبلاگ

کامل ترین لیست جهیزیه عروس

همه ما می‌دانیم که خرید جهیزیه بسیار وقت‌گیر و طاقت‌فرسا است و سخت‌تر این است که نتوانید یک لیست جهیزیه برای خود تهیه کنید. به همین دلیل کارتان را راحت کرده‌ایم و یک لیست جهیزیه برایتان آماده کرده‌ایم. در این مطلب هر آنچه در یک منزل برای شروع یک زندگی مشترک لازم دارید ذکرشده است. این لیست یک لیست بسیار کامل است و حتماً نیازی به خرید کلیه لوازم نیست و تنها جهت کامل بودن ذکرشده و شما می‌توانید اقلامی را که احتیاج دارید از بین لوازم این لیست یادداشت کرده و آن‌ها را خریداری کنید. 

آشپزخانه

برای سرویس آشپزخانه یک رنگ روشن مثل لیمویی، آبی کمرنگ یا چوبی در نظر بگیرید و سعی کنید وسایل برقی که برای آشپزخانه خریداری می‌کنید سفید یا سیلور باشد که با ترکیب رنگ وسیله‌های دیگرتان، همخوانی داشته باشد.

وسایل عمده

یخچال فریزر، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی ازجمله وسایلی هستند که در برندها و کیفیت‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. پس هنگام خرید به اصل بودن کالا توجه ویژه داشته باشید. در ضمن حتماً نیاز به خرید کالای خارجی نیست. لوازم‌خانگی ایرانی هم قیمت‌های پایین‌تری دارند و هم در کیفیت فرق چندانی با کالاهای خارجی ندارند. پس با خرید لوازم‌خانگی ایرانی بسیار راحت می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید و لوازم بیشتری با بودجه خود خریداری کنید.

خرید جهیزیه
خرید جهیزیه

لوازم برقی

لوازم برقی از جمله وسایلی هستند که در لیست جهیزیه ذکر می‌شوند و حتماً نیازی به خریداری کلیه آن‌ها نیست و با در نظر گرفتن نیازتان و استفاده از بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اید می‌توانید به‌دلخواه انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنم حتماً از برندهای ایرانی خریداری کنید که در صورت به وجود آمدن مشکل بتوانید ایرادتان را برطرف کنید.

سرخ کن: برای سرخ‌کن حتماً نیاز به خرید سایز بزرگ نیست و در زمان شروع یک زندگی و خرید جهیزیه سایز کوچک آن‌ اکتفا می‌کند.

چای ‌ساز و قهوه‌ جوش: قهوه‌ جوش و چای‌ ساز ضروری نیستند و با نخرید آن ها دچار مشکل نخواهید شد.

پلوپز: در زمان خرید پلوپز پیشنهاد می‌کنیم از چندکاره‌ها خریداری کنید که موقع پخت غذاهای متفاوت، به کارتان بیاید.

آبمیوه گیری: از چندکاره‌ها استفاده کنید. آن‌ها علاوه بر اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کنند کاربرد بیشتری هم دارند. آبمیوه گیری، مخلوط کن، آسیاب همه در یک دستگاه جاسازی شده‌اند.

همزن، گوشت‌کوب و غذا ساز از لوازمی هستند که اگر خریداری نشوند هم دچار مشکل نخواهید شد به دلیل اینکه کاربرد چندانی نداشته و تنها هزینه‌های اضافه به دنبال دارند.

لیست جهیزیه
لیست جهیزیه

خرده‌ ریزه‌ های آشپزخانه

سرویس چینی مهمان : سرویس چینی مهمان را در حد توان به‌صورت کامل خرید کنید. می‌توانید از برندهای و مارک‌های ایرانی بگیرید که هزینه خیلی کمتر بشه و در حد توانتان از طرح‌ها و رنگ‌های سنگین انتخاب کنید چون تا مدت‌ها به آن‌ها احتیاج دارید.

سرویس چینی فانتزی : در زمان خرید سرویس‌های چینی از رنگ‌های شاد و طرح‌های جدید استفاده کنید و یا حتی می‌توانید از نمونه‌های آرکوپال هم استفاده کنید.

قاشق چنگال : می‌توانید از سرویس‌های قاشق، چنگال، چاقو استفاده کنید و از هرکدام به تعداد دلخواهتان انتخاب کنید. حتی دستتان برای انتخاب رنگ و طرح هم بسیار باز است. 

سرویس قابلمه : در انتخاب سرویس قابلمه می‌توانید از هر جنسی که دوست دارید خریداری کنید. تفلون، الومنیوم، سنگی یا هر نوع دیگری که لازم دارد. فقط توجه کنید که یک دست قابلمه برایتان کافی است و نیازی به چندین سرویس قابلمه ندارید.

لیست جهیزیه
لیست جهیزیه

در این مطلب سعی بر آن داشتیم که یک لیست جهیزیه‌ برایتان تهیه کنیم تا کارتان راحت‌تر شود. امیدواریم با جلوگیری از هزینه‌های اضافه در زمان خرید جهیزیه زندگی خود را به بهترین شکل ممکن آغاز کرده و شاد و سربلند باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا