کلیه مطالب وبلاگ

راهنمای خرید کریستال و بلور

راهنمای خرید کریستال و بلور

دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید: سعی کنید تمامی اقلام را از یک برند و یک فروشگاه خریداری کنید و به جنبه های زیبایی و کاربردی آن ها توجه خاصی داشته باشید. در انتخاب سرویس های پذیرایی مانند فنجان ها، نعلبکی ها، پارچ و لیوان و غیره باید دقت زیادی داشته باشیم. علاوه بر زیبایی، جنبه ی کاربردی آن ها هم اهمیت زیادی دارد. به طور مثال بعضی از فنجان ها و لیوان ها هستند که روی آن ها کارهای تزیینی خاصی انجام شده یا دسته های خاص دارند و یا این که به اشکال فانتزی ساخته شده اند. در این صورت بیشتر کاربرد دکوری دارند.

فاکتورهای خرید

اقلام دکوری چون وزن بیشتری دارند باید در خرید و نحوه قرار گرفتن آن ها در دکور دقت زیادی داشته باشید تا آسیبی نبینند. این کریستال های دکوری، باید به نحوی در دکوراسیون قرار بگیرند که به خوبی دیده شوند و زیبایی آن ها مورد توجه قرار بگیرد. نحوه ی چیدن محصولات دکوری در چیدمان خانه اهمیت زیادی دارد. بخصوص گلدان ها نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون دارند؛ اگر جنس گلدان ها از کریستال باشد، می توان گفت این نقش پررنگ تر می شود و به زیبایی و تجمل خانه می افزاید.

سعی کنیم تمامی اقلام را از یک برند و یک فروشگاه خریداری کنید تا همه از یک مدل، جنس، رنگ و کیفیت باشند. با این کار تمام اقلامی که می خرید با هم ست می شوند و جلوه خاصی به دکوراسیون منزل می دهند. البته امروزه کارخانه ها محصولات زیادی را به صورت ست و هماهنگ تولید و عرضه می کنند. حتی سعی می کنند دکوری ها با دیگر ظروف ست باشند تا اگر در کنار هم قرار گرفتند ناهمانگی به وجود نیاید.

کدام یک؟

محبوبیت ظروف کریستال بیشتر بدلیل: تجملاتی و شیکی، زیبایی، تنوع در محصولات، شکل، کاربرد های مختلف در خانه، ست شدن با دیگر ظروف و دکوراسیون، تراش کاری های زیبا و تزیینات شیک و تجملی، سهولت در شست و شو و … می باشد. البته در هنگام پذیرایی از مهمان با آن ها سلیقه ی خانم خانه بیشتر نمایان می شود. مثلا رنگ چای و شربت در فنجان ها و لیوان های کریستال نمایان است و مهمان پی به سلیقه میزبان می برد.

البته ظروف کریستال مانند دیگر ظروف معایب خاص خودشان را دارند. یکی از این معایب، شکننده بودنشان است که باید از آن ها خوب نگهداری کنید و مواظب باشید ترک خورده و یا لب پر نشوند تا به کسی آسیبی وارد نشود. همچنین اگر از ظروف بی کیفیت استفاده کنید، به دلیل مواد اولیه بی کیفیت، برای سلامتی بسیار مضر هستند. پس در خرید این نوع ظروف، دقت لازم را به خرج دهید و از نکات این متن، هنگام خرید استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا