کلیه مطالب وبلاگ

شیوه تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای جهیزیه

اجاق گاز شیشه ای بدلیل حساس بودن از نظر جنس دارای تمیز کردن پیچیده تری نسبت به اجاق گازهای معمولی است. برای تمیز کردن راه های زیادی وجود دارد ولی باید ساده ترین راه ها را پیدا کرده و از ان ها استفاده کنید. با مطالعه این مطلب با برخی راه های تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای اشنا شوید.

راه های تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای :

برای تمیز کردن اجاق گاز  راه های بسیار ساده ای وجود دارد که کار را بسیار راحت کرده است و میتوانید در کمترین زمان کارتان را انجام دهید. به روش های زیر توجه کنید.

اجاق گاز شیشه ای اسان جهاز
اجاق گاز شیشه ای اسان جهاز

تمیز کردن گاز شیشه ای با جوش شیرین:

 یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین روش ها استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن سطوح شیشه ای است. در هنگام پخت موادغذایی ممکن است سطح اجاق گاز کثیف شود و بدلیل حرارت دستگاه قادر به تمیزکردن ان  نباشید و بعد فراموش کنید لک ها را تمیز کنید. در این مواقع جوش شیرین برای تمیز کردن بسیار مناسب است و ان را به طور کامل تمیز و براق میکند.

مواد لازم برای تمیز کردن گاز شیشه ای: برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای به یک کاسه ابگرم، جوش شیرین، صابون و یک پارچه  تمیز نیاز داریم. در ضمن یک دستکش هم داشته باشید که زمان تمیز کردن استفاده کنید و به دستتان اسیب وارد نشود.

تمیز کردن گاز شیشه ای: در کاسه ای کوچک مقداری ابگرم بریزید و در ان مقداری صابون را حل کنید. سپس یک پارچه تمیز بردارید و درون ابگرم و صابون فرو ببرید (توجه داشته باشید پارچه به طور کامل خیس شده باشد) . سپس مقداری از جوش شیرین را بر روی سطح مورد نظر ریخته و پارچه خیس را بر روی ان بطور کامل پهن کنید بعد از گذشت 15 دقیقه به صورت دوار سطح اجاق گاز را تمیز کنید. گاز را بوسیله یک پارچه خشک کنید. اکنون مشاهده خواهید کرد که کلیه لک ها براحتی پاک شده و گاز براق شده است.

تمیز کردن بوسیله سرکه سفید:

در این روش باید مقداری از سرکه سفید را درون یک اسپری قرار دهید. یک دستمال تمیز بردارید، مقداری از سرکه سفید را بر روی محل لک بپاشید و با یک دستمال ان را پاک کنید تا از هرگونه غذاهای باقیمانده تمیز شود.

اجاق گاز شیشه ای اسان جهاز
اجاق گاز شیشه ای اسان جهاز

نکاتی برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای:

1- به هیچ عنوان به مدت زیاد لکه ها را بر روی اجاق گاز نگه ندارید. سعی کنید هرچه سریعتر ان را تمیز کنید به دلیل اینکه هرچه دیرتر تمیز کنید کارسخت تر میشود و زمان بیشتری لازم دارد.

2- برای تمیز کردن سطح شیشه ای از مواد خانگی استفاده کنید به دلیل اینکه هزینه زیادی به دنبال ندارند.

3- برای تمیز نگه داشتن میتوانید، کلیه قطعات چدن روی سطح اجاق گاز را برداشته و بوسیله الکل لک ها را تمیز کنید و یا از پاک کننده های چند منظوره استفاده نمایید.

4- میتوانید با احتیاط خیلی زیاد کلیه موادغذایی ریخته شده را بتراشید. سپس با یک پارچه مرطوب ان را تمیز کنید.

با مطالعه نکات گفته شده میتوانید با بهترین روش ها از اجاق گاز شیشه ای جهیزیه خود نگهداری کرده و همیشه ان را تمیز نگه دارید .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا